کد خبر: ۵۱۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۱ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۲

رئیس شورای شهر: تکمیل فاز یک متروی شیراز 900 میلیارد تومان پول می خواهد

به‌حتم شهرداری تلاش می‌کند سهم خود را تامین کند اما امیدواریم با همراهی نمایندگان محترم مردم شیراز در مجلس، زمینه برای افزایش مساعدت دولت و تامین اعتبارت این طرح، فراهم شود.
به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، غلام‌مهدی حق‌دل پنجشنبه 24 بهمن در مراسم بهره‌برداری از 120 پروژه شهرداری شیراز، گفت: با تلاش شورا سعی می‌کنیم تا نیمه اسفند امسال، بودجه شهرداری شیراز را نهایی و تصویب کنیم.

حق‌دل با بیان اینکه ساختمان‌سازی و عوارض مربوطه، بخش قابل توجهی از بودجه شهرداری را در شیراز به خود اختصاص می‌دهد، گفت: متاسفانه در ماه‌های اخیر بسیاری از فعالان بخش ساختمان، سرمایه خود را از این بخش خارج کرده‌اند و این می‌تواند لطماتی را به شهرداری وارد کند.

وی یکی از مشکلات شهرداری شیراز را تامین هزینه‌های توسعه حمل و نقل عمومی دانست و با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت‌های این بخش خصوصا قطار شهری، گفت: تکمیل خط اول از 6 خط قطار شهری شیراز نیازمند 900 میلیارد تومان اعتبار است.

حق‌دل ادامه داد: به‌حتم شهرداری تلاش می‌کند سهم خود را تامین کند اما امیدواریم با همراهی نمایندگان محترم مردم شیراز در مجلس، زمینه برای افزایش مساعدت دولت و تامین اعتبارت این طرح، فراهم شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه تامین هزینه‌های حمل و نقل عمومی در تمام نقاط دنیا بر عهده دولت است، گفت: امروز شیراز نیازمند افزایش تعداد اتوبوس‌ها و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی است و این مهم تنها با کمک دولت امکان‌پذیر خواهد بود.

حق‌دل همچنین تعامل استاندار فارس با شورای اسلامی شیراز و شهرداری این کلان‌شهر را مطلوب توصیف و تصریح کرد: از استاندار محترم درخواست کرده‌ایم تا زمینه واگذاری اراضی و ارتفاعات اطراف شیراز به شهرداری را فراهم کند تا شهرداری هم با استفاده از توان بخش خصوصی زمینه اجرای طرح‌های رفاهی، تفریحی و گردشگری و ایجاد بسترهای مناسب برای تامین درآمدهای پایدار شهرداری را فراهم کند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با تحقق این مهم و در سایه همراهی و حمایت نمایندگان محترم مجلس و مدیریت محترم ارشد استان، می‌توان بستر تامین درآمدهای پایدار شهرداری را فراهم و بسیاری از مشکلات موجود شیراز خصوصا در حوزه حمل و نقل را مرتفع کرد.

وی تاکید کرد که واگذاری اراضی و ارتفاعات اطراف شیراز به شهرداری، بسترسازِ رونق سرمایه‌گذاری، گردشگری، ایجاد اشتغال و ارتقاء وضعیت اقتصادی شهر و شهروندان خواهد بود.

حق‌دل همچنین ابراز امیدواری کرد که شورای چهارم با همراهی شهرداری، با تصویب بودجه‌ای مناسب برای سال 93، بتواند زمینه توسعه متوازن شیراز در ابعاد مختلف فرهنگی،‌ رفاهی، عمرانی، گردشگری، اقتصادی و اجتماعی را فراهم کند.


نظرات بینندگان