کد خبر: ۴۵۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۳۰ مهر ۱۳۹۲

افتتاح نخستین نمایشگاه ملی تمبر و کارت پستال ایران در شیراز

برای نخستین‌بار در کشور نخستین نمایشگاه ملی تمبر و کارت پستال ایران در شیراز افتتاح شد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز صبح امروز در آیین افتتاحیه نخستین نمایشگاه ملی تمبر و کارت‌پستال ایران اظهار داشت: این رویداد از سلسله مباحث میراث فرهنگی‌ معنوی است که در این موضوع، لازم است رویکرد‌های متفاوتی را دنبال کنیم.

محمد فرخ‌زاده افزود: در هفته فرهنگی ملی و بین‌المللی «طرحی نو» که از دیروز آغاز به کار کرده است، میزبان سفرای کشورهای جمهوری بولیواری ونزوئلا و بولیوی بودیم که از امروز میهمانانی از آلمان و ترکیه به جمع ما می‌پیوندند.

وی همچنین از ورود هیئتی از نیشابور به همراه اعضای شورای اسلامی شهر خوی در آذربایجان غربی به شیراز خبر داد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز اضافه کرد: شیراز و نیشابور تنها شهر‌های عضو پیمان ICCN یا میراث فرهنگی معنوی هستند که در این اواخر اصفهان نیز در صدد پیوستن به این پیمان است.

فرخ‌زاده بیان داشت: تمبر سند و مدرکی ا‌ست که تاریخ ما را به نمایش می‌گذارد و تلخی‌ها، شیرینی‌ها و تمام آنچه که به عنوان فرهنگ و رسوم می‌شناسیم را در بر می‌گیرد.

وی همچنین به نقش اقتصادی تمبر و اسناد تاریخی اشاره و بیان کرد: در بحث اقتصادی، تمبر می‌تواند علاوه بر انتقال فرهنگ به اشتغال‌زایی و خدمت به مردم نیز کمک کند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز ادامه داد: پس از افتتاحیه فستیوال ملی تمبر و کارت پستال ایران، هفته فرهنگی خوی در شیراز آغاز می‌شود که به مدت یک هفته میهمان هنرمندان این شهر هستیم.

به گزارش فارس، هنرمند جوانی از خوی به نام رامین قهرمانی به زبان ترکی استانبولی با ساز باغلاما، خوش‌آمدگویی حضرت شاه‌چراغ (ع) به میهمانان خود را به آوازی خوش خواند.

شاه‌بیت این ترانه چنین بود که «گلون گدخ شاهچراغی گورمیه، محضرینه عرض سلام اتمیه»، که ترجمه فارسی آن «بیا بریم شاهچراغ، به مجضر ایشان عرض سلام کنیم».

در پایان این مراسم از تمبر اختصاصی نخستین نمایشگاه تمبر ایران با امضای معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز و رئیس شورای اسلامی شهر خوی، رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان