کد خبر: ۵۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۵ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۲

اگر به سوخت 20 درصد نیاز نداشتیم چرا تولید شد

پدر شهید مصطفی احمدی‌روشن با بیان این که گزینه نظامی استکبار هیچ‌گاه زیر میز نبوده، گفت: مشخص نیست که اگر بنا به گفته برخی مسئولان به سوخت 20 درصد نیاز نداشتیم چرا تولید شد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، رحیم احمدی‌روشن در مسجد خاتم‌الانبیا شهرک گلستان شیراز اظهار داشت: مایه حیرت است که اکنون مسئولی برای توجیه توافقات می‌گوید ما به غنی‌سازی 20 درصد نیاز نداشتیم.

وی افزود: اگر چنین سخنی صحیح است چرا میلیاردها تومان از سرمایه مملکت برای این کار صرف شد.

پدر شهید احمدی‌روشن ادامه داد: زمانی از مصطفی می‌پرسند غیر از پر بودن دست در مقابل آمریکا و استکبار، تولید این سوخت 20 درصد چه سودی دارد که در پاسخ می‌گوید برای رادیو دارو و بیماری‌های صعب‌العلاج مورد است.

وی اضافه کرد: اکنون جای سئوال است چرا 200 کیلو اورانیوم غنی شده باید اکسید شود و مگر آب رودخانه است که به راحتی به دست آمده و آن را دور می‌ریزیم.

پدر شهید مصطفی احمدی‌روشن خاطرنشان کرد: آیا آب سنگین و آب سبک اراک و قم تعطیل شد تا اوباما خشنود شود و جان کری از گزینه نظامی و تحریم برای ما سخن بگوید.

وی بیان کرد: زمانی تمام این کشورها دست به دست یکدیگر دادند که کمر این ملت را بشکنند اما هیچ غلطی نتوانستند بکنند و اکنون که ما در اوج قدرت هستیم چرا باید تحمیل این مسائل را بپذیریم.

احمدی‌روشن ابراز داشت: آیا پیش از این گزینه نظامی غرب زیر میز بوده که ما را از آن می‌ترسانند.

وی تصریح کرد: مردمی که شهادت برای آنان زندگی نو است را از چه می‌ترسانید که «لاتحسبن‌الذین یقاتلون فی سبیل‌الله امواتا» بیان این سخنان برای ملت ایران مانند ترساندن ماهی از آب است.

به گفته وی، این ملت هشت سال تمام هستی خود را در راه آرمان‌های انقلاب داد و آن زمان که مصیبتی به آنان تحمیل شد گفتند همه چیز ما از خدا است و از ترس و گرسنگی و شهادت پاره تن خود ابایی نداریم که «انا الیه راجعون».

احمدی روشت در ادامه گفت: در این توافقات به کدام حق رسیده‌ایم در آینده مشخص می‌شود.

وی اضافه کرد: مصطفی یک احترام بیش از حد و وافر به پدر و مادر قائل بود چنانکه زمانی تلفن زنگ می‌زد و آنگاه تا کمر خم می‌شد، همکاران او می‌دانستند پدر و مادر وی پشت خط هستند.

پدر شهید احمدی روشن خاطرنشان کرد: ما در روز دو سه بار زنگ می‌زدیم و آنقدر او را دوست داشتیم که باید به طور دائم از حال وی با خبر باشیم.

وی تصریح کرد: دیگر خصوصیت مصطفی این که او سربازی خوب برای مردم کشور بود.

به گفته این پدر شهید، بعد از انقلاب مدتی غنی‌سازی اورانیوم تعطیل و مقرر شد درهای سایت بسته و تلویزیون‌های مداربسته در آن مستقر شود و به ما اورانیوم غنی شده بدهند.

وی افزود: آن زمان که دشمن پس از تعطیلی 200 هزار ساتنریفیوژ حتی اجازه نداد چند ساتنریفیوژ برای آموزش فعال بماند، پژمردگی را در چهره مصطفی دیدم و حتی به همین دلیل قصد داشت سایت را ترک کند.

احمدی روشن بیان کرد: ما این کار را کردیم اما آنان به توافقنامه سعدآباد عمل نکردند و نسبت به مسئولان وقت بی‌احترامی کردند و چنانکه در مستندی نشان داده شد «جک استراو» از درون دستشویی با مسئولان ما سخن می‌گوید که بی‌احترامی به تمام ملت ایران بود و ما آن زمان نخستین خنجر استکبار را در کمر خود احساس کردیم.

وی اضافه کرد: با وجود نیاز ایران برای تولید دارو، یک درصد اورانیوم غنی شده به ما ندادند و در مراحل بعد دیدیم که با پیگیری رهبر معظم انقلاب و نظرخواهی از مردم درب سایت دوباره باز شد.

احمدی روشن یادآور شد: پس از این مرحله اکیپی با حضور مصطفی و سایر همکاران وی تشکیل شد و چند ماه شبانه‌روز مستمر در آنجا بودند و یک شب استراحت می‌کردند تا به غنی‌سازی 20 درصد دست پیدا کردیم.

وی ابراز داشت: گویی خداوند در کالبد این جوانان خون تازه دمیده بود که تصور کنید اگر 24 ساعت نخوابید چه وضعی خواهید داشت که برخی از این جوانان پشت دستگاه‌ها به خواب می‌رفتند.

احمدی روشن تصریح کرد: یکی از بستگان ما از مصطفی می‌پرسد غنی‌سازی 3.5 و پنج درصد برای چه هدفی انجام می‌شود و وی گویی آینده در ذهنش نقش بسته می‌گوید ما باید در مقابل استکبار با دست پر سخن بگوییم که اگر احساس کنند ما از غنی‌سازی تا 20 درصد عاجز هستیم به حرف ما گوش نخواهند داد.

احمدی روشن ادامه داد: مصطفی همان زمان می‌گوید اگر روزی در این صنعت به جایی برسیم که از استکبار بی‌نیاز شویم بچه‌های ما را قتل عام می‌کنند.

پدر شهید احمدی‌روشن در این جلسه همچنین گفت: ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه حربه اصلی دشمنان اسلام و نظام است و جوانان ایرانی باید با بصیرت و الگوبرداری از اسلام ناب و زندگی اهل بیت(ع) هرگز ناامید نشده و یأس به خود راه ندهند.

 

وی اظهار داشت: ایجاد یأس و ناامیدی مهم‌ترین نقشه و حربه‌ دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی است که با ترویج آن سعی در از بین بردن روحیه، انرژی و امید به آینده در نسل جوان ایران را دارند.

پدر شهید احمدی‌روشن گفت: جوانان ایرانی باید با بصیرت، نگاه به آینده، در پرتو آموزه‌های اسلام ناب و الگو قرار دادن زندگی اهل بیت(علیهم‌السلام) هرگز ناامید نشده و یأس به خود راه ندهند و من اگر از برگزاری هر کدام از این جلسات بتوانم به یک جوان چنین پیامی بدهم از خود راضی هستم.

وی خاطر نشان کرد: امروز پس از گذشت سی و چند سال از عمر انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت‌های چشمگیر نظام جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف هستیم.

پدر شهید احمدی‌روشن تصریح کرد: دستیابی به دانش هسته‌ای که شاخص‌ترین پیشرفت نظام پس از انقلاب بوده، امروزه به بهانه‌ای برای مانع‌تراشی استکبار جهانی بر سر راه پیشرفت جمهوری اسلامی تبدیل شده است.

وی بیان کرد: کشورهای غربی و آمریکایی با معکوس جلوه دادن تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای افکار عمومی جهان را به این سمت که ایران به دنبال دستیابی به سلاح اتمی برای استفاده علیه پیشرفت و کشتار جمعی است، سوق می‌دهند.

پدر شهید احمدی‌روشن با بیان اینکه ملت ایران تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده، گفت: ملتی که بر قدرت اللهی تکیه دارد، هرگز از تهدید و تحریم نمی‌هراسد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان