کد خبر: ۴۳۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۶ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۲

دستگیری مرد هزار چهره فضای مجازی در فارس

رئیس پلیس "فتا" استان فارس از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که با استفاده از جعل هویت در فضای مجازی، کاربران زیادی را اغفال و مورد اذیت و آزار قرار داده بود.
به گزارش شیرازه به نقل از مهر، سرهنگ سيدموسي حسینی در تشريح اين خبر گفت: در ابتدا با ارائه شکایتی از طرف یک خانواده شیرازی در رابطه با هتک حیثیت و نشر اکاذیب علیه آنها در صفحه شبکه اجتماعی، پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس "فتا" فارس قرار گرفت.

وي ادامه داد: با بررسی و رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس "فتا" استان فارس مشخص شد، فردي از طریق ایجاد ایمیل و با استفاده از آن اقدام به بارگزاری صفحه مذکور در شبکه اجتماعی كرده است.

رئیس پلیس "فتا" استان فارس اظهار كرد: با انجام اقدامات اطلاعاتي و پلیسی، آدرس متهم شناسایی و دستور قضایی جهت دستگیری وی احصاء و ضمن دستگيري متهم، تجهیزات رایانه ای و الکترونیکی موجود در منزل وي جهت بررسی به آزمایشگاه پلیس "فتا" انتقال داده شد.

سرهنگ حسيني افزود: با استخراج اطلاعات از تجهیزات متهم مشخص شد، وی در فضای مجازی با روش های مهندسی اجتماعی، اقدام به  فریب دختران و زنان زیادی در شبکه های اجتماعی و تالارهای گفتگو كرده و با استفاده از تصاویر و عکسهای دريافتي از کاربران، از آنها سو استفاده مي كرده است.

وي خاطرنشان كرد: اقدام اين فرد سود جو و فرصت طلب در برخی موارد سبب از هم پاشيدگي خانواده ها و موجب طلاق زن و شوهر شده است.

رئيس پليس "فتا" استان فارس گفت: در بازجوييهاي انجام شده از متهم دستگير شده که فردي متاهل و دارای فرزند بود جرائم ارتکابی در فضاي مجازي كشف و مشخص شد وي از طریق مهندسی اجتماعی با اغفال و وسوسه کاربران، از آنها فیلم و تصویر گرفته و سپس  این اطلاعات را جهت سوء استفاده از آنها بکار گرفته است.

سرهنگ حسيني بيان كرد: اين فرد شياد كه مردي میانسال است با ديدن ادله زبان به اقرار گشود و بیان کرد؛ به هیچ وجه تصور نمی کرده، در فضای مجازی شناسایی شود.

رئيس پليس "فتا" استان فارس هشدار داد: در فضای مجازی اعتماد بیجا تا کنون برای کاربران مشکلات زیادی ایجاد کرده و لزوم دقت در ایجاد ارتباط در این فضا لازم و ضروری است.


نظرات بینندگان