کد خبر: ۴۶۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۱۰ آبان ۱۳۹۲
امام جمعه شیراز:

بالاخره جهان فهمید سفارتخانه‌هاي آمريكا لانه جاسوسی است

نماينده ولي فقيه در استان فارس و امام جمعه شيراز گفت: امروز و بعد از گذشت سي و چهارسال از تسخير لانه جاسوسي آمريكا در ايران، جهان به ماهيت سفارتخانه‌هاي آمريكا پي برده است
به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، آيت‌الله اسدالله ايماني، با اشاره به فرارسيدن يوم‌الله 13 آبان و لزوم گرامي‌داشت اين روز، سه واقعه تاريخي رخ‌داده در اين تاريخ را يادآور و متذكر شد: برخي در زمان تسخير لانه جاسوسي آمريكا در ايران خواستار ارايه اسناد جاسوسي شدند كه كتاب‌ها و فيلم‌هاي زيادي در اين ارتباط تهيه و منتشر شد.

آيت‌الله ايماني اضافه كرد: امروز دنيا مي‌داند كه سفارت‌خانه‌هاي آمريكا پايگاه‌هايي براي جاسوسي است، اما ملت ايران هيچگاه دشمني آمريكا را از ياد نبرده و فراموش نخواهد كرد.

امام جمعه شيراز با يادآوري اينكه عده‌اي براي كمرنگ شدن شعار مرگ بر آمريكا، تلاش مي‌كنند، گفت: اگر نظام اسلامي علي‌رغم تمام فشارها و تهديدها تا امروز با افتخار ايستادگي كرده، به بركت همين شعارهاي نشات گرفته از شعور بوده است.

نماينده ولي فقيه در فارس همچنين با تسليت ايام محرم، بر لزوم تحليل كارشناسانه ابعاد و اهداف قيام حضرت اباعبدالله‌(ع) در ايام ماه محرم امسال، تاكيد كرد.

آيت‌الله ايماني با تصريح اينكه عزاداري و سوگواري براي حضرت امام حسين(ع) مورد تاكيد همه قرار داشته و وسيله‌اي براي تقرب به خداوند است، عزاداري اباعبدالله(ع) را يكي از مهمترين راه‌هاي تقرب به خداوند برشمرد.

وي خودداري مداحان از بكاربردن اشعار و سخنان فاقد معنا و معيار درست، خودداري در استفاده از آهنگ‌هاي نامناسب و توجه و دقت در بكارگيري علامت‌ها را از ملزومات عزاداري تاثيرگذار برشمرد و گفت: بايد در بنرها و تبليغات از جملات و بيانات امام حسين(ع) استفاده مناسب كرد.

آيت‌الله ايماني با رد كامل برخي رسوم ناشايست از جمله قمه‌زني، استفاده از زنجيرهايي كه موجب زخم شدن بدن مي‌شود را نادرست دانست و با اشاره به فتاوي رهبر معظم انقلاب و آيت‌الله‌العظمي مكارم‌شيرازي،‌ خواستار پرهيز جدي عزاداران و دسته‌هاي عزاداري از اينگونه اعمال شد.

خطيب جمعه شيراز لزوم معطوف كردن توجه عزاداران به فلسفه قيام عاشورا و تحليل واقعه كربلا را خواستار شد و گفت: به جای استفاده از علائم بدون مدرک و شکل و شمایل بازمانده از گذشته که مستندی در تاریخ اسلام ندارد پیام ابا‌عبدالله (ع) را بازگو کنیم.

وی بیان کرد: عزاداران به جد از قمه‌زنی و استفاده از زنجیر تیغ‌دار و خراش دادن صورت و بدن خودداری کنند که اضرار به نفس حرام و موجب وهن مقدسات اسلامی است.

آيت‌الله ايماني همچنين تامين مسكن براي كسانيكه سرپناه و خانه مناسب ندارند را از ملزومات تامين امنيت و آسايش در جامعه دانست و بر لزوم توجه و دقت كافي در اين زمينه تاكيد كرد.


نظرات بینندگان