کد خبر: ۴۸۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۲۷ آذر ۱۳۹۲
نماينده مردم شيراز در مجلس:

برندگان مذاکرات هسته‌ای شهدا و دانشمندان ما هستند/ نباید نشستن دشمنان پاي ميز مذاكره را كوچك شمرد

بزرگترين موضوعي كه در جريان هسته اي براي دنيا مورد توجه واقع شده، تلاش دانشمندان ما است.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، ضرغام صادقی در نخستین یادواره شهدای جامعه پزشکی استان فارس که به همت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و بسیج جامعه پزشکی استان فارس در دانشکده پرستاری شیراز برگزار شد، بیان کرد: آمريكا و متحدانش بدانند آنچه كه جمهوري اسلامي ايران را در عرصه بين‌المللي قدرتمند نشان داده است، بمب اتمي نيست چرا که به فتوای مقام معظم رهبری حرام شرعی است.

نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي با تصریح اینکه قدرت علمی و هسته‌ای، موجب قدرتمندی ایران شده است، گفت: قدرت واقعي جمهوري اسلامي به علم، دانش و تلاش جوانان آن و بالاتر از آن درايت، شجاعت و صلابت مقام معظم رهبري براي اداره جامعه اسلامي است.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی به لطف دانش و فناوری جوانان مجاهد هرگاه اراده کند، می تواند غنی سازی را به درجات بالاتر افزایش دهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس ضمن بیان اینکه امروز در عرصه بين المللي همه اعتراف مي كنند كه جمهوري اسلامي به عنوان يك قدرت بزرگ در عرصه حضور پيدا مي كند و اثربخش است، اين حضور قدرتمند را حاصل تلاش ها، مجاهدت ها و ایستادگی جوانان، تلاشگران و مجاهدان در مقابل استكبار عنوان کرد و گفت: امروز ثمره تلاش‌هاي جهادگران از جمله دانشمندان هسته اي ما كه به شهادت رسيدند و ناجوانمردانه ترور شدند را مي بينيم.

تلاش دانشمندان کشور؛ بزرگ‌ترین موضوع مورد توجه دنیا
صادقی با تأکید بر اینکه برندگان مذاکرات هسته‌ای و سیاسی شهدا و دانشمندان بزرگ ما هستند، گفت: بزرگترين موضوعي كه در جريان هسته اي براي دنيا مورد توجه واقع شده، تلاش دانشمندان ما است.

وی با بیان اینکه ما با دانش و تلاش جوانان و صلابت و تدبیر مقام معظم رهبری روز به روز پیشرفت می کنیم، افزود: مقام معظم رهبري با درايت و كفايت به خوبي مسير مذاكرات را ترسيم كردند و حمايت‌هاي جدي مردم هم برای موفقیت در اين عرصه تاثیرگذار بوده است. چراکه ملت ایران براي اينكه نظام اسلامی نورافشاني كند با حمايت‌هاي جانانه پشت سر رهبري مي ايستند.
نماينده مردم شيراز در مجلس با تصریح اینکه در آمريكا اختلاف جدي ايجاد شده است، اظهار کرد: نباید نشستن دشمنان پاي ميز مذاكره را كوچك شمرد. امروز دنیای استکبار و آمریکا پایگاه سیاسی خود را که مصر بود از دست رفته می بینند و پایگاه نظامی خود را که بحرین است دچار بحران می بینند. همچنین پایگاه اقتصادی آن ها که عربستان است، متزلزل گردیده لذا پای مذاکره آمده اند.

صادقی با اشاره به شرايط اقتصادي سختي كه مردم ما امروز با آن دست و پنجه نرم مي كنند، تصریح کرد: عليرغم همه شدائدي كه داريم يكي از قدرت‌هاي اقتصادي بزرگ دنيا و از تاثيرگذاران در عرصه سياسي و نظامي دنيا هستيم.

 عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اذعان به اینکه رشد علمي کشور در منطقه بي‌نظير است، جايگاه علمي و پژوهشي ایران را جايگاهی بلندمرتبه و اثربخش توصیف کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز یکی از قطب های پیوند اعضای جهان است، افزود: در این دانشگاه كارهاي بهداشتي و سلامت بسيار بزرگي انجام شده که دستاوردهای آن از لحاظ پژوهش، درمان و فضاي فرهنگي و اجتماعي كه در دانشگاه ها حاكم است؛ قابل رقابت در عرصه های جهانی است.

مي توان حضور شهدا را در جامعه درک کرد
عضو هیئت رئیسه مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با تصریح اینکه مي توان حضور شهدا را در جامعه درک کرد، گفت: در قرآن کریم حدود 17 الی 18 بار واژه فوز یا فائز و مشتقات آن یاد شده و هرجا فضیلتی است پس از آن وعده فوز و رستگاری آمده است.

صادقي، امام علی(ع) را صاحب تمام فضیلت‌های 18 گانه دانست و گفت: آن امام همام زمانی که به مقام شهادت نائل می‌آید واژه فوز را به‌کار می‌برد.

وی تصریح کرد: جهاد، مجاهدت و ثمره جهاد و جایگاه مجاهد نکاتی است که باید بدان توجه داشت و همان‌طور که امام علی(ع) نیز فرمودند جهاد دری از درهای بهشت است که خداوند آن را به روی بندگان خاص خود می‌گشاید.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد: برای رسیدن به درجه مجاهدت باید جایگاه، پاداش و ظرفیت و لیاقتی داشت تا خداوند انسان را به چنین درجه‌ای نائل آورد و ثمره جهاد، اجر و پاداش مجاهد شهادت است.
انتهای پیام/523/4
نظرات بینندگان