کد خبر: ۴۹۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۳ - ۱۵ دی ۱۳۹۲

کلاهبرداران پیامکی در کمین پزشکان و بیماران شیرازی

رییس اداره نظارت و ارزشیابی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به پزشکان و بیماران شیرازی هشدار داد که مراقب پیامک یا تماس تلفنی کلاهبرداران باشند.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر علیرضا منصوری افزود: از امروز صبح یکسری گزارش‌هایی را از طرف مطب‌ها، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، بخش‌های بستری، مراکز پاراکلینیک مانند آزمایشگاه و رادیولوژی دریافت کردیم که بر اساس آن افراد سودجود از طریق ملاقات حضوری، ارسال پیامک و یا مکالمه تلفنی خودشان را از طرف مجموعه دانشگاهی یا دیگر سازمان‌های نظارتی از طرف پزشکان معرفی کرده‌اند و به بهانه‌های مختلف طلب واریز وجه نموده‌اند.
وی اظهار داشت: این سودجویان پس از برقراری ارتباط با بیمار یا بستگانش خواستار دریافت شماره کارت عابر بانک، شماره حساب و دیگر مشخصات بیمار شده‌اند و در برخی موارد نیز به پزشکان مراجعه کرده‌اند و مدعی شده‌اند که مثلاً تابلویی از طرف دانشگاه برایتان ساخته‌ایم، پول را به این شماره حساب واریز کنید تا تابلو را تحویل دهیم.
دکتر منصوری با اشاره با اینکه این مسئله کلاهبرداری است و عوامل آن تحت پیگیری و تعقیب قرار گرفته‌اند، بیان کرد: بر این اساس از تمامی اساتید، پزشکان، جامعه پیراپزشکی و بیماران می‌خواهیم که مراقب این کلاهبرداری‌ها باشند و در صورت لزوم از طریق مبادی قانونی نسبت به پی گیری مسایل خود اقدام نمایند.
دکتر منصوری تاکید کرد: تمامی افراد باید به این نکته توجه جدی داشته باشند که اطلاعات شخصی از جمله شماره حساب و شماره کارت عابر بانک خود را به هیچ وجه در اختیار افراد نا‌شناس قرار ندهند و یا از واریز وجه به افراد نا‌شناس به هر دلیلی که از طرف آن‌ها عنوان می‌شود، خودداری نمایند.
وی با اشاره به اینکه این گونه کلاهبرداری‌ها معمولاً به صورت تلفنی یا پیامکی انجام می‌شود، گفت: این مسئله از طریق مراجع قانونی در حال پی گیری است و از طرف معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سازمان نظام پزشکی نیز اطلاع رسانی کامل به منظور پیشگیری انجام شده است.
نظرات بینندگان