کد خبر: ۴۲۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۶ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۲

دکتر دستغیب: روحانی تاکنون از ظرفیت مجلس هیچ استفاده ای نکرده است

رئیس کارگروه های تخصصی فراکسیون رهروان برای تعامل با رئیس جمهور با انتقاد از عدم تعامل دولت یازدهم با مجلس برای انتخاب وزرا گفت: به نظر می رسد مجلس توسط برخی مشاوران روحانی کم اهمیت جلوه داده می شود که این امر تعاملات را مشکل می کند.
به گزارش شیرازه به نقل از مهر، احمدرضا دستغیب نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با انتقاد از عدم رایزنی رئیس جمهور منتخب با نمایندگان برای انتخاب کابینه گفت: مجلس در این خصوص نظراتی داشت و خوب بود دولت قبل از معرفی کابینه نظر مجلس را می دانست، پیشنهاد داشتیم که مجلس وقت قابل توجهی برای انتخاب وزرا بر اساس شایستگی هایشان داشته باشد.

وی با اشاره به شکل گیری کارگروه های فراکسیون رهروان ولایت برای رایزنی با رئیس جمهور منتخب در خصوص کابینه احتمالی گفت: از هفته آینده این کارگروه ها به کارگروه های بررسی رای اعتماد تبدیل می شود، لیست رسمی وزرا را که از سوی دولت دریافت کردیم بررسی ها شروع می شود.

رئیس کارگروه های فراکسیون رهروان برای تعامل با رئیس جمهور منتخب تاکید کرد: شایسته بود دولت منتخب قبل از ارائه لیست رسمی کابینه احتمالی را جهت تعامل با مجلس اعلام می کرد.

وی ادامه داد: کمیسیون های مجلس بسیار حائز اهمیت هستند. همان میزان که رئیس جمهور منتخب وقت گذاشتند با وزرای دولت در خصوص مشکلات و حوزه های کاریشان گفت و گو و رایزنی کرد باید برای مجلس هم وقتی گذاشت، مجلس در حوزه های مختلف در دوره هشتم و نهم با دولت همکاری کرده و دارای تجربه زیادی است.

وی با تاکید بر این که ارتباط مجلس و دولت باید دو سویه باشد اظهار داشت: تداوم ارتباطات دولت و مجلس به صورت رسمی کار را مشکل می کند، در فضای دوستانه باید مطالبات مجلس و مردم به دولت منتخب اعلام شود.

دستغیب اعلام کرد: تا این لحظه پاسخ مثبتی از سوی دولت به پیشنهادهای مجلس برای تعامل دریافت نکرده ایم.

وی ادامه داد: نظر ما این بود که در قالب تعامل دولت با مجلس وزرای دولت یازدهم انتخاب شوند اما دولت نظرش این بود که راسا وزرا را انتخاب کند، ما آمادگی تعامل با دولت برای انتخاب وزرا بدون ورود به مصادیق را داشتیم اما دولت فرصت را از دست داد.

رئیس کارگروه های فراکسیون رهروان ولایت برای تعامل با رئیس جمهور تصریح کرد: در حال حاضر وارد مرحله دوم شده ایم و پیشنهاداتی را برای تعامل با دولت در این مرحله نیز داریم.

دستغیب با تاکید بر این که در حال حاضر همه روابط مجلس و دولت یازدهم در مدار رسمی و قانونی پیش می رود اظهار داشت: بر اساس شعار اعتدال روحانی باید از همه ظرفیت ها استفاده کند، مجلس نیز یکی از ظرفیت هاست که گویا توسط برخی مشاوران روحانی کم اهمیت جلوه داده می شود که این موضوع کار را مشکل کرده است.

بر اساس این گزارش حدود یک ماه پیش فراکسیون رهروان ولایت از تشکیل کارگروه هایی به ریاست احمدرضا دستغیب نماینده شیراز برای تعامل با روحانی برای انتخاب وزرا خبر داد. بر اساس مصاحبه امروز دستغیب تا کنون هیچ رایزنی بین دولت منتخب و کارگروه های فراکسیون رهروان برای انتخاب وزار صورت نگرفته است. این در حالی است که چندی پیش حسن روحانی برای دیدار با نمایندگان به مجلس رفت و در صحن علنی سخنرانی کرد.

نظرات بینندگان