کد خبر: ۴۹۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۱۴ دی ۱۳۹۲

افزایش یکباره علاقه گردشگران آمریکایی به ایران!

یک مسئول تور آمریکایی، با اشاره به عدم تطبیق گفته رسانه‌ها و واقعیت فضای ایران برای آمریکایی‌ها، به تمجید از مهمان‌نوازی و صمیمیت ایرانیان پرداخت و گفت: از میان تمام مقاصدی که گردشگران آمریکایی را می‌فرستیم، ایران بیشترین اختلاف ممکن را میان تصورات پیش از سفر و تجربیات واقعی توریست‌ها دارست.
به گزارش شیرازه به نقل از جام نیوز؛ روزنامه "لس‌آنجلس تایمز"، در مطلبی که درباره دورنمای گردشگری ایران منتشر کرد، می‌نویسد: اگرچه ایران و آمریکا راهی طولانی برای حل نهایی برنامه هسته‌ای در پیش دارند، اما کاهش محسوس تنش‌ها میان این دو کشور موجب افزایش چشمگیر سفر آمریکایی‌ها به ایران شده است.

  س‌آنجلس تایمز می افزاید: سه آژانس مسافرتی در آمریکا از افزایش ناگهانی رزروها و همچنین پرسش گردشگران آمریکایی درباره‌ ایران در ماه‌های اخیر خبر می‌دهند و شماری نیز به حمایت مسئولان ایرانی و ملاقات آنها با چندین مجری تور آمریکایی در جریان سفر حسن روحانی به نیویورک اشاره کرده اند.

  یکی از آژانس‌های آمریکایی تورهای گردشگری در سانفرانسیسکو که از اوایل دهه 90 سفرهائی برای آمریکایی ها به ایران سازمان داده گفت که در سال 2013، بین 50 تا 60 آمریکایی را به ایران فرستاده و امیدوار است این شمار در سال 2014 دو برابر شود.

  یک مسئول دیگر تور آمریکایی، با اشاره به عدم تطبیق گفته رسانه‌ها و واقعیت فضای ایران برای آمریکایی‌ها، به تمجید از مهمان‌نوازی و صمیمیت ایرانیان پرداخت و گفت: از میان تمام مقاصدی که گردشگران آمریکایی را می‌فرستیم، ایران بیشترین اختلاف ممکن را میان تصورات پیش از سفر و تجربیات واقعی توریست‌ها دار است.

  این نشان می دهد هر گردشگری که به ایران می آید دارای ذهنیتی منفی است و با ترس و احتیاط به اینجا می آید اما وقتی وارد می شود با واقعیتی دیگر مواجه می شود غیر از آن چیزی که رسانه ها و دولتمردان غربی در ذهن او وارد کرده بودند و این از تاثیر بسیار رسانه ها و حضور قدرتمند آنها در مغرب زمین حکایت دارد. به طوری که می توانند از شب روز و از روز شب ظلمانی بسازند.

 لس‌آنجلس تایمز، با نوشتن این که ایران پیش از دهه 1930 میلادی به نام "پرشیا" یا "پارسه" شناخته می‌شد، دارای 16 محوطه ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است و از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری آن می‌توان به شهر اصفهان (معروف به پل‌های زیبایش و معماری قرن 18) و بقایای مربوط به دوره پیش از مسیح در پرسپولیس در نزدیکی شیراز اشاره کرد.

  در این مطلب همچنین گفته می شود که این افزایش ناگهانی علاقه‌مندی توریست‌های آمریکایی به سفر به ایران، جاذبه توریستی پاریس را تهدید نمی‌کند.

  با وجود آنکه با تغییر دولت ها عملا اتفاقی برای گردشگری در ایران نمی افتد و همه چیز عادی است اما این رسانه ها هرگاه با دیدگاه های سیاسی دولتی در ایران موافق بودند شروع به انتشار اخباری می کنند که نشان می دهد ایران آرام تر شده است و برعکس.

نظرات بینندگان