کد خبر: ۴۲۲۲۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۲
شیرازه بررسی می کند

پشت پرده تهیه لیست پیشنهادی فارسی ها به رئیس جمهور چه بود؟/ آیا این لیست به دست روحانی رسید؟

برای اعتبار بیشتر و افزایش احتمال انتخاب افراد برای حضور در دولت دکتر روحانی، مجمع نمایندگان فارس در جلسه ای با آیت الله مکارم شیرازی نظر وی را در این باره جویا می شوند، ایشان نیز لیست پیشنهادی را تایید کرده و از نمایندگان می خواهند تا آن را به امضا نماینده ولی فقیه در فارس برسانند.
شیرازه- بعد از اقبال عمومی به شعار اعتدال دکتر حسن روحانی و انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور، انتظارها برای تشکیل دولتی متناسب با این شعار و استفاده از نیروهای معتدل و متخصص در ترکیب دولت آینده بیشتر شد.

استان فارس هم به دلیل ظرفیت های بالای نیروی انسانی متعهد، متخصص و کارآمد از شانس بالایی برای حضور حداکثری در دولت جدید برخوردار شد، اتفاقی که مسبوق به سابقه نیز بود و فارسی ها در ترکیب کابینه دولت های قبل حضور پرشماری داشتند.

برای تحقق این موضوع، اکثر گروه های سیاسی در این استان با نزدیکان رئیس جمهور منتخب رایزنی هایی را داشتند، ولی مطابق انتظارات عمومی، نمایندگان فارس در مجلس، جلسات مختلفی را با مسئولین، علما، مراجع و نخبه ها برگزار کردند تا بتوانند نهایتا با ارائه یک لیست واحد به رئیس جمهور منتخب زمینه حضور نخبگان این استان را در دولت آینده فراهم کنند.

جلسات مجمع نمایندگان فارس با قوت تمام ادامه یافت تا این که بالاخره با چانه زنی های فراوان لیست پیشنهادی، نهایی و برای افراد مختلف، پست هایی از قبیل وزیر، معاون وزیر، معاون رئیس جمهور و... پیشنهاد شد.

برای اعتبار بیشتر و افزایش احتمال انتخاب افراد برای حضور در دولت دکتر روحانی، مجمع نمایندگان فارس در جلسه ای با آیت الله مکارم شیرازی نظر ایشان را در این باره جویا می شوند، که این مرجع تقلید نیز لیست پیشنهادی را تایید کرده و از نمایندگان می خواهند تا آن را به امضا نماینده ولی فقیه در فارس  برسانند.

آخرین جلسه مجمع نمایندگان فارس با آیت الله ایمانی برگزار می شود. امام جمعه شیراز نیز آن  را تایید و امضا می کند و قرار می شود تا لیست از طریق یکی از نمایندگان به دست آیت الله مکارم شیرازی برسد تا از طریق ایشان به رئیس جمهور منتخب ارائه شود.

اما چند روز بعد در حالی رئیس جمهور جدید لیست وزرای پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کرد که ماحصل جلسات نمایندگان به جایی نرسید و از فارس کمترین استفاده ممکن در کابینه پیشنهادی شد.

اکنون، سوال اینجاست، آیا لیستی که برای آن زحمات زیادی کشیده شد و تاییدیه های لازم برای آن اخذ شده بود، نهایتا به دست آیت الله مکارم و سپس دکتر روحانی رسید یا نه؟

این که چرا فارس به حق خود در این موضوع دست پیدا نکرد، عللی متفاوتی وجود دارد. شاید عمده ترین آن مربوط به تک روی های برخی نمایندگانی باشد که فقط خود را دیدند و به هر دری زدند تا پست وزرات بگیرند.
در این بین نقش مجمع نمایندگان و چگونگی ارتباط آن با مشاوران و نزدیکان رئیس جمهور جدید را نیز نباید از نظر دور نگه داشت. چنین موضوعی وقتی دردآور می شود که مجمع نمایندگان در دولت های قبل با تلاش های بی وقفه زمینه حضور 5 یا 6 وزیر از فارس را در کابینه فراهم کردند.


حالا بعد از معرفی کابینه پیشنهادی از سوی دولت به مجلسع تنها جای گله باقی می ماند. در همین راستا، الیاس طاهری نماینده اقلید و رئیس کنونی مجمع نمایندگان فارس در گفتگو با شیرازه گفت: بعد از مراسم تحلیف، از معاونان دکتر روحانی به جهت عدم استفاده از نیروهای فارسی در کابینه گلایه کردم.

طاهری ادامه داد: ای کاش دکتر روحانی، بر روی فارس و نیروهای انسانی آن توجه ویژه ای می کرد، چرا که استفاده از اسنان فارسی ها به نفع خود دولت هم هست، چون وزاری فارسی هر جا که قرار گرفتند، خوش درخشیدند.

این نماینده مجلس افزود: امیدوارم دولت جدید از نیروهای این استان در جاهای دیگر به نحو شایسته استفاده کند.


انتهای پیام/523/2




نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Japan
سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲
0
این نشان می دهد مجمع نمایندگان کنونی حتی به خودشان هم رحم نمی کنند چه برسد به مردم
رضا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲
1
در سال گذشته در این استان فسادی توسط یکی از مدیران کل که منتسب به فلان طیف است انجام میگیرد و یکی از مراجع پس از تحقیق و بررسی، به بسیاری از علماء استان و نمایندگان از جمله نماینده ای که در لیست بود، اطلاع و هشدار میدهد و از آنها میخواهد که جلو فساد را بگیرند و نتیجه این میشود که وقتی متوجه میشوند که این فساد از طریق یکی از هم حزبی هایشان صورت گرفته است، نه تنها با ایشان مقابله نمیکنند بلکه ...
با این تفاسیر چه توقعی از رئیس جمهور محترم دارید؟ آیا کار مقامات استان مصداق میانه روی و اعتدال بوده؟
غیرت
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲
0
این خانه از پای بند ویران است

خواجه در فکر نقش ایوان است