کد خبر: ۵۰۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۶ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۲
امام جمعه شیراز؛

برخی مطبوعات دگراندیش برای دشمن فرش قرمز پهن کرده‌اند/ در بودجه باید به اقشار کم‌درآمد توجه شود

آیت الله ایمانی گفت: لازم است مردم و مسئولان برخی جراید را از راه نادرست برگردانند.

آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز اظهار داشت: بودجه سال 1393 در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته و آینده یک سال کشور و سال‌های بعد را رقم می‌زند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس وی با بیان این که بحث بودجه مطالعات کارشناسی بسیار نیاز دارد، بیان کرد: مسئله تولید و اشتغال یکی از مسائل مهم کشور است و اگر بخواهیم در مقابل دشمن سربلند بایستیم باید از نظر اقتصادی ضربه‌ناپذیر باشیم.

وی اضافه کرد: مجلس بیاید در بودجه‌بندی کاری کند که سنگینی بودجه برای تولید باشد، قوانین لازم و فضای کار در بودجه بسترسازی شود که اگر روی پای خود بایستیم آمریکا نمی‌تواند ما را تهدید کند.

ایمانی خاطرنشان کرد: در بودجه باید به اقشار کم‌درآمد توجه شود و امکانات کشور در اختیار افرادی قرار نگیرد که این 40 تا 50 هزار تومان هیچ نقشی در زندگی آنان ندارد.

وی تصریح کرد: ایرانیان خارج از کشور که یارانه می‌گیرند وضعیت خوبی دارند و به جای پرداخت یارانه به آنان باید جلوی گرانی و تورم را گرفت که فشار مشکلات اقتصادی بر دوش اقشار کم‌درآمد نباشد.

دست خالی آمریکا از اجلاس ژنو 2

نماینده ولی فقیه در فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اجلاس ژنو دو تمام شد و آمریکا دست از پا درازتر از این مذاکرات به خانه برگشت.

وی افزود: استکبار می‌خواست آنچه را در جنگ نیابتی به دست نیاورد در مذاکره به دست بیاورد که نشد و اجلاس با تمام هزینه‌های آن به یک گزارش وضعیت بدل شد و قضایا به نفع سوریه به اتمام رسید.

تشنج‌زدایی در دستور کار نظام است

ایمانی با اشاره به اجرایی شدن توافقنامه هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 گفت: مذاکرات به اذن رهبری و با اعتمادی که ایشان به مسئولان و دولت داشتند انجام شد اما این مذاکرات با 1+5 بود و با آمریکا به تنهایی نبود.

وی اضافه کرد: تشنج‌زدایی در محور دیپلماسی باید دنبال شود اما تشنج‌زدایی غیر از اعتماد به دشمن است و ما آمریکا را بدون شک دشمن می‌دانیم.

ایمانی ادامه داد: آمریکا خصلت استکباری و روحیه سلطه دارد و نمی‌تواند با استقلال ملت‌ها کنار بیاید بنابراین نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد.

وی بیان کرد: نیاز دشمن به اجرایی شدن مفاد توافقنامه هسته‌ای بیش از نیاز ما است و شاهد آن گروه‌های اقتصادی هستند که به ایران سرازیر شده و از انگلیس و کانادا برای حضور در ایران با یکدیگر به رقابت برخاسته‌اند.

وی با اشاره به ذوق‌زدگی مطبوعات زنجیره‌ای و دگر‌اندیش افزود: برخی دارند فرش قرمز در مقابل دشمن پهن می‌کنند و طوری سخن می‌گویند گویا ملت ایران در اوج درماندگی وارد این مذاکرات شده و با این کار مقاومت و روحیه جهادی ملت ایران را زیر سوال می‌برند که لازم است مردم و مسئولان این جراید را از راه نادرست برگردانند.

ایمانی تصریح کرد: اینکه در روزنامه نوشتند سفارت آمریکا را آب و جاروب کنیم و به آنان تحویل دهیم بسیار نادرست بود.

وی همچنین اظهار داشت: فرمانده سپاه پاسداران به موضع‌گیری برخی مقامات آمریکایی جواب دندان‌شکنی داد آنجا که بیان کرد ما آن‌گونه پرورش یافته‌ایم که چنگ در چنگ دشمن اصلی بیندازیم که اگر گزینه نظامی آمریکا از روی میز برداشته شد آنگاه دنیای استکبار خواهد دید که چه حقارتی در انتظار آنان است.

شرط پایداری انقلاب، حفظ فاصله از طاغوت‌ها است

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به این که شروع قیام تمام انبیا بر اساس دعوت به حق و نفی طاغوت بوده است، گفت: امام خمینی(ره) نیز با تاسی به همین روش با توکل و ایمان به خدا در برابر طاغوت‌ها ایستاد.

وی افزود: قبل از انقلاب اسلامی تمام کشورهای جهان یا در حوزه قدرت شرق و یا در حوزه قدرت غرب واقع شده بودند.

ایمانی ادامه داد: در آن مقطع از تاریخ، سیاست خارجی کشورها یا وابسته به اتحاد جماهیر شوروی یا وابسته به ایالات متحده آمریکا بود و هیچ انقلاب و حرکتی در دنیا شکل نمی‌گرفت مگر در چنبره این دو ابرقدرت.

وی اضافه کرد: ایران پیش از انقلاب در این مدار دوقطبی جزو یاران آمریکا بود و اقتصاد، سیاست، هنر و فرهنگ آن غربی بود.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: امام خمینی(ره) حرکت خود را بر نفی هر دو قدرت شرق و غرب استوار کردند و با تاسی به آیه شریفه «لن یجعل الله للکافرین علی المسلمین سبیلا» کفر به طاغوت را پیش گرفتند.

وی بیان کرد: انبیای الهی از موسی، عیسی و ابراهیم(علیهم السلام) هیچ‌گاه از قدرت‌ها و طاغوت‌ها چیزی نخواسته و با تکیه بر استعدادهای درونی مردم حرکت خود را به ثمر نشاندند.

به گفته وی، هیچ پیامبری با سلاح و قدرت نیامد و اگر چه در ادامه به سلاح و قدرت دست یافت اما از پول و امکانات قدرت‌ها برای قیام خود بهره نبرد.

ایمانی ابراز داشت: لازمه مدیریت بر مردم بریدن از قدرت‌های شیطانی و اهریمنی است و امام خمینی(ره) همین رویه انبیا را در کار خود پیش گرفتند.

وی افزود: این همان جمهوری اسلامی، مردم‌سالاری دینی و روحیه مدیریت جهادی است که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید دارند.

نماینده ولی فقیه در فارس تصریح کرد: رمز تثبیت انقلاب اسلامی نیز در همین امر نهفته و اگر بخواهیم انقلاب ما پایدار باشد شرط آن این است که معنویت و ارزش‌های الهی را ارج گذاشته و از پیوند خوردن با طاغوت‌های جهان و تبعیت از آنان اجتناب کرده و فاصله لازم را حفظ کنیم.

نظرات بینندگان