کد خبر: ۴۲۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۸ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۲
مدير عامل قطار شهري شهرداري شيراز:

واگن‌هاي قطار شهري شهريورماه به شیراز مي‌رسد

برق مورد نياز قطار شهري را از سه پست 20 كيلوولت معالي‌آباد، نمازي و مدرس تامين مي‌كنيم.
به گزارش شیرازه، مديرعامل قطار شهري شهرداري شيراز در جلسه شورای شهر از نهایی شدن خرید تعداد 20 واگن قطار شهری خبر داد که از مبدا در بندر شانگهای بسته‌بندي شده است و ابراز اميدواري کرد: تا شهريورماه اين واگن‌ها به بندرعباس برسد و از آنجا به شیراز انتقال داده  شود.

 اسدالله حاج‌زماني روز گذشته در جلسه علني‌شورا گفت: با رسيدن اين واگن‌ها امكان راه‌اندازي فاز يك از خط اول قطار شهري شيراز وجود دارد. حال آنكه ساير شهرها به‌ دليل آنكه تنها 5 واگن مورد نيازشان تامين شده است امكان راه‌اندازي نخواهند داشت.

وی با تصريح اينكه واگن‌هاي قطار تامين شده براي شيراز، از نوع خودكششي است، گفت: هر 5 واگن در قالب يك رام قطار قرار گرفته و روي خط به مسافران سرويس ارايه مي‌كند.

حاج زمانی با بيان اينكه قطار شهري شيراز با استفاده از انرژي برق كار خواهد كرد، گفت: برق مورد نياز قطار شهري را از سه پست 20 كيلوولت معالي‌آباد، نمازي و مدرس تامين مي‌كنيم.

اين مقام مسئول خاطرنشان کرد: رانندگان اعزامي قطار شهري شيراز در تهران مراحل نهايي آموزش را طي مي‌كنند.

وی در پاسخ به اعضای شورا در خصوص بهره برداری از بخشی از مسیر فاز دو با توجه به افزایش تعداد واگن ها گفت: با تامين اين تعداد واگن تنها در فاز اول خط يك امكان بهره‌برداري وجود دارد و اگر قرار باشد فاز دو نيز استفاده شود نيازمند افزايش تعداد واگن‌ها هستيم. علاوه بر آن ادامه مسیر قطار شهری از نمازی به میدان امام حسین(ع) می رسد که یک مسیر تقاطعی است و خط یک و دو از روی هم می گذرند بنابراین در سال جاری به بهره برداری نمی رسد چون این مسیر آماده نیست.

حاج‌زماني با اشاره به مزایای قطار شهری بانند رفت وآمد سریع و آسان کاهش ترافیک و کاهش آلودگی هوا گفت: قيمت هر يك واگن خريداري شده بالغ بر 900 ميليون يورو است و پس از تحويل آن ها در شيراز بايد مراحل انجام تست سرد و گرم را طي كرده و پس از آن آماده مسافرگيري شويم.
وی یادآور شد شرکت بهره برداری قطار شهری سود آور نیست و هزینه های زیادی را به دوش دارد. قسمتی از این هزینه ها از طریق فروش بلیط و تبلیغات ایستگاه ها و بخش دیگر هم با گرفتن یارانه تامین می شود و نیاز به حمایت شهرداری دارد.

انتهای پیام/523/4
نظرات بینندگان