کد خبر: ۴۸۳۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۲۰ آذر ۱۳۹۲

پیشنهاد شیرازه به همه آنان که یادواره شهدا برگزار می‌کنند؛ شهدای زنده را دریابید

متاسفانه آنچه که جایش در جامعه ما خالیست، فقدان همایش سالانه تجلیل از چهره های ماندگار دفاع مقدس یا به تعبیری همان شهدای زنده است که از فرماندهان سطوح مختلف جنگ، تا جانبازان و آزادگان را شامل می شود. بدتر، این که هنوز یاد نگرفته ایم که چگونه باید از این قشر ایثارگر جامعه، دفاع کنیم.
به گزارش خبرنگار سرویس قطعه شهدای شیرازه: کمتر روزی است که خبر مراسم تجلیل، بزرگداشت و یا پاسداشت از اهالی علم، هنر، سیاست و ورزش و... به سبب فعالیت های گرانسنگ و تاثیرگذار در جامعه با اهدای جوایز مادی و غیر مادی را نشنویم. اما برای اهالی جهاد و شهادت، برپایی یادواره، شاید تنها مراسمی است که برای تقدیر از این تصویرگران حماسه و پیش قراولان ایثار و شهادت صورت می گیرد.

 موضوعی که به لطف الهی در کشور ما نهادینه شده و از این بابت نگرانی وجود ندارد حال سوال اینجاست، آیا یادگاران و پیشکسوتان جبهه های حق علیه باطل که به هر دلیلی از قافله همرزمانشان بازمانده اند نیازمند تقدیر و تجلیل نیستند؟ همان هایی که به لطف الهی زنده مانده اند تا  هم جامعه از انوار و تجارب انها بهرمند شود  و هم روایتگر جنگی نابرابر باشند که کمتر در طول تاریخ اتفاق می افتد. کسانی که حالا در سنگرهای دیگری مقابل جنگ اقتصادی، فرهنگی و نرم دشمن سه شیفت در حال آفند و پدافند هستند.

متاسفانه آنچه که جایش در جامعه ما خالیست، فقدان همایش سالانه تجلیل از چهره های ماندگار دفاع مقدس یا به تعبیری همان شهدای زنده است که از فرماندهان سطوح مختلف جنگ، تا جانبازان و  آزادگان را شامل می شود. بدتر، این که هنوز یاد نگرفته ایم که چگونه باید از این قشر ایثارگر جامعه، دفاع کنیم.


شهید باکری و سردار محمد علی جعفری و سردار محمدجعفر اسدی

حضرت امام فرمودند: «نگذاريد پيشكسوتان جهاد و شهادت در پيج و خم هاى زندگي... به فراموشي سپرده شوند»

اما در عمل چه اتفاقی افتاده و می افتد؟ بارها دیده شده که یادگاران دفاع سراسر حماسه مقدس، تقدیر و تجلیل که هیچ، بلکه مورد اهانت و بی مهری قرار گرفته و در چنبره فراموشی، می روند تا کاملا از یادها بروند!

مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا ۞ احزاب ؛ آیه ۲۳/ از مومنان مرداني هستند که به پيماني که با خدا بسته بودند وفا کردند، بعضي بر سر پيمان خويش جان باختند و بعضي چشم به راهند و هيچ پيمان خود دگرگون نکرده‏ اند.


سرداران: رحیم صفوی، علی فدوی، حسین علایی، غلامعلی رشید، مصطفی ایزدی،
عباس محتاج، محمدباقر قالیباف، حسین همدانی، رئوفی، محرابی، شریعتی،قربانی،
 نبی رودکی، مبلغ، قاسم سلیمانی، فروزنده، محمد باقری

باید شتاب کرد، چرا که جاماندگان از قافله شهدا طاقتشان از فراق یار طاق شده و آهسته آهسته به قبیله شهدا می پیوندند، باید تجلیل از یادگاران و فرماندهان جنگ تحمیلی را مثل برگزاری یادواره شهدا ترویج و نهادینه کرد. باید تلاش کرد تا همواره یاد انها در جامعه زنده بماند تا مبادا بگویند؛ قصه اصحاب کهف شوخی نیست! اینجا اگر نباشی همه تو را از یاد می برند ...

مبادا غفلتی که در ارتباط با تاریخ انقلاب و معرفی انقلابیون صورت گرفت، درباره دفاع مقدس و فرماندهان هم انجام شود. یک روز چشم باز کردیم و دیدیم انقلابیون حکومت طاغوت را به زیر کشیده‌ و حکومت خدا را مستقر کرده‌ اند، اما توصیف این مسئله را مغرضانه از ضدانقلاب شنیدیم!

انتهای پیام/523/2

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲
0
پیشنهاد خوبی بود. ولی متاسفانه ما فقط روی اسم و عکس موندیم...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲
0
پیشنهاد خوبی است حتی میتوانند کلیه بچه های جبهه و جنگ اعم از بسیجی و سپاهی که زنده هستند وتوقعی هم ندارند را دور هم جمع ، و خاطرات ان دوران را تازه کنند