کد خبر: ۵۱۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ چهارشنبه 16 بهمن

سالاد مطبوعاتی چهارشنبه 16 بهمن؛ «ای کاش 5000 تومان بن کتاب هم در سبد کالا بود»

سخنان روحانی در جمع اساتید دانشگاه‌ها امروز تیتر یک بیشتر روزنامه‌های استان بود.

به گزارش شیرازه؛ «خبرجنوب» امروز به نقل از رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس تیتر زده است: «آن‌قدر حاشیه سازی در فارس زیاد است که کارفرما ترجیح می‌دهد دردش را درون خودش بریزد». این روزنامه هم‌چنین در گزارشی به تولید 980 قطعه پژو پارس شیراز در خارج از استان فارس پرداخته و سوال پرسیده است؛ «مردم فارس از ایران خودرو این استان چقدر سهم می‌برند؟» البته این سوژه در حالی که مهم است، تکراری هم هست. چندی قبل‌تر، گفته شده بود که 996 قطعه از قطعات پژوپارس در خارج از استان تولید می‌شود. خبرجنوب به نقل از مدیر انتشارات نوید شیراز هم نوشته: «ای کاش 5000 تومان بن کتاب هم در سبد کالا بود».

«برخی چه‌کاره‌‌اند که خود را متولی همه چیز می‌دانند؟»؛ تیتر امروز «نیم‌نگاه» است که از میان سخنان روحانی انتخاب شده است. هر چقدر حرف‌های روحانی در خصوص «کم سواد» خواندن منتقدان هسته‌ای دولت عجیب بود، اما این‌که نیم‌نگاه «کم سواد» را خودش به «بی‌سواد» تغییر داده عجیب‌تر است! امروز تقریبا یک چهارم نیم صفحه اول این روزنامه که معمولا جایی برای تبلیغات و آگهی نیست، به تبریک شورا و شهرداری شیراز به معاون امور عمرانی استانداری اختصاص یافته!

«عصر مردم» هم ترجیح داده که کم سواد را به بی‌سواد تبدیل کند و از قول روحانی تیتر بزند؛ «دانشگاه‌ها باید محیط مدارا باشند». این روزنامه هم‌چنین گزارشی مفصل از نشست ستاد بزرگداشت دهه فجر با عنوان جشن انقلاب شیرازی‌ها در «آزادی» منتشر کرده است.

اما «افسانه» اگرچه در صفحه اول خود به «دفاع تمام قد رئیس جمهور از آزادگی دانشگاه» پرداخته اما تیتر یک خود را به مسائل شیراز اختصاص داده است؛ «واگن‌های مترو شیراز زیر آفتاب داغ بندرعباس». حاجی‌زمانی مدیرعامل مترو شیراز گفته است برای ترخیص واگن‌های مترو به 20 میلیارد تومان بودجه نیازمندیم. یادداشت این روزنامه هم با عنوان «خداحافظ سینما»، به روز سلام سینما پرداخته و آورده: «روز سلام سینما که بهتر بود عنوان کامل‌تری مانند سلام سینمای مجانی به آن می‌دادند نمونه یک بی‌تدبیری و شلختگی کامل بود تا ثابت شود سینما از زندگی اجتماعی مردم حذف شده و مردم هم از آن خداحافظی کرده‌اند».

نظرات بینندگان