کد خبر: ۴۸۷۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۲۷ آذر ۱۳۹۲

دکتر ایمانیه: توافقنامه ژنو، حاصل خون شهداست

نخستین یادواره شهدای جامعه پزشکی فارس به همت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سازمان بسیج جامعه پزشکی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن تقدیر از عوامل برگزار کننده یادواره گفت: پرستاران و فارغ‌التحصيلان دانشگاه علوم پزشكي شيراز در دوران دفاع مقدس در سنگرهاي دفاع از اين مرز و بوم حضور موثري داشتند.

دكتر محمدهادی ايمانيه بیان کرد: به مناسبت گراميداشت ياد و خاطره كساني كه در عرصه سلامت رزمندگان نقش داشتند و به این دلیل که دانشکده پرستاری قبل، حین و بعد از دوران دفاع مقدس خدمات شایانی ارائه داده است و فضای مناسبی برای تداعی خاطرات آن دوران دارد به جا بود كه اين مراسم در دانشكده پرستاري علوم پزشكي برگزار شود.

وی با بیان اینکه امنيت، سلامت و آبروي خود را مديون شهدا هستيم، خاطرنشان کرد: رزمندگاني كه در جنگ دچار آسيب شدند، بهبودي و سلامت خود را مديون پزشكان و پرستاران هستند.

دکتر ایمانیه گفت: همه فداكاري ها و ايثارها جمع گشت و به پيروزي در دفاع مقدس منجر شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز توافقنامه ژنو، حاصل خون شهدا و ایثارگری ایثارگران دانست و خاطرنشان کرد: اين عظمت و آبرو و اینکه امروز با افتخار سرمان را بالا گرفته ايم، مدیون خون شهدا هستیم.

دکتر ایمانیه با بیان اینکه كشورمان جهش علمي خوبي داشته است، تصریح کرد: ابر قدرت بودن ما با بسیاری از کشورهای دیگر تفاوت دارد. جهش و پيشرفت سريع علمي، فناوري و پژوهش کشور در دفاع مقدس و بعد از آن همگی مديون ايثارگري‌هاست.

خانواده‌های شهیدان جامعه پزشکی، اسامی شهدای خود را ثبت کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در استان فارس بيش از 20 شهيد جامعه پزشكي تقدیم نظام اسلامی کرده‌ایم، تصریح کرد: به نظر می‌رسد تعدادی هم هنوز اسامی شهدای خود را ثبت نکرده‌اند و بدینوسیله از خانواده‌هایی که از جامعه پزشکی شهیدی تقدیم کرده‌اند تقاضا می‌شود تا به مراجع ذیربط مراجعه کرده و اسامی شهدای خود را ثبت کنند.

وی همچنین با اشاره به هفته پژوهش پیشرفت های سریع علمی کشور را تحسین برانگیز دانست و گفت: پس از تاکید مقام معظم رهبری بر جنبش نرم افزاری، اقدامات خوبی را در این زمینه شاهد بودیم.

ولایتمداری، دفاع از مکتب تشیع و خدمتگزاری؛ پیام‌های مشترک شهدا

بازرس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم در اين مراسم ولایتمداری، دفاع از مکتب تشیع و ارزش‌های انقلاب و خدمتگزاری به مردم را سه نكته مشترك در همه وصيتنامه هاي شهدا عنوان كرد.

حجت‌الاسلام منصور خادمی با بیان اینکه در تمام وصیتنامه‌های شهدا اين سه پیام به صورت ملموس و برجسته دیده می‌شود، گفت: اولین پیام تمام شهدا تبعیت از امام، رهبری و ولایت‌پذیری و ولایتمداری است.

وی افزود: آنچه محور قبولی اعمال ما می‌شود، مسئله ولایت است و آنچه شاخص انقلاب اسلامی محسوب میشود، مسئله ولایتمداری و تبعیت از ولی فقیه به‌عنوان جانشین امام زمان(عج) است.

حجت‌الاسلام خادمی با تأکید بر اینکه در زمان غیبت تنها پناهگاه ما ولایت فقیه است، گفت: باید ولایتمدار باشیم و از ولایت فقیه تبعیت کنیم.

این مقام مسئول در نهاد نمایندگی ولی فقیه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دفاع از مکتب تشیع و ارزش‌های انقلاب اسلامی را دومین پیام شهدا عنوان کرد و گفت: امروز مشاهده می‌کنیم که در دنیا به مکتب تشیع و باورهای شیعی بسیار هجمه می‌شود و همه هجمههای دشمنان به منظور خاموش کردن چراغ پر فروغ تشیع است که به لطف خدا موفق نخواهند شد.

انتظار شهدا از ما خدمت صادقانه به مردم است

وی سومین پیام شهدا را خدمت صادقانه به مردم دانست و افزود: هر شخصی در هر سمتی که کار و خدمت می‌کند، مدیون شهداست زیرا اگر شهدا نبودند، امنیت و آرامش هم نبود و اکنون انتظار شهدا از ما به عنوان خدمتگزار، خدمت صادقانه است.

حجت‌الاسلام خادمیی ضمن بيان خاطراتي از دوران مقدس جبهه را پرنشاط‌ترين مکان روي زمين دانست و بیان کرد: رزمندگان فرح و نشاط داشتند و با خوش‌رویی با هم برخورد مي‌كردند.

در ادامه مراسم دکتر زرگر، پزشک ویژه امام و دومین وزیر بهداری و بهزیستی انقلاب اسلامی ایران به روایتگری خاطرات اوایل انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس پرداخت.

در پایان مراسم هم از خانواده‌های شهدای جامعه پزشکی استان فارس با اهدای لوح، تقدیر شد.

انتهای پیام/523/4

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ققنوس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲
0
دکتر ایمانیه فردی متعهد است ایشان می خواسته اند بگویند خون شهدا ضامن پیروزی حق برباطل است. وحاصل خون شهدا اهتزاز پرچم اسلام در دنیاست.