کد خبر: ۵۱۸۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
جعفر قادری:

طرح سبد کالا پوست خربزه زیرپای دولت بود

کارمندان و بازنشستگان در کشور از دسته‌های مختلف با قدرت خرید متفاوت مشمول دریافت سبدکالا هستند اما بسیاری افراد بی‌بضاعت که وابسته به هیچ اداره و ارگانی نبودند از این طرح محروم شدند.

به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی با ارائه یارانه به صورت کالا به مردم موافق است اما انتقادات بسیاری به نحوه توزیع و دسته بندی افراد مشمول دریافت یارانه سبدکالا وارد است.

جعفر قادری در شیراز اظهار کرد: طرح اعطای سبد کالا به مردم از طرف دولت کار پخته و حساب شده‌ای نبود و برنامه‌ریزی و مطالعه بیش‌تر در پرداخت سبد کالا امری ضروری است.

وی با بیان این‌که مجلس شورای اسلامی با ارائه یارانه به صورت کالا به مردم موافق است، تصریح کرد: انتقادات بسیاری به نحوه توزیع و به دسته بندی افراد مشمول دریافت یارانه سبدکالا وارد است.

نماینده مردم شیراز با اشاره به این‌که ارائه کالا به‌عنوان یارانه به مردم به‌جای پرداخت نقدی پسندیده است، خاطرنشان کرد: پرداخت یارانه باید تا مبلغ مشخص و به صورت سبدی متنوع از 10 تا 15 نوع کالا در اختیار مردم قرار می‌گرفت.

قادری با بیان این‌که دولت برای تعیین گروه‌های مشمول دچار خطا شده است، اظهار کرد: باید تعداد فروشگاه‌های مختلف مورد عرضه کالا بیش‌تر شده و افراد زمان بیش‌تری برای دریافت سبد کالا داشته باشند تا صف کشیدن‌ها، فشارها و محدودیت‌های زمانی برای مردم مطرح نباشد.

وی با اشاره به مشکلات این طرح خاطرنشان کرد: کارمندان و بازنشستگان در کشور از دسته‌های مختلف با قدرت خرید متفاوت مشمول دریافت سبدکالا هستند اما بسیاری افراد بی‌بضاعت که وابسته به هیچ اداره و ارگانی نبودند از این طرح محروم شدند.

نماینده مردم شیراز با بیان این‌که دولت فی‌البداهه این طرح را اجرا کرد، افزود: این طرح مانند پوست خربزه زیرپای دولت بود چراکه اجرای این طرح نیاز به مطالعات دقیق و در نظر گرفتن تمام زوایای اجرای طرح داشت تا سوژ‌ه‌ای برای رسانه‌های بیگانه و نارضایتی مردم نشود.

قادری با بیان این‌که دولت تا زمانی‌که به تعهدات خود در فاز اول طرح هدفمندی یارانه‌ها به طور کامل عمل نکرده‌است، نباید تعهدات جدید ایجاد کند، گفت: ارائه برنامه جدید مستلزم ایجاد تعهدات جدید است.

وی با اشاره به پیشنهادات مردم و مسئولان برای بهتر اجرا شدن این طرح خاطرنشان کرد: بهتر است به گروه‌های کم‌درآمد، یارانه به‌صورت تحویل کالا انجام گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: برای پرداخت یارانه باید گروه‌های پردرآمد را حذف کرده و به گروه‌های با درآمد متوسط یارانه امتیاز خرید سهام دولتی، اوراق مشارکت و برگه‌های حق تقدم سهام دولتی داد.

قادری با اشاره به این‌که باتوجه به افزایش قیمت سوخت و بالاتر رفتن بعضی هزینه‌ها اظهار کرد: بایستی درآمدهای حاصل از افزایش هزینه‌ها صرف توسعه کشور مثل هزینه بهداشت و درمان شده و اگر برای مردم محدودیت استفاده از خودروی شخصی ایجاد شد باید در قبال آن مترو و ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی را توسعه داد.

وی با اشاره به حمایت از تولید داخلی گفت: بهتر است در ارائه یارانه به صورت کالا از اجناسی استفاده شود که تولیدات ملی و داخلی هستند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
1
خوشم میاد که این اقا به همه چی انتقاد دارن!!!
سائل
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
0
اخه راس میگن کسی که زیر پای خودش پوس خربزه نمیندازه .البته اینا همه تقصیر او پیر مرده (منظور اقای نعمت زاده)