کد خبر: ۵۱۷۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۴ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۲

معاون کمیته امداد فارس: چرا باید سبد کالای خانوار یک نفره با خانوار پرجمعیت برابر باشد؟

با در نظر گرفتن تعداد افراد خانوار عدالت نسبی برقرار می‌شد و با اعلام مدت زمان بیش‌تر برای دریافت سبدکالا، از ازدحام جمعیت برای دریافت سبد کالا کاسته شد.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، عباس شکری اظهار کرد: تعداد 132 هزار خانوار از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد سبد کالای خود را با مراجعه به فروشگاه‌های تعیین شده دریافت کردند.‌

وی با بیان این‌که بهتر بود سبدکالا عادلانه‌تر توزیع می‌شد، افزود: سبد کالای خانوار یک نفره با سبد کالای خانوار پرجمعیت به صورت برابر توزیع شده  و این اجحاف در حق  این نوع خانواده‌ها است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: با در نظر گرفتن تعداد افراد خانوار عدالت نسبی برقرار می‌شد و با اعلام مدت زمان بیش‌تر برای دریافت سبدکالا، از ازدحام جمعیت برای دریافت سبد کالا کاسته شد.

شکری با اشاره به این‌که در حال حاضر حدود 70 درصد از کل اعتبارات امداد از طریق حوزه حمایت و سلامت توزیع می شود، خاطرنشان کرد: مدیریت توزیع در اولویت قرار دارد و مهم‌ترین مسئله، عدالت در توزیع اعتبارات و امکانات  است.

وی از پرداخت کمک هزینه خرید جهیزیه به 700 زوج جوان خبر داد و گفت: به هر زوج یک میلیون تومان به صورت نقدی پرداخت شده است. 

معاون حمایت و سلامت امداد فارس با بیان این‌که امسال 19 هزار و 800 خانوار تحت پوشش خدمات بیمه اجتماعی قرار گرفتند، اظهار کرد: این بیمه شامل خدمات درمانی، بیمه از کار افتادگی و بیمه بازنشستگی است.

شکری با اشاره به استفاده مددجویان از خدمات مستمری در زمان بیمه بازنشستگی افزود: بخشی از هزینه‌های این خدمت از اعتبارات منابع داخلی کمیته امداد و بخشی دیگر از اعتبارات دولت تأمین شده است.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلیل مشکلاتی که بین وزارت رفاه و کمیته امداد اتفاق افتاده 12 هزار مشمول روستایی از خدمات بیمه و مزایای این طرح محروم شده‌اند.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
0
اعتراض شما وارد نیست
شما که نباید اصلا شاملت میشده...