کد خبر: ۴۶۱۹۳
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۱۱ آبان ۱۳۹۲
«ضرغام صادقی» مردی که باید مواظب خوبی هایش باشد

ابهامات زیادی که این روزها نماینده ای با بالاترین رای طول انقلاب در شیراز را احاطه کرده

پس از پیروزی دکتر صادقی، آیت‌الله ایمانی نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، جمله‌ای بسیار اثرگذار در تقدیر از او بیان کرد که مورد توجه رسانه‌های مختلف استانی و کشوری قرار گرفت.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، مواضع دکتر ضرغام صادقی نماینده اول شهرستان شیراز در مجلس نهم شورای اسلامی، این روزها با برخی سوالات و ابهامات روبرو شده است.

ضرغام صادقی کیست؟

سوابق صادقی با احتساب میزان سال‌های رفته از عمر او، واقعاً درخشان است. این نماینده جانباز شیراز در مجلس شورای اسلامی، علاوه بر فرزند شهید بودن، سابقه اسارت در زندان‌های رژیم بعثی عراق را نیز دارد که او را حقیقتا به یک چهره کم‌نظیر تبدیل ساخته است. اما علاوه بر این ویژگی‌ها که نشان از آمادگی او در هزینه دادن برای انقلاب اسلامی دارد، ویژگی‌های علمی و مدیریتی او نیز برجسته است.

اخذ مدرک تخصص پزشکی طب کار از دانشگاه علوم پزشکی تهران و هم چنین اخذ مدرک کارشناسی ارشد حقوق عمومی، نشان از همت او در تحصیل علم دارد. او اما در سابقه مدیریتی خود نیز سوابق قابل توجهی از جمله معاون امور نظارتی و هماهنگی امور مجلس رییس جمهور، مشاور معاون امور مجلس رییس جمهور، مدیرکل دفتر هماهنگی دستگاه های اجرایی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری، عضو ثابت شورای معاونین وزارت بهداشت، قائم مقام پارلمانی وزارت بهداشت، معاون حقوقی، برنامه ریزی و امور مجلس هلال احمر کشور، مشاور اجرایی وزیر بهداشت، مشاور وزیر در امور ایثارگران وزارت بهداشت و ... را داراست.

اما رای بالای مردم شیراز به او در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در تاریخ 35 ساله‌ی جمهوری اسلامی ایران بی‌سابقه بود، برگ زرینی در حیات سیاسی ضرغام صادقی محسوب می‌شود. وی با حضور در دو لیست مهم جبهه متحد اصول‌گرایان و جبهه پایداری در شیراز و با حمایت‌‌های گسترده اصول‌گرایان و دل‌سوزان انقلاب توانست وارد مجلس شود. اگرچه گمانه زنی‌ها این بود که او در ابتدای این مجلس به عنوان یکی از اعضای هیئت رئیسه برگزیده خواهد شد، اما یک سالی طول کشید تا این گمانه‌زنی به واقعیت بپیوندد.

پس از پیروزی دکتر صادقی، آیت‌الله ایمانی نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، جمله‌ای بسیار اثرگذار در تقدیر از او بیان کرد که مورد توجه رسانه‌های مختلف استانی و کشوری قرار گرفت. ایشان در آن ایام گفته بودند که این افتخاری است برای مردم شیراز که نماینده اول‌شان فرزند شهید است.

ابهامات رو به افزایشی که ادامه دارد

اما حالا شرایط متفاوت شده است. حدود دو هفته قبل شیرازه در مطلبی از دیدار خصوصی دکتر ضرغام صادقی نماینده اول شیراز در انتخابات مجلس شورای اسلامی با هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داده بود، دیداری که حرف‌ و حدیث‌های بسیاری را به وجود آورده است. از سوی دیگر، تلاش‌های این نماینده شیراز در انتصاب برخی افراد که هیچ سنخیتی با جریانی که وی به آن منتسب است ندارد، این ابهامات را پیچیده‌تر می‌سازد.

با وجود این مسائل،‌ ضرغام صادقی هم‌چنان سکوت اختیار کرده است، سکوتی که سوالات قابل تاملی را به‌وجود می‌آورد. سکوتی که ناخود آگاه برداشت می شود از سر رضایت و تائید این حرف و حدیث هاست. ضمن یادآوری سرنوشت و حال و روز افرادی که با سوابق درخشان گذشته در سالیان اخیر به قول عوام آنچه را ریسیده بودند پنبه کرده اند، باید پرسید آیا این نماینده مجلس از نظرات دلسوزان انقلاب و نماینده رهبر انقلاب در استان خبر دارد؟ آیا او پشتوانه مردمی معتقدین و مومنین به نظام را فراموش کرده است؟ باید منتظر ماند؛ آیا ضرغام صادقی سکوت خود را خواهد شکست؟

انتهای پیام/523/3

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
فرزند انقلاب
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲
3
سکوتم از رضایت نیست دلم اهل شکایت نیست
آفرین بر صادقی که یکی از عناصر فعال است در سیاست نیازی نیست در این موقعیت وخود بهتر می داند که برای پیشرفت فارس باید از جان مایه گذاشت نه از زبان و گفتار بیهوده
شبانی
Finland
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲
7
ایشان بدنبال گرفتن پست به همشهریان خود است غافل از اینکه نماینده مردم شیراز است نه نوراباد
اگاه
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲
5
شيرازه جان ! ضرغام ازافتخارات استان وكشور است اگرواقعاشماارزشي هستيداينگونه براي ايشان خط تخريب رادنبال نكنيد.چرااينقدرنسبت به برادرمومن خودگمان بدداريد؟ضرغام زيرشكنجه هاي وحشيانه صداميان نم پس ندادحالا شما نگاران رفتاراوهستيد!چراازهداياي رهبرعزيزبه ايشان چيزي نمي نويسي؟.......خلاصه مشكوك مي زني...خدارادرنظربگير.
منتظر
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲
2
البته ايشان نظري هم به سپيدانيها هم دارد وفقط منحصر به نوراباد نيست
محمد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲
3
آقای ضرغام صادقی آقای مثلا ولایتی آقای مثلا بچه جنگ آقای مثلا فرزند شهید تا کی این دوگانگی شما ادامه دارد تمام این چیزها را از اسم خودت دور کن ...... یه بار دیگه یادت بیاد تو کمتر از یه متر جا تو چند متر پارچه میبرنت زیر خاک اونوقت چی میخوای از خودت به جا بذاری چی میخوای با خودت ببری ولایت مداری آزاده بودن جانباز بودن رزمنده بودن فرزند شهید بودن به حرف که نیست به عمله .................بدون این مدت ماندگار نیست و خیلی زود تموم میشه
مانی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲
2
دیدارهای ایشان چیز عحیبی نیست آنها که لیست می دهند توبه کنند که برخی را از لیست حذف کردند.
سید مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲
0
قابل توجه برادر ضرغام.. با درایت مواظب دشمن تا دندان مسلح باش که دشمن در کمین بچه های ارزشی و اثرگذار است. هیچ کس یک شبه بد نمی شود همانگونه یک شبه نمی شود آدم شد! شما خوبید خوب بمانید.
صادق
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲
3
روزی که ایشان در جمع اصلاح طلب ها گفته بود من از لیستاصولگراها رای میاورم اما برای شما فعالیت می کنم صدای ضبط شده اش را برای حضرات فرستادن و انها با خوشبینی گفتن این حرفهارا زده که رای آنهارا بدست آورد !!!! اصلا دور از انتظار نبود ...
احمد
Canada
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲
2
شیرازه تو اسم خودتو گذاشتی سایت اصولگرا
این چه عملکردی هست که داری تو و اونهائی که بهت خط میدن دارید با این کاراتونتیشه به ریشه اصولگرائی میزنید و فقط باعث تفرقه میشید برید یکم از سایتها و افراد اصلاح طلب یاد بگیرید که مسائل و مناقشاتشون را درون گروهی حل میکنند نه مثل شما تو بوق میکنند
شما هم اگه مسئله ای وجود داره که قطعا نداره درون گروهی حلش کنید
خجالت داره
پرسان
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲
0
سوال کرده بودم که نماینده محترم شهرمان که سیرتاپیازسوابق سیاسی اجتماعی ش راشرح داده ولی مولد وموطنش را مسکوت گذاشته بودکجاییه؟ که سوالم درج نشدهنوزهم ذهنم بین سپیدان وممسنی ویاسوج و...سرگردان است میدانم که ایرانی ومسلمان وجهادگره ولی چرانمیگه کجاییه؟وچرا ازشیراز نامزدشدوچقدرازعمربابرکتش رادرشیرازگذرانده وازشیراز ومشکلات آن چه میداند؟
amir
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲
2
نماینده های شیراز!
جعفر قادری : نماینده ی مردم لامرد
احمدرضا دستغیب: نماینده خانواده بزرگ دستغیب
ضرغام صادقی: نماینده ی نورآباد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲
0
دیروز دراین رابطه نظری ارائه دادم که پخش نشده .متاسفم .چند روز قبل نیز بدلیل اینکه نظرات رابدون فیلتر پخش میکنید تشکرکرده بودم .بنظر میرسد هرجه مطابق میل ونظر خط وخطوط شماست پخش میشه نه واقعیات خوشحالم که زود متوجه شدم
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲
0
چرا نظراتمو نمیداری چرا شورای نگهبان ولتون نمی کنه چرا تخریب می کنید چرا ظلم می کنید به خدا گناه داره به خدا گناه داره شرم کنید من هیچ تناسبی با اینا ندارم اما به خاطر دلخوش شدن دیگران خودتان را در قیامت شرمنده نکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲
0
شیرازه کثیف کم صادقی را تخریب کن خدایی هست .عشایر غیوراستان فارس پشت سر ضرغام است