کد خبر: ۵۱۰۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۲

فارس میزبان 450 نخبه قرآنی کشور

قاریان شرکت کننده در این همایش از بین یک‌میلیون و 300 هزار رقابت کننده برگزیده شده‌اند.

به گزارش شیرازه به نقل از باشگاه خبرنگاران، مدیر کل دفتر آموزش و مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در سی و ششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف 450 نفر از بهترین قاریان در شیراز به رقابت می‌پردازند.

ولی یار احمدی در جلسه شورای اداری فارس افزود: سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن به میزبانی شیراز به مدت شش روز فضای این شهر را به عطر قرآن عطرآگین می‌کند و نفرات برتر به مسابقات جهانی اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: در کنار این مسابقات نمایشگاه قرآن و محافل قرآنی متعدد نیز برگزار می‌شود.

یاراحمدی بیان کرد: سال گذشته در 120 محفل قرآنی سی و پنجمین دوره مسابقات، 500 هزار نفر شرکت کردند.

وی گفت: تمام موفقیت‌ها و پیشرقت‌های کشور در سایه قرآن محقق شده است و عطرآگین شدن جامعه به نور قرآن جامعه را در برابر بسیاری از آسیب‌ها بیمه می‌کند.

وی افزود: سی و ششمین مسابقات سراسری قرآن به میزبانی شیراز بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کشور محسوب می‌شود که به همت مسوولان این استان و به ویژه نماینده ولی فقیه در فارس محقق شد.

یاراحمدی با بیان توانمندی‌ها و ظرفیت‌های قرآنی استان فارس اظهار امیدواری کرد که این دوره از مسابقات در سومین حرم اهل بیت(ع) در خور شان این شهر مقدس برگزار شود.

وی ادامه داد: موسس، رهنمودبخش و هدایتگر این مسابقات مقام معظم رهبری بوده‌اند و علاقه ایشان به قرآن به حدی است که گاه در یک سال دو دیدار قرآنی دارند یا در مراسم اختتامیه و افتتاحیه قرآنی حضور می‌یابند.

وی گفت: این مسابقات قدیمی‌ترین برنامه قرآنی در کشور است و در هیچ کشوری مشابه آن با این گستردگی و تنوع مسابقه قرآنی وجود ندارد./

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲
0
نگفتید کی و کجا؟