کد خبر: ۵۲۰۴۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۲
در افتتاحیه مسابقات قرآن کریم در شیراز بیان شد

مرگ بر آمریکا مانند گفتن اعوذبالله من‌الشيطان الرجيم است

رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه كشور گفت: اين مرگ بر آمريكایی كه ملت ايران مي‌گويند، مانند گفتن اعوذبالله من‌الشيطان الرجيم است. انسان مومن از شر شیطان به خداوند پناه می‌برد چراکه می‌داند شیطان هر لحظه آماده حمله به او است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه؛ حجت‌الاسلام والمسلمين علي محمدي در آيين افتتاحيه سي و ششمين دوره مسابقات سراسري قرآن اوقاف در شيراز، گفت: مرگ بر آمریکا برای این است که فراموش نكنيم سلطه گران، منافع سرشارشان در ایران را از ياد نبرده‌اند و به دنبال آن هستند كه اين منافع را دوباره به دست آورند حتی به قيمت نابودي استعداد جوانان و آينده اين كشور، بر ثروت و قدرت خود بيفزايند.

وی تصريح كرد: انسان بايد هم از شيطان دروني يعني هواي نفس و هم شيطان خارجي، به خداوند و قرآن پناه برده و تمسك جويد، نبايد حتي براي يك لحظه هم حضور شيطان را فراموش كرد چراكه شيطان همواره در كمين است.

حجت‌الاسلام محمدي افزود: زندگي به سبك اسلامي، بر مبنای قرآن و عمل به آن است اما چند شرط دارد كه اين شرط‌ها استجابت دعوت حق، انجام عمل صالح و پناه بردن به خدا از شر شيطان است.

وي با اشاره به آياتي از كلام‌الله مجيد و احاديثي از پيامبر مكرم اسلام(ص) در خصوص استجابت دعوت الهي و قرآن براي رسيدن به حيات طيبه و واقعي، تاكيد كرد كه قرآن به انسان حيات واقعي را عطا مي‌كند و به منزل و خانه افراد نور و معنا مي‌بخشد و محفل انسان‌ها را روشن مي‌كند.

نماينده ولي فقيه در اوقاف با اشاره به حديثي از رسول اسلام(ص) گفت: خانه‌اي كه در آن قرآن تلاوت نشود اهل آن خانه مرده‌اند اگرچه به ظاهر زنده هستند.

حجت‌الاسلام محمدي با تصريح اينكه تنها استجابت دعوت الهي براي زندگي اسلامي كفايت نمي‌كند، توجه به عمل صالح را بسيار مهم دانست و گفت: هر شخصي كه عمل صالح انجام دهد درحالی که ايمان به خدا داشته باشد، حيات طيبه را تجربه خواهد كرد.

وي با بيان اينكه به بركت قرآن، امام راحل، خون شهدا، لطف الهي و مقام معظم رهبري و اجراي برنامه‌ها و فعاليت‌هاي قرآني، بعد از 14 قرن به ملت ايران حيات طيبه عطا شده است، گفت: بعد از انقلاب اسلامي قرآن از طاقچه‌ها، سفره‌هاي عقد و قبرستان، به زندگي واقعي انسان‌ها آورده شد و اين همان حيات طيبه است.

اين مقام مسئول پناه بردن به خدا از شر شيطان را یکی از عوامل ايجاد سبك زندگی اسلامي دانست و افزود: نبايد هيچ زماني به وضع موجود راضي بود، اگر انسانی در زندگی عمومی و خصوصی خود توفیق انجام عمل صالحی را پیدا کرد، باید خود را برای امور دیگر آماده کند. به عنوان مثال اگر شخصی توفیق حفظ و قرائت قرآن را پیدا کرد برای عمل به آن قدم بردارد و بعد از عمل به قرآن دیگران را هم به عمل به قرآن دعوت کند.

نماينده ولي فقيه در اوقاف تاكيد كرد: در سايه قرآن و اهل بيت(ع) مي‌توان به حيات و زندگي طيبه و سبك زندگي اسلامي دست يافت و آن را در جامعه نهادينه كرد.

فضای مناسب برای تربیت 10 ميليون حافظ قرآن به وجود آمده است

نماينده ولي فقيه در فارس و امام جمعه شيراز هم در این مراسم گفت: امروز به بركت انقلاب و رهبري خردمندانه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري و خون شهیدان، عطر قرآن و آموزش‌هاي قرآني در كشور پراكنده شده است.

آيت‌الله اسدالله ايماني گفت: امروز به بركت هدايت‌هاي امام(ره) و مقام معظم رهبري، فضای مناسب برای تربیت 10 ميليون حافظ قرآن در سراسر كشور به وجود آمده است که در فارس هم با همکاری آموزش و پرورش، اداره اوقاف و سایر دستگاه‌ها تعداد زیادی حافظ قرآن تربیت خواهند شد.

وي با بيان اينكه امروز قرآن و معارف قرآني به خانه و ميان خانواده‌ها راه يافته است، گفت: هم‌اينك در فارس نيز تعداد زيادي حافظ قرآن حضور و فعاليت دارند و اين تعداد روز به روز در حال افزايش است.

آيت‌الله ايماني پيشنهاد داد كه هنگام قرائت قرآن در هر زماني، امامزادگان(ع)، امام راحل و رهبر معظم انقلاب، فرزانگان و شايستگاني كه امروز وارث زحمات آنان هستيم و شهداي انقلاب و نظام مقدس اسلامي را فراموش نكنيم.

نماينده ولي فقيه در فارس تصريح كرد: امروز اگر چنين محفلي داريم، اگر امكان قرائت قرآن فراهم و عطر قرآن در سراسر كشور فراگير شده است، به بركت ايثار شهدا است.

وی با بیان اینکه نماد شهر شیراز دروازه قرآن بوده است و در زمان طاغوت برای تخریب آن اقدام کرده‌اند اما توسط متمکنین شهر بازسازی شده است، گفت: این افتخاری است برای شیراز که ابن بطوطه در سفرنامه خود می‌نویسد در پیش‌خوان تمام مغازه‌های شیراز یک قرآن دیدم که صاحبان مغازه در اوقات فراغت از خواندن آن بهره می‌بردند.

نماينده ولي فقيه در فارس با بیان اینکه این استان بیش از استان‌های دیگر فرزندان رسول خدا را در آغوش خود جای داده است، گفت: بیش از 1500 بقعه متبرکه در فارس وجود دارد که حدود 80 بقعه در شیراز است.

تنها راه نجات از گرفتاري‌ها تمسك به فرهنگ قرآن و اهل بيت(ع) است

استاندار فارس هم در این مراسم تنها راه نجات از منجلاب مشكلات و گرفتاري‌ها را تمسك به فرهنگ قرآن و اهل بيت(ع) دانست و گفت: برای اینکه فریب دنیا را نخوریم و رنگ آن را نگیریم باید به فرهنگ قرآن و اهل بيت(ع) متمسک شویم.

دكتر سيد محمد احمدي با بیان اینکه عطر دل‌انگيز قرآن سراسر فارس را فرا گرفته است، اضافه كرد: اگر چشم دل باز كنيم تابش انوار الهي و بارش بركات قرآن را مي‌توان در سراسر استان فارس و بلكه كشور به واسطه برگزاري اين مسابقات سراسر نور، مشاهده كرد.

استاندار فارس، برپايي مسابقات قرآني را نوعي ابراز مودت و ارادت به قرآن و احكام الهي دانست و تصريح كرد: بايد توجه داشت كه مفسران قرآن، اهل بيت(ع) و عترت هستند و مي‌توان با تمسك به آن، از منجلاب ماديات نجات پيدا كرد.

احمدي تاكيد كرد: امروز ما مفتخر هستيم كه احكام قرآن و تفسير آن را در دستور كار و مبناي حركت و فعاليت در نظام اسلامي قرار داده‌ايم.

استاندار فارس گفت: به بركت انقلاب اسلامي در عصر حاضر قرآن از مهجوريت خارج شده و از گوشه اتاق و قبرستان‌ها بيرون آمده و به عرصه اجتماع راه يافته است.

وي تصريح كرد: اگر مهجوريتي وجود دارد، مشكل از ما است، چرا كه خودمان را از قرآن دور كرده‌ايم، مهجوريت و دوري از قرآن و اهل بيت(ع) براي ما مشكل‌ساز است و هر گاه از اين دو ريسمان الهي دور شديم، مشكلات ما را احاطه كرد.

استاندار فارس گفت: هر كس از قرآن و اهل بيت(ع) فاصله گرفت بي‌ترديد با مشكلات زيادي مواجه خواهد بود زيرا تنها تمسك به اين دو ريسمان الهي متضمن زندگي سعادت‌مند دنيا و آخرت هر انساني است.

شکوه و عظمت ملت ایران غیظ و کفر استکبار را برانگیخته است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس هم با بیان اینکه قرآن کریم جهانی سخن می‌گوید و محتوایش به همه سود می‌رساند، گفت: امام خمینی(ره) به کمک مردم ایران کتاب انقلاب خود را قرآن قرار داد و با تمسک به آن جامعه متمدن متکی بر آرمان‌های مدینه‌النبی را پایه‌ریزی کرد و باب حیات طیبه را به روی مردم گشود.

حجت الاسلام اسماعیل حسینی مقدم ادامه داد: آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب هم با تمسک به کتاب مقدس قرآن و توسل به عترت اهل بیت پیامبر(ص) شکوه و عظمت اجتماع متمدن ملت ایران را آنچنان فزونی بخشید که غیظ و کفر استکبار از این صلابت و عزت برانگیخته شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس تصریح کرد: با توجه به برگزاری 150محفل قرآنی در استان فارس پیش بینی ما حضور بیش از صدها هزار نفر در برنامه های قرآنی استان فارس است.

وی اظهار کرد: تعامل سازنده با مدیریت قرآنی و کارشناسان اوقاف و همچنین با اتحاد و همدلی و آهنگ هماهنگ دستگاه‌های اجرایی در استان شاهد تلاش همه‌جانبه برای برگزاری بهتر این دوره از مسابقات قرآم بودیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس تصریح کرد: اعزام مفسرین قرآنی به نقاط مختلف استان فارس و همچنین برگزاری نمایشگاه قرآن کریم از مهمترین برنامه های انجام شده در حاشیه این مسابقات است.

حجت الاسلام حسینی مقدم از برگزاری همایش اعجاز علمی قرآن کریم نیز خبر داد و گفت: با همکاری رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما زمینه بهره‌مند شدن همه مردم از قرآن کریم در طول این دوره از مسابقات فراهم شده است.

بنابر این گزارش در این مراسم میثم تمار از کشور عراق در مدح امیرامومنین ابتهال خواند و گروه تواشیح سبطین از اهواز هم اجرای برنامه داشت. همچنین احمد شهاد احمد سید، قاری بزرگ مصری آیاتی از کلام‌الله مجید را تلاوت کرد.

سي و ششمين دوره از مسابقات سراسري قرآن اوقاف از امروز اول اسفند ماه در شيراز آغاز به كار كرده و تا روز ششم اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

در اين دوره بالغ بر 500 حافظ، قاري و فعال قرآني از سراسر كشور در رشته‌هاي ترتيل، قرائت، حفظ و مفاهيم، به رقابت خواهند پرداخت.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۲
0
مرگ بر امریکا.درود بر رهبری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۲
0
مرگ بر امریکا