کد خبر: ۴۶۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۶ - ۱۶ آبان ۱۳۹۲
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خطاب به آمریکائیها:

یکبار هم که شده از خود حسن نیت نشان دهید/ غنی‌سازی قابل مذاکره نیست

آنچه که در ارتباط با غنی‌سازی یا سایر فعالیت‌های هسته‌ای در جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد کاملا در چارچوب NPT و معاهدات بین‌المللی است و نکته مبهمی در این ارتباط وجود ندارد که موجب ایجاد نگرانی برای سایر کشورها شود.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، سیداحمدرضا دستغیب نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دور دوم مذاکرات ایران با 1+5 در ژنو، گفت:‌ بنا نیست در این مذاکرات چیزی با چیز دیگر معاوضه شود و غرب باید نگاه خود را به مذاکره با ایران تغییر دهد.

وی ادامه داد‌: تصور غربی‌ها بر این است که ما باید اقدامی را صورت دهیم تا آنچه که حق ما بوده به ما بازگردانده شود. اعمال تحریم توسط کشورهای غربی بر ملت ایران خلاف قانون و رویه‌های انسانی است.

عضو رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت:‌ طرف غربی باید ابتدا تحریم‌های اعمال شده علیه ملت ایران را لغو کند و با این کار حسن نیت خود را نشان دهد و آنچه را که در 13 آبان رخ داد حامل پیام انزجار ملت ایران از تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی بود.

دستغیب تصریح کرد: غنی‌سازی موضوعی نیست که ما بخواهیم در مورد آن مذاکره کنیم و یا گامی به عقب برداریم چرا که ما در راستای رفع نیازهای داخلی خود اقدام به غنی‌سازی اورانیوم می‌کنیم و هیچ اعتمادی به کشور‌های غربی برای تأمین این نیاز نداریم چرا که بسیاری از وعده‌های آنها در گذشته محقق نشده و غربی‌ها صداقت لازم را در این رابطه از خود نشان نداده‌اند.

وی ادامه داد: آنچه که در ارتباط با غنی‌سازی یا سایر فعالیت‌های هسته‌ای در جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد کاملا در چارچوب NPT و معاهدات بین‌المللی است و نکته مبهمی در این ارتباط وجود ندارد که موجب ایجاد نگرانی برای سایر کشورها شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده که همیشه در مذاکرات پیشگام بوده و در طول سال‌های اخیر تلاش کرده تا شفاف‌سازی لازم را در راستای رفع نگرانی‌ها و ابهامات در حوزه‌های مختلف در خصوص فناوری هسته‌ای داشته باشد.

دستغیب خاطرنشان کرد: ما بارها اعلام کرده‌‌ایم که نسبت به سیاست‌های کشورهای غربی و به ویژه آمریکا بدبین هستیم. خوب است که آمریکایی‌ها برای حفظ حیثیت خود در عرصه بین‌المللی برای یک بار هم که شده از خود حسن نیت نشان دهند و برای جبران گذشته خود تلاش کنند تا این دوره از مذاکرات به نتیجه مطلوب دست پیدا کنند.
نظرات بینندگان