کد خبر: ۴۱۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۲۲ تير ۱۳۹۲

تعطيلي 9 آموزشگاه آزاد علمي غير مجاز در شيراز

كارشناس مسئول مدارس غير دولتي آموزش و پرورش فارس ازتعطيلي 9 آموزشگاه آزاد علمي غير مجاز در شيراز خبر داد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومي آموزش وپرورش فارس، علي قائدي گفت: اين آموزشگاه ها كه اقدام به برگزاري كلاسهاي تقويتي، كنكور و تك درس در شيراز كرده بودند، به دليل نداشتن مجوز مربوط، پس از دريافت گزارشهاي مردمي و بازديد بازرسين ويژه، پلمب شدند.

وي افزود: والدين قبل از ثبت نام فرزندان خود در مراكز و مدارس غير دولتي به منظور شركت در كلاسهاي كنكور، بايد از داشتن مجوز رسمي فعاليت از سوي اداره كل آموزش و پرورش اطمينان يابند.

قائدي عنوان كرد: به آموزشگاه ها و مراكز غير مجاز اخطار داده شده كه در صورت ادامه فعاليت ،پرونده تخلفات آنها براي رسيدگي به مراجع قضايي ارجاع داده خواهد شد.

اين مقام مسئول آموزش و پرورش فارس اظهار داشت: مجوز آموزشگاه هاي ياد شده بايد در معرض ديد مردم باشد.

وي گفت: واليدن هنگام ثبت نام فرزندان خود، نرخ شهريه را از مديران و مراكز و مدارس مربوط مطالبه كنند و پس از واريز وجوه ثبت نام به حساب مدارس و مراكز، فيش مربوط را دريافت نمايند.

وي ادامه داد: ثبت نام دانش آموزان در مدارس بيش از ظرفيت اعلام شده از سوي اداره كل نوسازي مدارس غير دولتي ،ممنوع بوده و در سال تحصيلي 93-92 نبايد هيچ ثبت نامي مازاد بر ظرفيت انجام شود، در غير اين صورت در شروع سال تحصيلي از داير شدن كلاسهاي مازاد بر ظرفيت ممانعت مي گردد.

مدارس غير دولتي فاقد كلاس ششم هوشمند ،اجازه ثبت نام ندارند

كارشناس مسئول مدارس غير دولتي آموزش و پرورش فارس همچنين در خصوص ثبت نام دانش آموزان پايه ششم ابتدايي در مدارس غير دولتي گفت: كلاس ششم در اين مدارس بايد هوشمند باشد و مدارسي كه كلاس ششم هوشمند ندارند مجاز به ثبت نام در اين پايه نيستند.

قائدي افزود: با توجه به موارد ياد شده ،افرادي كه قصد راه اندازي هر گونه آموزشگاه براي برپايي كلاس تقويتي، كنكور و تك درس براي افراد زير 20 سال دارند، بايد از آموزش و پرورش مجوز بگيرند.

وي عنوان كرد: در غير اين صورت با متخلفان برخورد قانوني مي شود و آنها با توجه به گزارشهاي مردمي و بازديد بازرسان و كارشناسان ما كه به سطح شهر اعزام مي گردند، به مراجع قضايي معرفي مي شوند.
نظرات بینندگان