کد خبر: ۵۱۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۲

شیراز میزبان اعضای شورای شهر کلانشهرها می‌شود

برای برگزاری چنین اجلاسی مطمئنا کمتر از یک میلیارد تومان هزینه نمی‌شود. صرف این هزینه کلان برای این کار که نه دستور کار آن مشخص است و نه برای شهر بازخورد متناسبی خواهد داشت درست نیست.
به گزارش خبرنگار شیرازه، پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه برای برگزاری اجلاس روسا و نواب روسای شورای اسلامی کلان شهر‌ها در شیراز در صحن علنی شورا تصویب شد.

رییس شورای شهر مهم‌ترین دستاورد این اجلاس را انتقال تجربیات دانست.

طالبان نیز در این خصوص گفت: این نشست که برای اولین بار درطول عمر شورای چهارم برگزارمی شود، می‌تواند برای پیگیری مشکلات مشترک کلان شهر‌ها مفید باشد.
وی افزود: برای اولین بار ما میزبان می‌شویم البته این اجلاس می‌تواند به سایر کلان شهر‌ها هم کشیده شود.

محمدیان در مخالفت با این اقدام گفت: این اجلاس بیشتر یک سفر کارآموزی برای سایر کلانشهر‌ها به نظر می‌رسد؛ باید دید چه منفعتی برای شهر دارد.

عرب نیز در همین راستا اظهار کرد: برای برگزاری چنین اجلاسی مطمئنا کمتر از یک میلیارد تومان هزینه نمی‌شود. صرف این هزینه کلان برای این کار که نه دستور کار آن مشخص است و نه برای شهر بازخورد متناسبی خواهد داشت درست نیست.

وی تصریح کرد: چقدر باید برای کسب و انتقال تجربیات هزینه کنیم؟ مگر از تجربیات اعضای سابق شورای شهر خودمان استفاده کردیم که حالا تشنه تجربیات سایر کلان شهر‌ها با این کارهای پرهزینه هستیم؟

این عضو شورا خاطر نشان کرد که با این هزینه می‌توان ده‌ها NGO را در سطح شهر فعال کرد. این هزینه‌ها باید صرف شهر شود نه اینکه برای رفت و آمد و استقرار افراد سایر شهر‌ها هزینه شود.

هاجری که از موافقان این طرح بود با بیان اینکه بزرگی خرج دارد، گفت: کلانشهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) باید میزبان اینگونه برنامه‌ها شود. کمیسیون فرهنگی شورا آمادگی دارد که مجری این طرح باشد.

حق نگر نیز ادامه داد: هزینه‌ها کمتر ازاین مبالغ خواهد بود. علاوه بر آن ما افراد موثر سایر استان‌ها را دعوت می‌کنیم و این‌ها می‌توانند بلندگوی تبلیغاتی ما در آن شهرهاباشند و برای شهر ما گردشگر و سرمایه گذار جذب کنند به این ترتیب اگر این اهداف محقق شود، هزینه‌های مراسم به زودی باز خواهد گشت.

نهایتا برگزاری این برنامه همزمان با افتتاح ساختمان جدید شورای شهربا اکثریت آراء مصوب شد.
نظرات بینندگان