کد خبر: ۴۴۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۰۷ مهر ۱۳۹۲

نتانیاهو کابینه خود را از اظهارنظر درباره مکالمه روحانی و اوباما منع کرد

نخست‌وزیر رژیم‌ صهیونیستی وزرای کابینه خود را از هرگونه اظهارنظر در مورد مکالمه تلفنی روسای‌جمهوری ایران و آمریکا منع کرد.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، خبرنگار روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» از دستور «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی به وزرای کابینه برای خودداری از اظهارنظر در مورد مکالمه تلفنی روسای‌جمهور ایران و آمریکا خبر داد. وی از وزرای خود خواسته است هیچ بیانیه و یا اظهارنظری در مورد این مکالمه یا به طور کلی در مورد ایران، نداشته باشند.

«باراک اوباما» و «حسن روحانی» روز گذشته با یکدیگر گفت‌وگوی تلفنی داشتند. در این تماس که از سوی طرف آمریکایی برقرار شده، مسئله برنامه هسته‌ای ایران مورد بحث قرار گرفته و دو طرف بر ارائه سیاسی خود برای حل این موضوع تاکید کرده‌اند.

رسانه‌های اسرائیلی از جمله «هاآرتص» گزارش داده‌اند که «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این تماس، تصمیم اوباما برای گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهور ایران را به اطلاع «یاکوف آمیدرور» مشاور امنیت ملی نتانیاهو رسانده است.

پس از اعلام خبر مکالمه نتانیاهو و روحانی هیچ مقام اسرائیلی از جمله شخص نتانیاهو واکنشی نشان نداده‌اند. پیش از این گزارش شده بود که وی قصد دارد در سفر خود به آمریکا در جریان سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر توجه جهان را به سوی برنامه هسته‌ای ایران جلب کند.

نتانیاهو هفته گذشته بعد از سخنرانی رئیس‌جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل، وی را به فریبکاری متهم کرد. «گلعاد اردان» وزیر امور داخلی رژیم‌صهیونیستی هم از تاثیرگذاری سخنرانی روحانی در سازمان ملل و «تهاجم نرم» وی ابراز نگرانی کرده است.

کانال 2 تلویزیون اسرائیل هم از لغو مصاحبه‌های این شبکه با «مایکل اورن» سفیر اسرائیل در آمریکا و «یوال استینیتز» وزیر امور راهبردی به دلیل دستور نتانیاهو خبر داده است.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان