کد خبر: ۴۴۹۰۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۵ - ۱۲ مهر ۱۳۹۲
نماینده مردم شیراز در مجلس:

دولت نیازهای مردم فارس را نبیند دوباره درب استانداری قفل می شود

امروز به خوبی واقف شده‌ایم که وزیر کشور در انتخاب استانداران تنها یک رای دارد و پنج یا شش نفری در دولت هر کدام بنا به سلیقه و نفع خود تصمیم‌گیری می‌کنند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، سیدحسین ذوالانوار اظهار داشت: انتخاب استانداران یک مسئله ملی و کشوری است و چنانچه دولت به آنچه می‌گوید به واقع عمل کند، به نفع او خواهد بود و وقت مردم را بیهوده تلف نخواهد کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: تاکنون در برخی از استان‌ها انتخاب استانداران با چالش‌هایی مواجه بوده که به‌یقین نه به نفع دولت است و نه قابل پذیرش برای مردم منطقه و نه اینکه در وضعیت کنونی با این روش و منش مشکلات کشور حل می‌شود.

ذوالانوار اضافه کرد: به نظر می‌رسد که در استان فارس، دولت بیشتر به دنبال گزینه‌هایی بوده که گروه‌ها و افراد ویژه‌ای نسبت به منافع خود، اشخاصی را برای تصدی استانداری مطرح کرده‌اند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: تعامل دولت با مجلسیان موجب می‌شود که نمایندگان نیز تعامل متقابل داشته باشند که به نفع کشور به ویژه در وضعیت کنونی است.

ذوالانوار گفت: گزینه‌هایی که از طرف نمایندگان فارس برای استانداری این استان معرفی شده‌اند، افرادی هستند که هم می‌توانند با افراد متنفذ در دولت و هم اصولگرایان تعامل خوب و سازنده داشته و از حاشیه‌ها به دور باشند.

دولت فعلی چندوجهی است

این نماینده مجلس با بیان اینکه اشکال دولت فعلی این است که یک‌دست نیست و افراد مختلفی در تصمیم‌گیری‌های دولت دخیل شده‌اند، خاطرنشان کرد: در ابتدا گفته بودند که نظر نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی تامین می‌شود اما بعد متوجه شدیم که وزیر کشور تنها یک رای دارد و قادر به تصمیم‌گیری در این مورد نیست.

ذوالانوار با بیان اینکه اصلاح‌طلبان و کارگزاران هر کدام به نحوی در تصمیم‌گیری‌های دولت دخیل شده‌اند، گفت: کارگزاران بخش‌های اقتصادی را در دست گرفته و اصلاح‌طلبان به دنبال در اختیار گرفتن بخش‌های اجتماعی در دولت هستند.

در دولت فعلی چند مشایی‌ وجود دارند

این نماینده مجلس با بیان اینکه در دولت پیشین تنها مشایی بود که تصمیم‌گیری می‌کرد اما هم‌اکنون اشخاصی متفاوت در تصمیمات دولت دخالت دارند، ابراز داشت: هم‌اکنون اشخاصی مانند معاون اول، برادر رئیس جمهور، وزیر اطلاعات و ... هرکدام به نحوی امور را به سمت و سوی خود می‌کشانند و دولت واحد و یک‌دست نیست.

ذوالانوار با اشاره به وضعیت کنونی مجمع نمایندگان فارس تصریح کرد: بعضی‌ها که با عنوان اصولگرایی وارد مجلس شده‌اند، امروز سد راه اصولگرایان هستند و بسیاری از مشترکات را زیر پا گذاشته‌اند.

تصمیم‌گیری 5 و یا 6 گانه در دولت

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز به خوبی واقف شده‌ایم که وزیر کشور در انتخاب استانداران تنها یک رای دارد و پنج یا شش نفری در دولت هر کدام بنا به سلیقه و نفع خود تصمیم‌گیری می‌کنند.

ذوالانوار اظهار امیدواری کرد که دولت خود را از این وضعیت نامناسب بیرون آورد و با تعامل به قضایا نگاه کند چراکه با این اوضاع و احوال احساس اتحاد حاصل نمی‌شود.

این نماینده مجلس با یادآوری زمان استانداری روح‌الله احمدزاده کرمانی خاطرنشان کرد: دیدیم که حتی یک‌سال هم به طول نیانجامید که مردم در عین حال حمایت‌های ویژه احمدی نژاد و مشائی، وی را مفتضحانه از این استان بیرون انداختند.

ذوالانوار ادامه داد: دیدیم حتی در ادامه حمایت‌های مشائی و رئیس جمهور وقت از احمدزاده کرمانی و بر مسند معاونت ریاست جمهوری نشاندن وی، چه مسائلی حادث شد و چه رسوایی‌هایی به بار آمد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید نیازهای مردم این استان را ببیند نه گروه‌ها و اشخاص ویژه، چراکه در غیر این صورت دوباره مردم درب استانداری را قفل خواهند زد.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
علی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۲
0
مثل اینکه آقای ذوالانوارروز 24خرداد در ایران نبوده اند ، آقاجان مردم به تفکر مقابل شما رای دادند
شیرازی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۲
0
کاش ذوالانوار به جای اینطور جلیز پلیز کردن برای استاندار یکمی برای مردم کار می کرد ... من نمیدونم کسی که 4 سال تمام حتی یک نطق هم نداشته در مجلس و کمترین کاری برای مردم نکرده چطور روش میشه از مردم حرف بزنه...
ابراهیم
-
جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۲
0
جر نزن اقای ذوالانوار ومردم رو هم به توسل به بداخلاقی دعوت نکن، ولایتمداران واقعی پیرو ولایتند و در 24خرداد به عقلانیت و منطق در اداره کشور رای دادند. دوره سیطره امثال شماها به فضل خدا به انتها رسیده است.
علیرضا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۲
0
سلام دوستمان شیرازی راست میگه ابراهیم جان پس هنوز ذالانوار را خوب نشناختی اینجور حمایتش میکنیس بیشتر تحقیق کن