کد خبر: ۴۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۵ - ۰۱ دی ۱۳۹۲
رئیس کل دادگستری استان فارس:

راه‌اندازی مرکز آموزش و تحقیقات قوه قضائیه جنوب کشور در فارس

تأثیر پذیری دانشجویان در این مقطع از تحصیل از اساتید و مدرسان خود در درجه بالایی قرار داد بنابراین لازم است همه مدرسین با پایبندی و عمل به اصول اخلاق اسلامی و افتخار به آن در ترویج ارزش‌های دینی به صورت عملی اقدام نمایند.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، رئیس کل دادگستری استان فارس از راه اندازی مرکز آموزش و تحقیقات قوه قضائیه در جنوب کشور با محوریت استان فارس خبر داد.

در گردهمایی مدرسین و دانشجویان مرکز آموزش علمی کاربردی دادگستری استان فارس که به مناسبت هفته پژوهش برگزار گردید؛ رئیس کل دادگستری استان فارس با اعلام این مطلب که مقدمات تاسیس مرکز آموزش و تحقیقات قوه قضائیه در جنوب کشور در شیراز انجام شده است، اظهار امیدواری کرد: مراحل اجرایی و احداث ساختمان آن به زودی در شیراز انجام خواهد شد.

دکتر ذبیح الله خدائیان در جمع مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی دادگستری فارس با اشاره به موفقیت این مرکز در جذب دانشجویان گفت: یکی از مهم‌ترین علل این موفقیت را می‌توان وابستگی این مرکز به دادگستری استان دانست.

وی افزود: اعتبار علمی مدرسان این مرکز به لحاظ انجام کار علمی و عملی در دادگستری استان، در انتقال مطالب به دانشجویان موفق‌تر از مدرسانی هستند که فقط به کار تئوری می‌پردازند و همین امر زمینه جذب دانشجویان را فراهم کرده است به طوری که این مرکز طی چهارسال گذشته با افزایش متقاضیان ورود روبه رو باشد.

رئیس شورای قضایی استان فارس همچنین با اشاره به اهمیت ویژه توجه به تربیت دانشجو در این مرکز علمی اظهار داشت: خداوند نیز در قرآن کریم تزکیه را مقدم بر تعلم خوانده است و همین امر ما را بر آن می‌دارد که علاوه بر توجه ویژه به کیفیت ارائه مطالب علمی هدایت دانشجویان این مرکز به سمت یادگیری اخلاق اسلامی و تزکیه نفس را نیز سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی یکی از مهم‌ترین مصادیق عمل به اخلاق و تربیت اسلامی را امر به معروف و نهی از منکر خواند و افزود: تأثیر پذیری دانشجویان در این مقطع از تحصیل از اساتید و مدرسان خود در درجه بالایی قرار داد بنابراین لازم است همه مدرسین با پایبندی و عمل به اصول اخلاق اسلامی و افتخار به آن در ترویج ارزش‌های دینی به صورت عملی اقدام نمایند.

رئیس کمیسیون آموزش دادگستری فارس همچنین یاد آور شد ارتقاء سطح علمی و دانش دانشجویان در این مرکز از مهم‌ترین اولویت‌های مسئولین می‌باشد که در این راستا همه عوامل و امکانات و برنامه‌های آموزشی و پژوهشی به کار گرفته خواهد شد.

خدائیان در خاتمه سخنان خود بر ضرورت کارورزی دانشجویان تاکید کرده و از مدرسان خواست مطالب درسی را در کنار کار عملی که تاثیر آن ماندگار‌تر است به دانشجویان ارائه دهند.

پیش از این نیز معاون آموزش و رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی دادگستری فارس طی ارائه گزارشی از روند فعالیت چهار ساله این مرکز گفت: این مرکز از نیمه دوم سال ۸۹ فعالیت خود را در ۲ رشته کاردانی و با ۸۰ دانشجو آغاز کرد که هم اکنون پس از چهار سال این مرکز دارای بیش از ۱۴۰۰ دانشجو در ۷ رشته کاردانی و کار‌شناسی می‌باشد.

و همچنین افزود: در حال حاضر این مرکز از وجود ۷۰ مدرس در رشته‌های مختلف بهره می‌برد که در این بین تلاش شده است در راستای ارتقاء سطح علمی مرکز از همکاری قضات با دانش مجموعه قضایی و همچنین اساتید سایر دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان استفاده شود.

قاضی رشید رشیدی در ادامه یکی از عوامل موفقیت مرکز علمی کاربردی دادگستری فارس در جذب دانشجو را استفاده از اساتید نخبه استان عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: معتقدیم که مدرسین در این مرکز رسالتی فرا‌تر از القاء و تدریس مباحث علمی دارند چرا که ما خود را در قبال مسئولیت‌های پرورشی و اخلاقی دانشجویان نیز مسئول می‌دانیم.

گفتنی است در این نشست ۶۵ نفر از مدرسین مرکز علمی کاربردی دادگستری استان فارس به بیان دیدگاههای علمی خود در راستای ارتقاء سطح کمی و کیفی مرکز علمی کاربردی دادگستری استان فارس پرداختند.

همچنین در این گردهمایی از دو تن از مدرسین بر‌تر مرکز آموزش علمی کاربردی دادگستری استان فارس با اهداء لوح تقدیر به عمل آمد.
برچسب ها: شیراز ، شیرازه ، فارس ، دادگستری
نظرات بینندگان