کد خبر: ۴۴۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۲
سردار مينايی‌فرد خبر داد:

برگزاری 1500 برنامه در هفته دفاع مقدس در فارس/ دفاع مكتبی رزمندگان برگرفته از آيات وحی بود

دبير گراميداشت هفته دفاع مقدس فارس از برگزاری 1500 برنامه در هفته دفاع مقدس در این استان خبر داد و گفت: دفاع مكتبی رزمندگان دوران دفاع مقدس برگرفته از آيات وحی بود.
به گزارش شیرازه به نقل از خبرگزاری بسیج، سرتیپ دوم پاسدار مجتبی مينائی‌فرد، دبير گراميداشت هفته دفاع مقدس فارس  در نشست خبری با خبرنگاران در شيراز در تشريح برنامه‌های هفته دفاع مقدس اين استان گفت: قريب يك هزار و 500 برنامه در 31 شهرستان فارس در هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود.
 
وی، آغازگر برنامه‌های اين هفته را آذين‌بندی حوزه‌ها‌ و نواحی مقاومت بسيج عنوان كرد و افزود: برگزاری ادعيه و زيارت كه بخش زيادی از توفيقات دوران دفاع مقدس مرهون توجه به آيات الهی است، از ديگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.
 
سردار مينائی‌فرد از برگزاری محافل انس با قرآن در نقاط مختلف استان فارس در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: يكی از عواملی كه باعث بالا بردن روحيه رزمندگان در دوران دفاع مقدس بود، مأنوس بودن آنان با قرآن و دفاع مكتبی آنان بود كه برگرفته از آيات وحی بود كه در ايام هفته دفاع مقدس در تمام پادگان‌ها محفل انس با قرآن برگزار می‌شود.
 
رئيس كنگره 14 هزار و 600 شهيد استان فارس، سركشی و تجليل از ايثارگران، جانبازان و خانواده شهدا را از ديگر برنامه‌های اين هفته عنوان کرد و گفت: در این هفته از 5 هزار خانواده شهيد و جانباز نیز بازديد می‌شود.
 
برگزاری مسابقات فرهنگی ـ ورزشی، اعزام اكيپ‌های درمانی به مناطق محروم، برگزاری شب های شعر و خاطره در 31 شهرستان فارس، گردهمايی بسيجيان و همايش فرماندهان پايگاه‌های مقاومت بسيج از جمله برنامه‌هايی بود كه وی از آن‌های ياد كرد و افزود: در تمام نواحی بسيج برنامه غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدا طبق سال‌های گذشته اجرا می‌شود به علاوه اينكه در نمازهای جمعه شركت گسترده‌ای داریم.
 
سردار مينايی‌فرد ادامه داد: برپايی ايستگاه‌های صلواتی در مبادی ورودی شهر و برگزاری يادواره‌های شهدای محلات كه از سال گذشته آغاز شده است، از ديگر برنامه‌های درنظر گرفته شده در ايام هفته دفاع مقدس است.
 
دبير گراميداشت هفته دفاع مقدس فارس گفت: برگزاری صبح‌گاه مشترك برای نيروهای مسلح ديدار، رزمندگان و پيشكسوتان كه در ايجاد وحدت و همدلی می‌تواند مؤثر باشد و به همراه برگزاری انواع نشست‌ها و سخنرانی‌های علمی، تخصصی و مذهبی در دانشگاه‌ها و مدارس با حضور راويان و پيشكسوتان اجرا می‌شود.
 
وی، شركت در رژه حماسی نيروهای مسلح در شيراز و ساير شهرستان‌ها به‌صورت منسجم را از جمله برنامه‌های ويژه هفته دفاع مقدس عنوان كرد و گفت: انجام مشاوره رايگان در زمينه‌های مختلف پزشكی و اجتماعی، برپايی انواع نمايشگاه‌های عكس و ادوات جنگی سخت و نرم نيز برگزار می‌شود.
 
اين مقام مسئول با تصريح اينكه ايام هفته دفاع مقدس با نام‌های مختلفی نامگذاری شده است، افزود: در روز نخست ساعت 8 صبح رژه نيروهای مسلح در شيراز در بلوار پاسداران برگزار می‌شود.
 
سردار مينايی‌فرد با اشاره به برپايی نمايشگاه ويژه هفته دفاع مقدس با نام «بهشت خاكی» در شيراز اظهار كرد: در روز نخست هفته دفاع مقدس كه به نام صلابت و اقتدار نامگذاری شده است اين نمايشگاه كه نمايشگاهی فرا‌استانی است افتتاح می‌شود.
 
وی اظهار كرد: روز دوم مراسم بازگشايی مدارس به نام روز دانش‌پژوهی و دفاع مقدس نامگذاری شده است و در 3 هزار و 700 مدرسه فارس زنگ دفاع مقدس نواخته می‌شود و روز سوم كه به نام روز سربازی و پايمردی نامگذاری شده است و در اين راستا در فارس اولين پيش يادواره گراميداشت 3400 شهيد سرباز برگزار می‌شود.
 
سردار مينايی‌فرد از برگزاری نخستين يادواره شهدای سرباز در روز 18 مهرماه در سالن شهيد دستغيب شيراز خبر داد و گفت: چهارمين روز هفته دفاع مقدس به نام عفاف و پاسداری و توجه به نقش زنان در صيانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی نامگذاری شده است و پنجمين روز نيز روز ايثاگران و شهيدان است كه در اين روز سه‌شنبه ميزبان 10 شهيد دوران دفاع مقدس هستيم.
 
رئيس كنگره 14 هزار و 600 شهيد استان فارس با تصريح اينكه در 120 نقطه استان فارس مراسم بزرگداشتی جهت 10 شهيد دوران دفاع مقدس برگزار می‌شود، بيان كرد:‌ يك مراسم ويژه برای دانشگاه يا شب سه‌شنبه يا شب چهارشنبه در شيراز برگزار می‌شود به علاوه اينكه مراسم اصلی بزرگداشت شهدا روز پنج‌شنبه در سطح كشوری برگزار می‌شود كه در آن تشييع گسترده‌ای برای شهدا اجرا می‌شود.
 
وی ادامه داد: اين برنامه از سه راه دارالرحمه شيراز آغاز و به‌سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) ادامه دارد و پس از نماز مغرب و عشا‌ دعای كميل برگزار می‌شود و سپس پيكر مطهر شهدا جهت تشييع به شهرستان‌های سده در اقليد، شهرستان كازرون بخش خشت و لامرد، علامرودشت و قير و كارزين اعزام می‌وشند.
 
سردار ‌مينايی‌فرد روز ششم را روز رزمندگان و ولايتمداران عنوان كرد كه در آن برنامه‌های راهپيمايی اجرا می‌شود و گفت: روايان دفاع مقدس نيز در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه حضور می‌یابند.
 
وی‌ خاطرنشان كرد: آخرين روز هفته دفاع مقدس نيز روز درس‌ها و عبرت‌ها است كه وقايع جنگ تحميلی توسط روايان دفاع مقدس در سراسر استان فارس با تشكيل ميزگردهايی بيان می‌شود.
 
سردار مينايی‌فرد در بخش ديگری از سخنان خود به برگزاری يادواره‌های تخصصی شهدا در فارس اشاره كرد و گفت: در سال جاری 7 يادواره شهدای تخصصی در‌نظر گرفته شده است كه نخستين آن يادواره شهدای سرباز است.

 

وی ادامه داد: در آبان‌ماه سال جاری يادواره شهدای ادوات و گردان‌های پشتيبان آتش، آذرماه يادواره شهدای درمان و پزشكی مقارن با هفته بسيج، يادواره شهدای فرماندهی و تجليل از فرماندهان عملياتی در دی‌ماه، بهمن‌ماه شهدای غواص، اسفندماه شهدای مهندسی رزمی در جنگ و آخرين يادواره در 22 اسفندماه يادواره شهدای مفقودين و شهدای گمنام كه قريب 500 نفر در استان فارس شناسايی شده‌اند، برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان