کد خبر: ۴۸۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۲۱ آذر ۱۳۹۲
مدير كل محيط زيست فارس:

به خطرات كارخانه روغن نباتي توجه نمي شود/ اراده اي براي خروج صنایع از شیراز وجود ندارد

شیراز بین سایر کلانشهرها کمترین تعداد ایستگاه سنجش آلودگی هوا را دارد که در حال حاضر به دليل نبود اعتبارات، همان دو مانیتور هشدار دهنده وضعيت هوا هم خاموش است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، مدير كل محيط زيست استان فارس گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست با مشکل کمبود وسایل آزمایشگاهی تشخیص بیماری‌های حیات وحش و کمبود تجهیزات اندازه‌گیری آلودگی هوا مواجه است که در صورت بروز بحران محيط زيستي در فارس در مضیقه قرار خواهیم گرفت.

حسينعلي ابراهيمي كارنامي در سومین جلس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان فارس با ابراز تاسف از وضعيت تابلوهاي هشدار دهنده آلودگی هوا در سطح شهر شيراز، گفت: شیراز بین سایر کلانشهرها کمترین تعداد ایستگاه سنجش آلودگی هوا را دارد که در حال حاضر به دليل نبود اعتبارات، همان دو مانیتور هشدار دهنده وضعيت هوا هم خاموش است.

كارنامي افزود: با خاموش بودن و كمبود چنين تابلوهايي اگر در وضعيت هواي شيراز شاهد تغييراتي باشيم براي رسيدگي به آن زمان را از دست خواهيم داد.

مدير كل محيط زيست استان فارس در ادامه سخنان خود با اشاره به وجود صنايع آلاينده در داخل شهر گفت: با توجه به بحث پدافند غیرعامل و خطرات بالقوه اینگونه صنایع، ادامه فعالیت آن‌ها در شهر به صلاح نیست اما متاسفانه اراده اي از سوی صنایع براي خروج آن ها از اين كلانشهر وجود ندارد.

وي تصريح كرد: طي چند سال گذشته نسبت به وضعيت حضور و خطرات اين صنايع از جمله كارخانه روغن نباتي هشدارهاي مختلفي را داده ايم اما توجه نمي شود.

مدیرکل محیط زيست استان فارس ادامه داد: طبق برآوردهای اولیه برای تهیه تجهیزات مورد نیاز به حدود 20 ميليارد تومان اعتبار احتياج است که بتوان چند ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شیراز نصب و دو ایستگاه موجود را فعال کرد.

فیاض‌پور، مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس هم گفت: در سایر کلانشهرها نصب ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا با مشارکت شهرداری انجام می‌شود و در این راستا با کارشناسان شهرداری جلساتی را داشته‌ایم اما تاکنون موفق نشده‌ایم که با شهردار شیراز یا معاونین وی جلسه مشترکی در این خصوص برگزار کنیم.

محسن اردکانی، معاون عمرانی استانداری فارس هم در پاسخ به مدیرکل محیط زیست فارس گفت: اعتبارات یا با کد مشخص پرداخت می‌شود و یا به طور مستقیم در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد. بنابراین یک درصد از اعتبارات نفت و گاز استان با توجه به الزامات به اداره محیط زیست تعلق می‌گیرد و هرچند اندک و قطره‌چکانی است اما با هنر مدیریت می‌توان کمبودها را جبران کرد.

ابراهیمی‌کارنامی هم در پاسخ به مزاح گفت: با این اعتبار یک درصد شاید بتوان دو پایه برای ایستگاه‌ها خریداری کرد.

انتهای پیام/523/4

نظرات بینندگان