کد خبر: ۴۷۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۰۵ آذر ۱۳۹۲
عضو شورای شهر شیراز خواستار شد:

تصویب قوانین سخت‌گیرانه مبارزه با مواد مخدر و ناهنجاری‌های اجتماعی در شیراز

نمایندگان مجلس برای سه شهر مذهبی مشهد، قم و شیراز به عنوان پایلوت در کشور قوانین سختگیرانه‌تری را در زمینه ناهنجاری‌های اجتماعی تصویب کنند تا الگویی برای پاکسازی کل ایران شود.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، عضو شورای شهر شیراز خواستار تصویب قوانین سخت‌گیرانه‌تری مانند کشورهای عربی برای مقابله با پدیده قاچاق موادمخدر در سه شهر مذهبی مشهد، قم و شیراز شد.

محمد حق‌نگر در شانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: در کشورهای عربی برای کمترین میزان قاچاق و فروش مواد مخدر مجازات اعدام را اجرا می‌کنند و تدوین قوانین سخت‌گیرانه، می‌تواند از بزهکاری بازدارنده باشد.

وی افزود: نمایندگان مجلس برای سه شهر مذهبی مشهد، قم و شیراز به عنوان پایلوت در کشور قوانین سختگیرانه‌تری را در زمینه ناهنجاری‌های اجتماعی تصویب کنند تا الگویی برای پاکسازی کل ایران شود.

حق‌نگر اضافه کرد: در هفته اخیر پیگیری‌های کمیسیون خدمات شهری منجر به یک مصوبه خوب و توافق با سایر ارگان‌ها و نهاد‌ها شد که بنابر آن ظرف شش ماه آینده تمام کوچه‌ها و معابر شیراز از وجود متکدیان و معتادان پاکسازی شده و در قدم بعد اردوگاه‌هایی برای آنان فراهم می‌شود.

وی بیان کرد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان قوه قضائیه تقاضا می‌کنیم با توجه به عزم جدی شورا برای سامان دادن به چهره شهر و خارج کردن افراد معتاد و ولگرد از سطح شهر برای جلوگیری از بازگشت مجدد آنان نسبت به تدوین قوانین بازدارنده اقدام کنند تا شاهد کاهش ناهنجاری‌ها در سطح شهر باشیم.

این عضو شورا افزایش آمار طلاق، آمار زندانیان، دختران فراری و ناهنجاری‌های اجتماعی را ناشی از عملکرد قاچاقچیانی دانست که ناجوانمردانه تیشه بر ریشه جوانان می‌زنند و ابراز داشت: تدوین قوانین بازدارنده و احکام سنگین قضایی در کاهش آمار بزه کارگشا خواهد بود که انجام این کار نیاز به همت بسیج وار قوه قضائیه دارد.

وی با یادآوری اینکه حدود 50 سال است که کوه‌های اطراف شهر به شهرداری سپرده شده تا نسبت به درختکاری و ایجاد فضای سبز اقدام شود؛ اظهار تاسف کرد که کمتر از 10 درصد این طرح بزرگ انجام شده است.

حق‌نگر خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب را سرمایه بزرگی برای تامین چرخه زندگی و فضای سبز شیراز برشمرد و از شهرداری تقاضا کرد که طی توافقنامه‌ای با سازمان آب و قاضلاب، خروجی تصفیه‌خانه شیراز به کوه‌های اطراف شهر انتقال داده شود چراکه باعث پالایش و تسویه هوا و افزایش باران در شهر خواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد: با این اقدام مدیران شهرداری و آب و فاضلاب در عمر شورای چهارم شاهد سرسبزی حداقل 30 درصدی کوه‌های اطراف باشیم.

انتهای پیام/523/4
نظرات بینندگان