کد خبر: ۵۱۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ یکشنبه 20 بهمن

روزنامه‌های فارس سخنان رهبری را چگونه تیتر زدند؟

امروز تیتر یک بیشتر روزنامه‌های استان٬ به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان نیروی هوایی ارتش اختصاص یافته است.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه؛ امروز «نیم‌نگاه» تیتر یک خود را مثل اکثر روزنامه‌های کشوری به سخنان رهبر انقلاب اسلامی اختصاص داده است؛ «استقلال به معنای بداخلاقی و قهر کردن با دنیا نیست». خاطره خوش جشنواره فجر در پایان سال برای شیرازی‌ها؛ گزارش دیگری است که این روزنامه به آن پرداخته. در قسمتی از این گزارش آمده؛ «کاهش بهای بلیت نیز حسن دیگری محسوب می‌شود که بر مزیت‌های جشنواره سیزدهم افزوده است و مخاطب به کرات از آن یاد می‌کند».

اما «افسانه» ترجیح داده که سخنان متناقض‌ هاشمی با عملکردش در آیین کتاب سال را تیتر کند؛ «بستن دست و پای آزاداندیشان برخلاف نظام اسلامی است»! هاشمی گفته آن‌ها که می‌خواهند عقل مردم را در بند کنند، نسبت به حق بشریت خیانت می‌کنند! چند مثال از سابقه متضاد هاشمی با این جملات زیبا را می‌توانید در اینجا بخوانید. یادداشت افسانه هم به انتقاد از مراسم بزرگداشت پرفسور کاظم معتمدنژاد استاد علم ارتباطات در ایران که روز جمعه در شیراز برگزار شد، پرداخته؛ «این مراسم به سخنرانی‌های شتاب زده و تکراری گذشت و درباره اصلی‌ترین مسائل حوزه ارتباطات در ایران چیزی گفته نشد».

«انتقادها باید منصفانه باشد»؛ این را «عصر مردم» از سخنان مقام معظم رهبری تیتر یک کرده است. عسلی مدیرمسئول این روزنامه امروز یادداشت خود را مثل روزهای قبل به انقلاب اسلامی اختصاص داده و به «معدل کارنامه سی و پنج ساله انقلاب اسلامی» پرداخته است.

اما «خبر جنوب» که تیتر صفحه اصلی خود را به این جمله از رهبری که «راه حل مشکلات اقتصاد برطرف کردن تحریم‌ها نیست» اختصاص داده، تیتر صفحات استانی فارسی‌اش را این گونه زده: «با جمع‌آوری حصارهای قطار شهری در بلوار مدرس، گلسرخ دوباره نفس می‌کشد». «کلافگی، ازدحام، تاخیر» هم عنوان گزارش دیگر این روزنامه است که مشکلات ناوگان اتوبوس‌رانی در شیراز را بررسی کرده. در قسمت پایانی این گزارش آمده؛ «با توسعه حمل و نقل عمومی و جذاب سازی استفاده از آن می‌توان شهروندان را ترغیب کرد که خودرو شخصی به مرکز شهر نیاورند. آن وقت شاید نیازی به اجرای طرح‌هایی چون طرح ترافیک نباشد».

نظرات بینندگان