کد خبر: ۴۸۹۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۶ - ۳۰ آذر ۱۳۹۲

هاشمی رفسنجانی به کرمانی ها، درباره فسا چه گفت؟

باید دانش آبخوان داری و آبخیز داری با کارهای عملی تلفیق شود که در زمان دولت سازندگی دونمونه از این موارد در فسا و نرماشیر انجام شده بود
به گزارش شیرازه به نقل از فسائی، آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با دانشگاهیان استان کرمان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشگاهیان گفت: وجود حدود 450 واحد دانشگاه ازاد مانع از آن می شود که بتوانیم از نزدیک با مشکلات دانشگاه آشنا شویم.

وی اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را مردمی صالح توصیف کرد و ادامه داد: طبق روایت امام معصوم" عزیزترین کسان پیش من کسانی هستند که عیب هایمان را به من ارائه دهند" و دانشجویان ما باید منصفانه و واقع بینانه مشکلات را بیان کرده و نقد کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: این دانشگاه متعلق به کل کشور است و کسی مالکیت دانشگاه را ندارد، بلکه مسئولیت حق مدیریت دارند و ما نمی توانیم از بودجه دانشگاه بی رویه هدیه بدهیم و باید با عدالت و انصاف رفتار کرد.

در ادامه هاشمی رفسنجانی به چند نمونه از طرح های مهم برای احیای کشاورزی در مناطق کم آب کشور اشاره کرد و گفت: باید دانش آبخوان داری و آبخیز داری با کارهای عملی تلفیق شود که در زمان دولت سازندگی دونمونه از این موارد در فسا و نرماشیر انجام شده بود.

وی به طرح آبخوان داری در زمان ریاست جمهوری خود اشاره و آن را یک طرح مظلوم توصیف کرد و گفت: در طرح آبخوان داری که با کمک جهاد دانشگاهی طرح ریزی شده آب ها در دهنه دره ها مهار می شوند اما این مهار  به وسیله سد صورت نمی گیرد و طرح آبخوان داری ذخیره آب است که در چاه ها و قناتها باقی می ماند که دولت باید با کمک دانشگاهیان این طرح ها را بررسی و عملیاتی کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اولین آبخوان دار را در فسا دانست و گفت: متاسفانه به دلیل خشکسالی در 16 قریه فسا مهاجرت صورت گرفته بود که با راه اندازی آبخوان طی دو سه سال بعد مشکل آب در فسا حل شده و روستاییان به محل زندگی خود بازگشتند.

وی همچنین به ابخوان شهرستان بم اشاره کرد و افزود: در بم و در منطقه نرماشیر نیز در زمان ریاست جمهوری من آبخوانی ساخته شد که در نتیجه آن سطح آبهای زیر زمینی طی چند سال سه تا چهار متر بالا آمد
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲
0
پ ن په بگو خشکسالی امروز فسانتیجه اقدامات رفسنجانی بوده ‏.خودش ‏،خودش را لوداد.