کد خبر: ۴۱۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۲
آیت الله ایمانی:

نماز جمعه از برکات مهم جمهوری اسلامی و انقلاب است

نماینده ولی فقیه در استان فارس نماز جمعه را از برکات بزرگ جمهوری اسلامی و انقلاب دانست.

به گزارش شیرازه به نقل از مهر، آیت الله اسد الله ایمانی در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به فرارسیدن سالروز برگزاری اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور، گفت: نماز جمعه تکیه گاه مردم متدین و انقلابی و نماد پیوند امت با امام است.

وی تصریح کرد: نماز جمعه مهیا کننده ظهور امام زمان(عج) است که متاسفانه در برخی از کشور های اسلامی مورد بی توجه ای قرار گرفته است.

امام جمعه شیراز افزود: پنج مرداد سالروز پیروزی لشکر اسلام در عملیات مرصاد است که این پیروزی بر منافقین باعث آوارگی و از هم گسیخته شدن آنها تا به امروز شد.

آیت الله ایمانی تاکید کرد: منافقین یک مجموعه آواره، بی وطن و در تمام دنیا به عنوان خائن شناخته شده اند که تمام این مباحث پس از پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات مرصاد بود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن شبهای قدر، گفت: این سه شب مکمل یکدیگر هستند و سفره ای است که خداوند برای مسلمانان پهن کرده که در آن لغزش و گناهان بخشیده شود.

وی تاکید کرد: این شبها ایام غم و اندوه پیامبر اسلام(ص) و ایامی است که همه برای از دست دادن پدر خود اندوهگین هستند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: در این ایام باید محافل و مجامعی شایسته بر پا شود و از توسل به اهل بیت(ع) برای ساختن آینده و اصلاح گذشته استفاده شود.

آیت الله ایمانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه باید در این مدت به دستگیری از مستمندان نیز توجه داشت تاکید کرد: توجه به اغشار آسیب پذیر، مستمندان، ایتام از جمله کار هایی است که در این ایام باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: کمک به آزادی زندانیان غیر عمد و کمک به خانواده زندانیان عمد و غیر عمد نیز نباید فراموش شود زیرا آنها در تهدید بسیاری از مشکلات قرار دارند.

حضور در راهپیمایی روز قدس فضای پیروزی را فراهم می کند

نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راهپیمایی روز قدس نیز، گفت: جمعه آینده روز قدس است و حضور گسترده در این راهپیمایی فضای پیروزی مردم مسلمان جهان را فراهم می کند.

نظرات بینندگان