کد خبر: ۵۱۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۵ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۲

تصاویر/ گریم «ابرهه» در فیلم محمد(ص)

تصاویری از آخرین روزهای فیلمبرداری پروژه عظیم «محمد(ص)» که به لشکرکشی ابرهه به مکه و حمله پرندگان به سپاهش اختصاص دارد، منتشر شده است.
به گزارش شیرازه، وبلاگ یادداشت‌های شرجی یک خبرنگار نوشت: مجید مجیدی کارگردان نام‌آشنای ایرانی هفت سال پیش نسبت به ساخت فیلم محمد(ص) اقدام کرد. بدین ترتیب پس از نگارش فیلم‌نامه‌ای در 200 سکانس به کمک کامبوزیا پرتوی و با همکاری حمید امجد، مراحل پیش‌تولید انجام شد و فیلم در خرداد 1390 پروانه ساخت گرفت.
 
او ساخت فیلم خود را در سکوت خبری آغاز کرد و این فیلم علاوه بر شهرک سینمایی نور (در حوالی شهر قم)، در شهرهای کرمان و عسلویه نیز جلوی دوربین رفت تا تمام سکانس‌های آن فیلمبرداری شود، جز یک سکانس که امکان فیلمبرداری آن در ایران مهیا نبود.
 
مجیدی برای تصویرکردن لشکرکشی ابرهه به مکه و حمله پرندگان به سپاهش، نیاز به کشوری داشت که فیل در آن به وفور یافت شود، به همین منظور با هندی‌ها مذاکره کرد اما هندوستان ـ که به سرزمین هزار ادیان مشهور است ـ با این کار مخالفت کرد و سرانجام مجیدی صحنه‌های مربوط به این حادثه تاریخی را در شمال آفریقا فیلمبرداری کرد.
 
در ادامه تصاویری از آخرین روزهای فیلمبرداری پروژه عظیم «محمد(ص)» مشاهده می‌شود. این عکس‌ها حدود 9 ماه پیش گرفته شده است و برای نخستین‌بار در سایت‌های ایرانی منتشر می‌شود:
 


بازیگر نقش ابرهه
 
 

فیلمبرداری از لشکر ابرهه جلوی پرده سبز
 
 
 


آماده‌سازی مرکب ابرهه
 
بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی
 
انتهای پیام/
نظرات بینندگان