کد خبر: ۵۲۰۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۹ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۲
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز:

انرژی هسته‌ای بهانه‌ای برای دشمنی آمریکا با اسلام است

آیت‌الله ایمانی گفت: انرژی هسته‌ای بهانه‌ای برای دشمنی آمریکا با اسلام، استقلال و آزادی ایران است.
آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان به این نکته اشاره کردند که دشمنی آمریکا با ملت ایران بر سر انرژی هسته‌ای نیست، آن‌ها با اسلام، استقلال و این‌که مردم بر روی پای خود بیستند، دشمن است.

به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم؛ وی با بیان این‌که دولت‌مردان باید بدانند دشمن همیشه دشمن است و نباید فریب لبخند دشمن را خورد، افزود: ملت ایران پشتوانه مذاکرات هسته‌ای است و در 22 بهمن نیز این موضوع را اعلام کردند.

آیت الله ایمانی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی بر دو محور دانش‌بنیان و تکیه به امکانات درون جامعه پایه‌گذاری شده و ویژگی اقتصاد مقاومتی متکی به درون بودن و پر رنگ بودن نقش مردم در اقتصاد است.

امام جمعه شیراز با بیان این‌که در اقتصاد مقاومتی فعالیت‌های اقتصادی متکی به علم، خرد و کار کارشناسی است، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور در کم‌ترین فاصله زمانی پاسخ مناسب به این حکم داده و دستورالعمل مؤکدی برای اجرای این حکم به معاون اول خود صادر کرده است.

وی افزود: رئیس مجلس نیز دستورالعمل لازم برای برطرف کردن خلاءهای موجود صادر کرده و ما معتقدیم امروز دشمن بر مسائل اقتصادی متمرکز شده است.

آیت الله ایمانی گفت: اگر نخبگان، دولتمردان و شخصیت‌های اثرگذار جامعه دست به دست هم دهند و اقتصاد مقاومتی را در جامعه اجرا کنند، ایران در ردیف اقتصادهای برتر جهان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره سوم اسفند و کودتای 1299 رضاخان تصریح کرد: دوران سلطنت رضاخان تیره‌ترین دوران تاریخ مملکت ماست نظام سلطنتی با هیچ عقل و خردی هماهنگ نیست اما در میان سلاطین دوران رضاخان از همه تاریک‌تر بود و همه تأمین منافع آمریکا و انگلیس بود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان این‌که در دوران رضاخان ضربه‌های زیادی در عرصه‌های مختلف به ایران وارد شد، اظهار کرد: دهن‌کجی به مقدسات، کشف حجاب، واگذاری بخشی از ایران به کشورهای همسایه و واگذاری منابع زیر زمینی به انگلیس و کشتن رجال مذهبی از کارهای رژیم سیاه پهلوی بود.

وی با بیان اینکه رضاخان به دست انگلیس بر سر کار آمد و به دست انگلیس هم از قدرت کنار گذاشته شد، گفت: در این دوران ضربه‌های زیادی به اقتصاد کشور وارد شد ازجمله این‌که یک سوم جمعیت ایران در آن زمان به خاطر قحطی، جنگ و بیماری از بین رفتند.

آیت الله ایمانی با اشاره به برگزاری مسابقات سراسری قرآن در فارس و رونمایی از در طلای حرم امام موسی کاظم (ع) در شیراز افزود: استان فارس ظرفیت‌های عظیمی در ارتباط با قرآن و اهل بیت دارد و موقعیت برگزاری مسابقات قرآن کریم فرصتی برای بهره برداری بیش‌تر برای قرآنی‌تر کردن جامعه است.

وی با اشاره به رواج سبک زندگی غربی در میان ایرانیان گفت: رفتن به سوی سبک زندگی غربی و هزینه‌های گزاف قبل از ازدواج سبب بالارفتن سن ازدواج و افزایش طلاق در جامعه شده در صورتی‌که در اسلام برای ازدواج همه چیز آسان گرفته شده است.

امام جمعه شیراز با بیان این‌که در ازدواج باید مهریه سبک گرفته شود، خاطرنشان کرد: آمارها نشان می‌دهد که مهریه سنگین سبب دوام خانواده‌ها نمی‌شود.

وی با شاره به پایین بودن نرخ رشد جمعیت در جامعه گفت: فرزند سبب ثبات و آرامش زندگی می‌شود و جامعه اسلامی را قوت می‌بخشد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۲ اسفند ۱۳۹۲
0
مرگ بر امریکا