کد خبر: ۴۲۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۲

ترافیک «سرهنگ ها» در کابینه آقای «حقوقدان»!

در مجموع به نظر می‌رسد که کابینه پیشنهادی حسن روحانی به مجلس شورای اسلامی را باید شکل گرفته با الگوی دولت دوم اکبر هاشمی رفسنجانی در سال‌های ۷۲ تا ۷۶ دانست
شیرازه- فارغ از انتقاد جدی به میانگین سنی وزرای پیشنهادی دولت یازدهم نگاهی به اعضای معرفی شده از سوی حسن روحانی نشان می‌دهد که کابینه وی معطوف به حلقه ای محدود و بسته و اکثر افراد کابینه پیشنهادی رئیس جمهور، از حلقه اطرافیان او در مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزیده شده‌اند.

تیمور علی عسگری، محمود واعظی، حسین دهقان، محمدرضا نعمت‌زاده و بیژن نامدار زنگنه از جمله افرادی هستند که حسن روحانی را در مجمع تشخیص همراهی کرده‌اند و اکنون توسط او برای هدایت وزارتخانه‌های مختلف برگزیده شده‌اند.
 
اما ویژگی بارز و مشترک میان اعضای کابینه پیشنهادی یازدهم را باید صبغه امنیتی – اطلاعاتی آنان دانست؛ این موضوع در حالی است که برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی دست به طرح شوخی‌هایی با مضمون شعار «من سرهنگ نیستم» درباره دولت حسن روحانی زده‌اند. تامل در سابقه افراد این لیست به شناخت بهتری از این افراد کمک و درک این مساله را راحت تر می نماید.
 
وزیر پیشنهادی دادگستری: جانشین وزیر اطلاعات و دادستان انقلاب در چند شهر 
 
وزیر پیشنهادی دفاع: رئیس کمیسیون دفاعی امنیتی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام
 
وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی‌: معاون وزیر اطلاعات و رئیس دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی
 
وزیر پیشنهادی کشور: قائم مقام شورای عالی امنیت ملی
 
وزیر پیشنهادی اطلاعات: رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش
 
رئیس دفتر رئیس‌جمهور: معاون دبیر شورای عالی امنیت
 
وزیر پیشنهادی نیرو: فرمانده بخش اطلاعاتی سپاه پاسداران تبریز
 
در مجموع به نظر می‌رسد که کابینه پیشنهادی حسن روحانی به مجلس شورای اسلامی را باید شکل گرفته با الگوی دولت دوم اکبر هاشمی رفسنجانی در سال‌های ۷۲ تا ۷۶ دانست که حضور پررنگ چهره‌هایی که سابقه طولانی مدت در وزارت دارند و از نزدیکان به طیف کارگزاران محسوب می‌شود، موید این مساله است. 
 
نظرات بینندگان