کد خبر: ۴۷۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۰۶ آذر ۱۳۹۲
امروز در حرم سید‌علاالدین حسین(ع) انجام می‌شود،

پرده‌برداری از سنگ مقابر آیات عظام، مرعشی نجفی و گلپایگانی در شیراز

طی مراسمی از سنگ قبرهای مراجع عالیقدر حضرات آیات، «آیت‌الله سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی» و «آیت‌الله سیدمحمدرضا فقیه‌موسوی گلپایگانی» در حرم سیدعلاء‌الدین حسین(ع) شیراز پرده‌برداری می‌شود.
به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، این مراسم ششم آذرماه، با حضور مردم و گروهی از مسوولان استان فارس و شیراز راس ساعت 10 صبح انجام می‌شود.

پس از این مراسم، سنگ‌های یاد شده برای نصب به استان قم و محل آرامگاه دو عالم بزرگوار انتقال داده می‌شود.

بر اساس این گزارش، کار حجاری سنگ‌های قبور دو مرجع بزرگ و عالیقدر جهان تشیع، توسط استاد کار هنرمند شیرازی در کارگاه حجاری حرم مطهر حضرت سید علاء الدین حسین(ع) شیراز انجام شده است.

استاد «محمدجواد شیبه»، هنرمند حجار این دو اثر ارزشمند گفت: این سنگ‌ها به سبک کامل حجاری شیراز و سبک خط و گل، طراحی و حجاری سنتی شده و نمونه کار مربوط به دوره‌ی زندیه است.

شیبه گفت: سبک حجاری کار به روش سنتی و اجرای آن با استفاده از ابزارهای قلم و چکش بوده و هیچ ابزارآلات برقی در خلق این اثر به کار گرفته نشده است.

این استادکار شیرازی افزود: در متن این سنگ‌ها، شرح حال، شجره‌نامه و خدمات ارزشمندی که این مراجع عظام در طول حیات طیبه و ارزشمند خود بر جا گذاشته‌اند حجاری شده است و خوشنویسی آن را حجت‌الاسلام حجت‌الله کشفی و سیداحمد عبدالرضایی نوشته‌اند.

براساس این گزارش، ساخت زیرضریح و مقبره اصلی حضرت فاطمه معصومه(س) به‌صورت منبت سنگی، ساخت ستون‌های باب‌القبله حرم مطهر حضرت اباعبداله الحسین(ع)، ساخت اسماء 72 تن در بالای ضریح شش گوشه، اجرای طرح گره به متراژ 160 مترمربع در حرم مطهر کاظمین(ع)، ساخت مقبره‌های امامزادگان و حجاری بسیاری از مساجد فارس و دیگر استان‌های کشور، از آثار استاد شیبه است.

انتهای پیام

نظرات بینندگان