کد خبر: ۵۱۱۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
اعضای شورای شهر:

پنجاه درصد تاکسی‌های شیراز درست کار نمی‌کنند/ پلیس با مسافربران شخصی برخورد قاطعانه ندارد

نظارت بر تاکسی خطی راحت تر است و خارج از خط می توان با آن برخورد کرد اما درمورد تاکسی گردشی این امکان وجود ندارد.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، طرح راه اندازی 58 خط مبدا و مقصد تاکسی خطی در سطح شیراز در صحن علنی شورا مصوب شد. براساس این مصوبه مقرر شد تابلو های اعلام نرخ و مسیر مبدا و مقصد خط و کروکی مسیر جهت اطلاع رسانی مناسب به شهروندان در ابتدا و انتهای مسیر نصب شود. همچنین مقرر شد تا دو هفته آینده نرخ پیشنهادی کرایه این خطوط و تاکسی های گردشی، فرودگاه و بی سیم تهیه شود و به صحن شورا ارائه گردد.

راستگو که از مخالفان این طرح بود، گفت: مشکل شیراز با راه اندازی چهل پنجاه خط حل نمی شود. اگر پنجاه درصد از 12هزار تاکسی که در شهر شیراز مشغول به فعالیت است درست کار خود را انجام دهند؛ هیچ مسافری بی وسیله نمی ماند اما متاسفانه خیلی از تاکسی ها درست کار نمی کنند علاوه بر اینکه نظارت بر کار رانندگان تاکسی لازم و ضروری است بنابراین باید مشکلات آنها ریشه ای بررسی شود تا با رفع این مشکلات کیفیت کار آنها ارتقا یابد.

وی ابراز داشت: قبل از هر کاری باید تاکسی های موجود را ساماندهی کرد.

طالبان و معین نیز با بیان اینکه با اصل طرح مخالف نیستند، گفتند: شکل کار به این صورت درست نیست.

این دو عضو شورا خاطرنشان کردند: با توجه به اینکه توقف گاه های تاکسی ها در این طرح مشخص نیست و نرخ کرایه ها نیز ارائه نشده است، این مصوبه چندان دقیق و کاربردی نیست.

اصنافی نیز در خصوص این طرح پرسید: باید مشخص شود مطالعات این طرح مربوط به چه سالی بوده و آیا تحولات ترافیکی جدید شهر مانند مترو در آن دیده شده است یا خیر؟

حق نگر نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر رانندگان تاکسی از بیکاری رنج می برند، خاطرنشان کرد: موفقیت این طرح در گرو برخورد قاطع با مسافربران شخصی در این مسیرهاست وگرنه اجرای این طرح به ضرر رانندگان تاکسی تمام خواهد شد. چون مجبورند در ابتدای خط منتظر بمانند تا تاکسی پر شود اما مسافربران شخصی در این مدت مسافران را می برند و سر رانندگان تاکسی بی کلاه می ماند.

زحمتکش در دفاع از این طرح گفت: انجام مطالعات خطوط مبدا و مقصد و معرفی این خطوط از تکالیف شورای سوم بوده که اکنون انجام شده است و نتیجه این مطالعات راه اندازی این 58 خط است.

وی خاطرنشان کرد: نظارت بر تاکسی خطی راحت تر است و خارج از خط می توان با آن برخورد کرد اما درمورد تاکسی گردشی این امکان وجود ندارد.

زحمتکش تصریح کرد: درخصوص برخورد با مسافر بران شخصی متاسفانه پلیس برخورد قاطعانه ندارد مانند خیلی تخلفات دیگر که برخورد نمی کند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
1
........فقط در اجرای طرح ترافیک، پلیس مجبور شد یه حرکتی بکنه که اونم بعد دیدن حوصلشون نمیشه، گفتن طرح تعطیل!
مدیر سایت
مدیر سایت
سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
بخشی از نظر شما بدلیل عدم رعایت مقررات سایت حذف شد.