کد خبر: ۴۴۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۲
اولین طلای تاریخ سنگین وزن ایران؛

امیر علی‌اکبری بااقتدار قهرمان جهان شد

فرنگی‌کار وزن 120 کیلوگرم کشورمان در فینال رقابت‌های قهرمانی جهان مقابل نایب قهرمان المپیک لندن از استونی پیروز شد و مدال طلا را از آن خود کرد.
به گزارش شیرازه به نقل از مشرق، در روز پایانی رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان جهان در بوداپست مجارستان، امیر علی‌اکبری موفق شد در فینال وزن 120 کیلوگرم، هیکی نابی نایب قهرمان المپیک لندن و قهرمان سال 2006 جهان از استونی را با نتیجه‌ی 4 بر صفر شکست دهد و به مقام قهرمانی برسد.

امیر علی اکبری در دور نخست برابر الکساندر چیرنتسکی از اوکراین با ضربه فنی پیروز شد تا راهی دور دوم شود.
دارنده مدال طلا وزن 96 کیلوگرم کشتی فرنگی جهان در دور دوم با یوهان یورن نفر پنجم المپیک لندن سرشاخ شد و این حریف نامدار را با حساب 7 بر صفر شکست داد تا راهی دور سوم شود. علی اکبری در دور سوم به مصاف  ادوارد پوپ از آلمان رفت و حریف قلدرش را نیز 7 بر صفر برد تا به نیمه نهایی برسد.

نماینده ایران در مرحله نیمه نهایی به مصاف رضا کایالپ قهرمان جهان رفت و این عنوان دار المپیکی را هم با نتیجه 4 بر یک برد تا به فینال مسابقات جهانی برسد. علی اکبری در فینال مسابقات قهرمانی جهان به مصاف «نابی» نایب قهرمان المپیک لندن از استونی رفت و در نهایت موفق شد با حساب 4 بر صفر این کشتی گیر سنگین وزن را شکست دهد و برای دومین بار این بار در یک وزن بالاتر صاحب طلای مسابقات جهانی شود.

این برای اولین بار بود که در طول تاریخ یک کشتی گیر سنگین وزن توانسته در کشتی فرنگی صاحب مدال طلا شود. پیش از این خوشرنگ‌ترین مدال سنگین وزن ایران مدال برنز بشیر باباجان زاده در مسابقات جهانی استانبول بود. به این ترتیب دومین مدال طلای علی اکبری در مسابقات جهانی و تیم ایران در این دوره در سنگین وزن بدست آمد.

در دیدار رده بندی این وزن نیز تنالیف قزاق با شکست 5 بر صفر برابر باروس از مجارستان به مدال برنز دست پیدا کرد. دیگر مدال برنز این وزن را نیز رضا کایالپ ترک با شکست 3 بر صفر یورن سوئدی از آن خود کرد.

به گزارش مشرق، بدین ترتیب تیم ایران با 2 مدال طلا و 29 امتیاز و مقام چهارم تیمی به کار خود در این دوره از مسابقات خاتمه داد. طالب نعمت پور در وزن 84 کیلوگرم دیگر طلایی کشورمان بود. افشین بیابانگرد هشتم شد و هادی علیزاده پورنیا در رده سی و دوم ایستاد. محمد نوربخش در 60 کیلوگرم دوازدهم شد و مهدی علیاری نیز به مقام پنجم رسید. در روز نخست این رقابت ها و در وزن 55 کیلوگرم نیز محمد فقیری نوزدهم شد.
نظرات بینندگان