کد خبر: ۵۱۶۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۳ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
سبد کالا این بار در قزوین حاشیه ساز شد

زیر سئوال بردن عدالت امام جمعه به علت انتقاد از نحوه توزیع سبد کالا!

حمله استاندار قزوین به امام جمعه موقت این استان جنجال برانگیز شد؛ تجمع اعتراضی مردم در مقابل استانداری قزوین به علت توهین استاندار به علما و امام جمعه این شهر برگزار شد.
شیرازه: در حالی که رئیس جمهور گفته است از فضای انتقاد سازنده استقبال می کند با این حال توهین مدیران دولتی علیه منتقدان دولت ادامه دارد و حتی ائمه جمعه را نیز در برگرفته است.

به گزارش رجانیوز، پس از آنکه حجت الاسلام و المسلیمن عابدینی، امام جمعه موقت قزوین در خطبه های نماز جمعه این شهر از شیوه توزیع سبد کالا و بی سواد خواندن منتقدان، انتقاد کرده بود، استاندار قزوین با لحن بی سابقه ای به وی توهین کرد.

حجت الاسلام عابدینی در خطبه های نماز جمعه گذشته قزوین گفته بود: دولت چطور جرات می کند بگوید که منتقدانش کم سوادند در حالی که این افراد مراجع، اساتید فرهیخته دانشگاه، مدرسان عالی مقام حوزه های علمیه و روحانیت و دانشگاهیان هستند.

وی در بخش دیگیری از اظهاراتش با اشاره به شیوه نادرست توزیع سبد کالا گفت: توزیع  سبد کالا به مردم شریف ایران تحقیر آمیز بود دولت محترم باید بداند که راه های زیادی وجود داشت که این اوضاع تحقیر آمیز پیش نیاید و در ادامه این اوضاع ناراحت کننده و اسف بار آمریکایی ها زبان به  کنایه گشودند و از این فرصت استفاده کرده و از این اتفاق به نفع خود  استفاده کرده و مردم عزیز ایران را تحقیر نمودند.

پس از سخنان حجت الاسلام عابدینی، استاندار قزوین با بیان اظهاراتی مشروعیت امام جمعه که بر پایه عدالت است را زیر سئوال برد و امام جمعه موقت شهر قزوین را را متهم به بی انصافی و بی عدالتی کرد.

مرتضی روزبه با اشاره به اظهارات حجت الاسلام عابدینی گفت: چرا جایگاهی که به عنوان تریبون نماز جمعه است و هدف آن دعوت مردم به تقوا و ایمان است مواردی بیان می شود که بی انصافی و بی عدالتی است.

استاندار قزوین در حالی انتقاد از نحوه توزیع سبد کالا را بی انصافی و ناعدالتی عنوان کرده که پس از اعتراضات گسترده مردم و برخی از رسانه ها در این باره، رئیس جمهور در گفتگوی تلویزیونی از مردم عذرخواهی کرده بود.

روزبه همچنین انتقاد از دولت درباره سبد کالا و توافقنامه هسته ای را به مثابه «با ذره بین در شب و تاریکی دنبال مورچه گشتن» عنوان کرد و در بخش دیگری از اظهاراتش با اتهام زنی به امام جمعه قزوین درباره سواستفاده از تریبون نماز جمعه گفت: استفاده نادرست از تریبون نماز جمعه جز ایجاد التهاب و تشویش در جامعه چیز دیگری به دنبال نخواهد داشت.

اظهارات توهین آمیز استاندار قروین البته با واکنش هایی در استان قزوین مواجه شده است.

نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی، علما و روحانیون این شهر و همچنین اقشار مختف مردم با انتشار بیانیه هایی به اظهارات استاندار قزوین واکنش نشان دادند.

صبح امروز نیز عده ای از دانشجویان، جوانان و طلاب قزوین، با حضور در مقابل ساختمان استانداری قزوین، در اعتراض به سخنان اخیر استاندار در رابطه با خطبه های نماز جمعه این هفته قزوین تجمع کردند. تجمع کنندگان با در دست داشتن دست نوشته هایی، حمایت خود را از اظهارات حجت الاسلام عابدینی اعلام کردند. در این تجمع همچنین بیانیه ای در انتقاد به واکنش استاندار قزوین نسبت به اظهارات حجت الاسلام عابدینی قرائت شد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حقگو
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
0
نمايش خياباني سبد فلاكت دولت حقوقداران؟؟؟؟
لهراسب
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
1
حق با استاندار است. تخريب دولت بس است/ژ.