کد خبر: ۴۹۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۰۶ دی ۱۳۹۲

آیا دولت یازدهم، حماسه 9 دی را گرامی می‌دارد؟

عدم حضور زیرمجموعه‌های دولت یازدهم در فهرست فوق الذکر اگرچه ممکن است سهوی یا از روی تعلل روابط عمومی‌های دستگاه‌ها باشد اما به هر حال امری نگران کننده است. البته تا چند روز دیگر که موعد برگزاری ویژه‌برنامه‌های نهم دی ماه خواهد شد می‌توان قضاوتی دقیق‌تر در این مورد داشت.
رییس ستاد مرکزی بزرگداشت 9 دی امروز در نشست خبری خود اسامی نهادهای فعال در برگزاری مراسمات مربوط به 9 دی امسال را برشمرد که در بین آنها تقریباً هیچکدام از زیرمجموعه‌های دولت یازدهم وجود ندارد.

به گزارش شیرازه به نقل از رجانیوز، نشست خبری علی‌محمد نائینی رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت 9 دی، صبح امروز برگزار شد و اعلام اسامی نهادهای مشارکت کننده در برگزاری مراسمات بزرگداشت 9 دی یکی از بخشهای این نشست بود.

نا‌ئینی در بخشی از سخنان خود به معرفی کلیت برنامه‌های امسال پرداخت و در انتها از 24 نهاد، ارگان یا سازمانی نام برد که تا کنون برنامه های خودشان را به صورت رسمی و یا از طریق نمایندگان دستگاه ها، به ستاد مرکزی بزرگداشت یوم الله نهم دی اعلان کرده اند.

در بین این اسامی نام مجموعه‌های مردمی همچون جشنواره عمار هم دیده می‌شد اما جز معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اثری از هیچکدام از زیرمجموعه‌های دولت یازدهم به چشم نمی‌آمد. حال آنکه وزارت‌خانه‌هایی چون فرهنگ و ارشاد، علوم، ورزش و جوانان و... از جمله زیرمجموعه‌های دولت تدبیر و امید هستند که ظرفیت‌های بسیاری برای برگزاری مراسماتی در گرامیداشت حماسه 9 دی دارند.

عدم حضور زیرمجموعه‌های دولت یازدهم در فهرست فوق الذکر اگرچه ممکن است سهوی یا از روی تعلل روابط عمومی‌های دستگاه‌ها باشد اما به هر حال امری نگران کننده است. البته تا چند روز دیگر که موعد برگزاری ویژه‌برنامه‌های نهم دی ماه خواهد شد می‌توان قضاوتی دقیق‌تر در این مورد داشت.

در پایان گفتنی‌ست که فعال شدن هرچه بیشتر مجموعه‌های مردمی همچون جشنواره عمار برای بزرگداشت رویدادهایی مردمی همچون حماسه 9 دی آرزویی دیرین در بین فعالان فرهنگی است اما این امر به هیچ وجه به معنای کنار کشیدن دولت که بیشترین امکانات و ظرفیت‌ها را دارد نخواهد بود. وظیفه دستگاه‌های دولتی در تسهیل نقش آفینی مجموعه‌های مردمی چیزی‌ست که با حضوری فعال و هوشمندانه از سوی دولت محقق خواهد شد و نه با کناره‌گیری و نظاره‌گر شدن.

در انتها فهرستی که توسط رییس ستاد مرکزی بزرگداشت 9 دی اعلام شده است را می‌خوانید:

1) سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

2) نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها

3) معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح

4) معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش

5) شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور

6) سازمان بسیج مستضعفان

7) ستاد نماز جمعه تهران

8) هیات رزمندگان اسلام

9) سازمان زیبا سازی شهرداری تهران

10) شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ها

11) سازمان تبلیغات اسلامی

12) معاون اجتماعی شهرداری تهران

13) معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

14) بنیاد حفظ و ارزش های دفاع مقدس

15) سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

16) سازمان بسیج دانش‌آموزی

17) سازمان بسیج دانشجویی

18) دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار

19) معاونت فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه

20) حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی

21) بنیاد شهید انقلاب اسلامی

22) مرکز رسیدگی به امور مساجد

23) تعدادی از خبرگزاری ها با اختصاص پرونده ویژه 9 دی( فارس، تسنیم، ایسنا، دفاع مقدس، مهر و...)

24) تعدادی از مطبوعات کشور با انتشار ویژه نامه و یا صفحات ویژه 9 دی

نظرات بینندگان