کد خبر: ۵۰۸۴۰
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۳ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۲
گزارش عملکرد 100 روزه نماینده دولت تدبیر و امید در فارس:

۷۳ شهردار، ۱۱ فرماندار، ۳ معاون، ۴ بخشدار، ۱۱ مدیر ستادی استانداری و ۷ مدیرکل اجرایی دستگاه‌های استان را منصوب کرده ایم

شناسایی کارخانجات دارای مشکل و حل مشکلات ۷۸۰ واحد بدهکار به بانک‌ها با استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی را در دستور کار قرار داده‌ایم چراکه وجود این واحدهای اقتصادی بحران‌زده مانع سرمایه‌گذاری‌های بعدی نیز هست.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، دکتر سیدمحمد احمدی در کنفرانس خبری که با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف برگزار شد ضمن ارائه گزارشی از روند ۱۰۰ روز گذشته و اقدامات انجام شده به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

استاندار فارس ضمن گرامیداشت دهه فجر گفت: کشوری که غرق در ظلمت و پلیدی بود با پایمردی مردم به پیروزی رسید و این معجزه قرن است چراکه با دست خالی بر رژیم پهلوی پیروز شد.

وی با اشاره به تلاش‌های گسترده دشمنان برای توقف این انقلاب و نظام اسلامی، وجود رهبری عالم، مطلع، مقتدر و محبوب، مردمی همراه و مسئولانی تلاشگر را از جمله عوامل مهم در تداوم حرکت رو به رشد انقلاب و نظام اسلامی دانست.

احمدی مشارکت بالای مردم در انتخابات ریاست جمهوری و تحقق حماسه سیاسی را پاسخ مردم به ندای مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: امروز شاهد آغاز حرکت‌ها به سمت تحول هستیم، ‌ حرکت‌هایی که با تغییر در سطوح مختلف سیاسی آغاز شده و با مشی اعتدال و با پرهیز از تندروی ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین اصل برای هر ملتی امید است، اگر ملتی امید نداشته باشد، مایوس و افسرده خواهد بود، ملتی که انگیزه نداشته باشد رشد نمی‌کند، کشوری که مردمش امیدوار زندگی و کار نکنند توسعه پیدا نمی‌کند، باید با تدبیر مشکلات را شناخت، راهکار را یافت و برای مردم ایجاد امید کرد اما نه امیدهای واهی. امروز هم مردم به دولت برای ایجاد تحول چه در عرصه داخل، چه روابط خارجی، امیدوار هستند.

وی با بیان اینکه اولین موضوعی که در بدو ورود اعلام کردم فراخوانی همه اقشار به همکاری بود، تاکید کرد: این فراخوان را مجدد انجام خواهم داد و از همه اقشار، بدون توجه به خط و نشان آن‌ها و همچنین از همه کسانی که دارای فکری بارور و تجربه ارزشمند هستند و می‌توانند استانداری را یاری کنند، خواستار همفکری هستم.
احمدی با بیان اینکه توسعه همه جانبه پایدار و متوازن شعار اقتصادی بنده بوده است، تصریح کرد: نباید هیچکس برای سرمایه گذاری احساس نا‌امنی کند.
وی گفت: در عرصه معنوی هم به مساجد و روحانیون، محوریت دادیم تا از ظرفیت آن‌ها برای حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی مردم استفاده کنیم.
وی سیاست‌ خود را بهره‌گیری از توان‌مندی‌ها و ظرفیت‌های فارس برای تغییر چهره استان به منطقه‌ای اقتصادی تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: ایجاد اشتغال واقعی و رفع بیکاری، ارتقای امنیت فیزیکی و روانی، مسجد محوری در زمینه فعالیت‌های معنوی و توجه بیشتر به روحانیت و حوزه‌های علمیه، را به‌عنوان هدف تبیین کرده و برای رسیدن به این اهداف، همکاران همدلی را انتخاب کرده‌ایم که بخشی از این دوستان همراه شده‌اند و طی این مدت، ۷۳ شهردار براساس انتخاب شورا‌ها، ۱۱ فرماندار و ۳ معاون ۴ بخشدار، ۱۱ مدیر ستادی استانداری و ۷ مدیرکل اجرایی دستگاه‌های استان منصوب شده‌اند.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اندیشه «خودکفایی» اندیشه درستی نیست، تصریح کرد: باید از مرز خودکفایی عبور کنیم چراکه ایران ۱۰ درصد منابع جهان را دارد و اگر اندیشه خلاق ایرانی را با تدبیر و هم‌افزایی به کار گیریم مرزهای خودکفایی را در هم نوردیده و حداقل بازارهای منطقه‌ای و کشورهای همسایه را تصاحب خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: ما می‌توانیم چند پتروشیمی که در فارس کلنگ‌زنی و راه‌اندازی نشده را فعال کنیم و در این راستا با هولدینگ مبین برای اتان‌گیری از پالایشگاه پارسیان مذاکراتی را انجام داده‌ایم.
احمدی خاطرنشان کرد: خط لوله پتروشیمی‌های استهبان، فسا و جهرم چنانچه راه‌اندازی شود پالایشگاه دوم نیز از می‌عانات گازی فعال شده و فارس به استانی نفت‌خیز بدل و پایتخت انرژی کشور بدل خواهد شد.

وی ابراز داشت: شناسایی کارخانجات دارای مشکل و حل مشکلات ۷۸۰ واحد بدهکار به بانک‌ها با استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی را در دستور کار قرار داده‌ایم چراکه وجود این واحدهای اقتصادی بحران‌زده مانع سرمایه‌گذاری‌های بعدی نیز هست.

استاندار فارس گفت: برنامه بازدید از شهرستان‌ها را باهدف بررسی دقیق مسائل و مشاهده وضعیت صنعت، معدن و کشاورزی و آشنایی با مشکلات مردم، آغاز کرده و تاکنون ۱۹ شهرستان از ۲۹ شهرستان را انجام داده‌ایم که در ۸ سفر، تعدادی از مدیران کل را همراه داشته‌ایم.

وی مصوبات انجام شده در این سفر‌ها را مصوباتی اجرایی و دارای پشتوانه دانست و تاکید کرد: هیچ‌گاه دادن وعده‌هایی که نمی‌توان جامهٔ عمل به آن پوشاند، اما در راستای اجرایی شدن برنامه‌ها و تحقق وعده‌های داده شده، ۳۰۸ مصوبه اجرایی در ۱۹ سفرشهرستانی داشتیم.

استاندار فارس در پاسخ به سوالی در خصوص ارزیابی دستگاه‌های اجرایی، ضمن تاکید براینکه ارزیابی‌ها به‌شکل مداوم انجام می‌شود، گفت: امروز برخی مدیران به‌دنبال تثبیت خود و برخی به‌دنبال اثبات خود هستند.

وی اضافه کرد: در زمان بارش برف یک مانور اجرایی کامل انجام و دستگاه‌های مرتبط به‌خوبی ارزیابی شدند، از اینکه همه حضور داشتند و پای کار بودند تردید نیست اما در این موضوع برخی‌ها تنها کار کردند و بعضی مدیران خیلی خوب کار کردند.

استاندار فارس در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه مبنی بر اینکه استان فارس در ۱۰۰ روز گذشته چه تغییری کرده است و مهم‌ترین اقدام استانداری فارس در حوزه فرهنگی و اقتصادی چه بوده است، گفت: در عرصه فرهنگ نمی‌توان کار انقلابی کرد بلکه باید با تدبیر و حساسیت برنامه ریزی کرد و به تدریج پیش رفت اما در عرصه اقتصاد و تحولات اقتصادی برنامه ریزی‌های بسیاری شده و تشکیل کمیته‌های اقتصادی مختلف به ویژه در شورای برنامه ریزی که با حضور اندیشمندانی از تهران برگزار می‌شود با دیدگاه علمی برای حل مشکلات اقتصادی برنامه ریزی می‌کنیم و در حال تهیه نقشه راه هستیم.

احمدی با بیان اینکه نشست‌هایی با سرمایه گذاران جهت جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی برگزار شده است، گفت: ایجاد فضا و فرهنگ سازی برای سرمایه گذاری گام اول است که بتوان سرمایه گذاران را جذب کرد.

وی ضمن تصریح اینکه از صندوق توسعه ملی هرچه پول بخواهیم می‌توانیم بگیریم، گفت: سرمایه گذاران با ۲۰ درصد آورده می‌توانند سرمایه گذاری خود را شروع کنند و بقیه سرمایه مورد نیاز ارزی و مالی را از صندوق از صندوق توسعه ملی می‌گیریم.

احمدی با بیان اینکه در راستای رونق دادن به صنعت جلسه‌ای فردا با حضور مدیران بانک‌ها و مدیران اقتصادی استان با مدیران صندوق توسعه ملی داریم، گفت: برای سرمایه گذاری در استان و فعال شدن بخش غیردولتی، تمام موانع را برمی داریم و زمینه را فراهم می‌کنیم و در این راستا با هر مدیری که بخواهد در پاسخ به استعلامات و سرمایه گذاری کارشکنی کند، برخورد می‌کنیم.

وی از فعال شدن «پنجره واحد» در استانداری فارس خبر داد و گفت: در پنجره واحد تمام مسئولین به صورت واحد به مشکلات سرمایه گذاران پاسخ می‌دهند.
استاندار فارس در پاسخ به این سوال شیرازه که چرا از فاینانس۲۵ میلیارد دلاری دولت، سهم فارس فقط ۳۰۰ میلیون دلار است، گفت: این مربوط به قبل است و آنچه گذشتگان کرده‌اند به ما مربوط نمی‌شود. ما هم به آن معترضیم چراکه ما بیش از ۱۰ میلیارد برنامه داریم و حتی می‌توانیم بیش از این هم برنامه ارائه دهیم.

احمدی با بیان اینکه فردا بابت همین موضوع با دکتر نوبخت جلسه داریم؛ خاطرنشان کرد: قرار است یک نفر خاص این کار در تهران مستقر شود و با ادارات و وزارتخانه‌های مربوطه رایزنی کند.

وی با بیان اینکه فارس در برخورداری از منابع ارزی و ریالی صندوق توسعه ملی از بسیاری استان‌ها عقب مانده است، تصریح کرد: قبلاً سهم فارس کمتر بوده است برخی استان‌ها حدود ۵ میلیارد از فاینانس و صندوق استفاده کرده‌اند در حالی که سهم فارس کمتر از ۱ میلیارد بوده است.

استاندار فارس در پاسخ به خبرنگار دیگری درخصوص مشکلات حوزه فرهنگ و موجود در این عرصه، گفت: اسم شیراز و فارس که می‌آید، فرهنگ و هنر و ادب و شعر و صنایع‌دستی و تمدن به ذهن‌ها متبادر می‌شود، همه باید دست به دست هم داده و شیراز و فارس را به جایگاه واقعی‌اش برسانیم.

وی ادامه داد: شیراز بسیاری از مزایا را داشته و باید داشته باشد اما امروز برخی از این موضوعات خصوصا در بخش فرهنگی نیست، باید تلاش کنیم برای جبران این عقب‌ماندگی‌ها و خلاهای ایجاد شده را به شکل مناسبی پر کرده و شیراز را به سرزندگی و نشاط برگردانیم.

احمدی با تصریح اینکه امکان استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی در مسیر حل مشکلات صنایع بحرانی، ایجاد صنایع‌جدید و توسعه صنعتی و اقتصادی استان، فراهم است، گفت: تهیه طرح آمایش سرزمین و نقشه کامل معادن را در دستور کار قرار داده و ۵ میلیارد برای شناسایی معادن فارس، تقاضا کرده‌ایم.
احداث و تکمیل خطوط راه آهن‌ و آزاد‌راه‌های فارس به مراکز استانی دیگر، خط دوم سد درودزن، خط دوم قطار شهری شیراز از جمله مواردی بود که وی فعال کردن آن با استفاده از فاینانس خارجی را وعده داد و تصریح کرد: ارتباط فعال با ایرانیان خارج از کشور و فارسی‌های مقیم امارات داشتیم تا در شرایط انقباضی بودجه بتوانیم پروژه‌ها را با کمک مردم پیش ببریم.

به گفته وی در حال حاضر تخصیص اعتبارات عمرانی استان ۱۶ درصد و ۳۹ درصد نیز از نفت و گاز است که تمام آن جذب شده و یک‌هزار و ۲۷۸ میلیارد پیش‌بینی بودجه ۲۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

احمدی در این جلسه تصریح کرد: اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای فارس ۳۶۴ میلیارد است که نسبت به سال ۹۲ کاهش دارد.

استاندار فارس عنوان سومین حرم اهل بیت را به‌عنوان یک بستر برای رشد و توسعه دانست و گفت: شیراز جایی نیست که شاهد حضور معتاد، متکدی و مشکلات اجتماعی باشیم، ما مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ را به جد در دستور کار قرار داده‌ایم، احداث مراکزی با همکاری شورا و شهرداری، برای نگه‌داری معتادان پرخطر و متکدیان خیابان‌گرد، را دنبال می‌کنیم.

احمدی با تصریح اینکه مدیر باید در شرایط مختلف خود را جای مردم بگذارد، خاطرنشان کرد: در صدد برخی تغییرات هستیم، استانداری برج دیدبانی است و به‌خوبی همه اقدامات و فعالیت‌ها را رصد می‌کند، مدیر نباید منتظر بنشیند که ما بگوییم فلان کار انجام شود.

استاندار فارس با اشاره به اقدام عملی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در ارسال تجهیزات کمکی به شیراز، گفت: در مورد قطع سه‌روزه آب و برق، موضوعی نیست که توجیه داشته باشد، نمی‌توان به تک تک مردم توضیح داد که چرا آب و برق قطع شد، هرس به‌موقع، تمهیدات لازم مدیریتی برای زمان بحران و بسیاری از مسایل باید مد نظر قرار می‌گرفت.

وی از رسانه‌ها و خبرنگاران و نویسندگان رسانه‌ها خواست که نقد کنند اما منصفانه و کار‌شناسانه و تاکید کرد که همه مدیران هم موظف به پاسخگویی به رسانه‌ها هستند.
احمدی با بیان اینکه انتقاد بر اساس امر به معروف و نهی از منکر باید باشد، تصریح کرد: تضعیف نماینده دولت در استان، تضعیف دولت است.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۲
0
استاندار چرا به جهرم سفر نمی کند؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۲
0
آز آقای استاندار بپرسید چرا عنایت خاصی به منطقه لار داره؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۲
3
به شما چه ربطی داره
بعدش هم مثلا چیکار کرده تا حالا واسه لار؟
رضایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۲
0
این تیتر شما خیلی معنا دارد! اونی که باید بداند می داند.
رضایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۲
0
این تیتر شما خیلی معنا دارد! اونی که باید بداند می داند.
منتقد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۲
0
استاندار فارس در زنگ حساب انشا خواند. متاسفم
جرس
شما عزیز منتقد بیدار شوید!!! هم اکنون زنگ تدبیر است، باید ابتدا راه را شناخت نه اینکه حساب کرد!!!
شهروندs
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۲
1
استاندار جز شعار هیچ کار دیگری نکرده راه اعتدال که ایشان میرود به ترکستان است بلکه راه ریشه ای با قاظعیت لازم است چند تا سفر و دیدار و انتصاب که نشد کار!
کار این است مترو چرا اینگونه افتضاح است
ورزشگاه میانرود، جاده های استان، جاده های روستایی، تخریب باغها و فضای سبز، زمینخواری، محیظ زیست و منابع طبیعی، آلودگی هوا، راه آهن فارس، فساد در مدیران، کمربندی، ساختمان محمدپور، ورزشگاه میانر ود، وضعیت پارکهای شهر، وضعیت فاضلاب، جرم و جنایت
محمدرضا
-
سه‌شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۲
0
چرا استاندار تا كنون معاونت عمراني و معاونت توسعه مديريت خود انتخاب نكرده است؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۲
0
تیتر مزخرفی زدین.هر دولتی بیاید با تغییرات هم اعمال شود تازه