کد خبر: ۴۹۷۶۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۱۷ دی ۱۳۹۲
نماینده ها هم در برابر قانون مسئولند

کدام نمایندگان مجلس در تاریخ انقلاب دستگیر و زندانی شده اند؟

عد از پیروزی انقلاب اسلامی مردم به گروهی که در روزهای پایانی عمر رژیم طاغوت از شاه حمایت می کردند عبارتی را به کار می بردند که شرح حال امروز برخی گروه ها و احزاب حامی فتنه است. مردم از این افراد با عنوان ساواکی های سال ۵۷ یاد می کردند!

به گزارش شیرازه به نقل از نماینده٬ امروز و با گذشت نزدیک به ۴ سال از فتنه ۸۸ و در حالی که با قیام میلیونی مردم ایران در نه دی ۸۸ فتنه گران یکی پس از دیگری راه توبه را پیش گرفته و از کرده های خود اظهار ندامت می کنند علی مطهری نماینده تهران یا از روی سادگی و یا از روی تعمد به حمایت از فتنه پرداخته است .

تطهیر سران فتنه از سال ها پیش در دستور کار علی مطهری بوده او با طرح این نظر مضحک که فتنه دو طرف داشت یکی احمدی نژاد و دیگری موسوی و کروبی، غائله ۸۸ را به موضوعی بسیار خرد تقلیل داد بی آن که به ابعاد گسترده آن توجه کند این اظهار نظر تکراری این بار با حمله به دستگاه قضایی همراه شد و این که قوه قضائیه مستقل نیست !

این سخن شاید در بادی امر یک اظهار نظر ساده به نظر آید ولی حمله به قوه قضائیه از سوی یک نماینده، بی شک جزو وظایف نمایندگی او محسوب نمی شود چنان چه تا به حال بارها در طول تاریخ انقلاب چنین اتفاقاتی افتاده و برخی نمایندگان به دلیل پاره ای از تخلفات دستگیر و زندانی شده اند .

نمونه بارز آن دستگیری سید احمد کاشانی نماینده دور دوم مجلس شورای اسلامی است که در ۱۴ آبان سال ۱۳۶۵ به دلیل ایجاد اختلاف میان ارتش و سپاه در شرایط جنگی بازداشت و پس از ۲۸ ماه از زندان آزاد شد .

هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود به بازداشت این نماینده دور دوم مجلس شورای اسلامی اشاره کرده و همزمان با اشاره به این نکته که تلاش داشته تا کاشانی آزاد شود از زندانی شدن وی دفاع کرده  است.

مورد دوم بازداشت حسین لقمانیان نماینده مجلس ششم می باشد که ۲۵ دی ماه سال ۱۳۸۰ و با نامه تعدادی از نمایندگان ملت به رئیس قوه قضائیه وقت و نیز نامه آیت الله هاشمی شاهرودی خطاب به رهبر معظم انقلاب مبنی بر عفو نامبرده مورد بخشودگی قرار گرفت .

طبیعی است که یک متهم مورد بخشش قرار می گیرد نه فردی که گناهی مرتکب نشده است .

خلاصه کلام این که همه در برابر قانون مساوی بوده و باید به اتهاماتی که متوجه آنها است پاسخ گویند اظهارات علی مطهری در حوزه وظایف نمایندگی بیان نشده و باید جوابگوی اتهاماتی که متوجه او شده باشد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲
2
علی مطهری از رانت خویشاوندی با برادران لاریجانی برخوردار است
منصف
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲
1
وای بر مطهری چطور اون دنیا جواب پدرش را خواهد داد؟جواب ملت و خدا جای خود.