کد خبر: ۵۲۱۵۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
معاون روحانیت دفتر نمایندگی ولی فقیه در فارس:

دبیر شورای نگهبان و رئیس دفتر رهبری به فارس سفر می‌کنند

هفتم و هشتم اسفند ماه سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان با اعضای جامعه مدرسین اجلاسیه منطقه‌ای خود را در شیراز برگزار خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، معاون روحانیت و حوزه های علمیه نهاد نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان فارس گفت: اجلاسیه منطقه ای اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علماء، ائمه جمعه و روحانیت استان های فارس، بوشهر و هرمزگان در تاریخ هفتم و هشتم اسفندماه سال جاری به میزبانی شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین امین رصاف در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نمایندگان ولی فقیه، استانداران و نمایندگان سه استان در مجلس و شخصیت های تراز اول کشوری و لشکری در این اجلاسیه حضور خواهند یافت، اعلام کرد: دبیر شورای نگهبان، مدیر شورای عالی حوزه علمیه قم، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، آیت‌الله سید محمدجواد غروی محقق و مفسر قرآن، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی مدیر حوزه علمیه خواهران کشور برخی از بزرگانی هستند که در اجلاسیه حضور می‌یابند.

دبیر ششمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین افزود: چند سال پیش مقام معظم رهبری از جامعه مدرسین قم خواستند که راهکارهای ارتباط دائمی با علمای بلاد را بررسی کنند چراکه ارتباط بین شهرها و استان‌های مختلف با جامعه مدرسین مایه برکات بسیاری بود.

معاون حوزه و روحانیت نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس ادامه داد: در پی این فرمایش جامعه مدرسین برنامه‌ای را برای ارتباط با علمای شهرها در نظر گرفت با عنوان «اجلاسیه جامعه مدرسین با علمای بلاد» که با چند شیوه اجرایی شد که یکی اجلاسیه سراسری در شهر قم و دیگری یک اجلاسیه منطقه‌ای با حضور چند استان نزدیک در یک استان میزبان است.

وی خاطرنشان کرد: این مسئله که در راستای تحقق بخشیدن به فرامین مقام معظم رهبری بوده علمای بلاد از آن اطلاع داشتند و نماینده مقام معظم رهبری در فارس این تقاضا را داشتند که یکی از برنامه‌ها به میزبانی شیراز باشد و اکنون این مطالبه محقق شده است.

رصاف بیان کرد: برای برگزاری اجلاسیه کمیسیون‌هایی شکل گرفته که در سه بخش حوزه و روحانیت، فرهنگی و تبلیغی و سیاسی امنیتی فعال هستند.

به گفته وی، این سه کمیسیون در هر سه استان شکل گرفت و مصوبات داخلی توسط این کمیسیون‌ها تدارک دیده شد و به جامعه مدرسان ارسال که از بین آنها مصوبات تکراری کنار گذاشته و مابقی به عنوان پیش‌نویس برای روز نخست اجلاسیه آماده شد.

وی تصریح کرد: در روز هفتم اسفند این سه کمیسیون با یکدیگر تلفیق می‌شوند و مصوبات خام به اتفاق سه عضو جامعه مدرسین به تصویب می‌رسد.

رصاف ادامه داد: این مصوبات تنها مربوط به حوزه علمیه فارس و مسائل منطقه‌ای نیست بلکه بخش قابل توجهی از آن آثار و برکات فراوانی برای سراسر کشور خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بعضی از این مصوبات مربوط به حوزه علمیه است که توسط اعضای شورای عالی توسط جامعه مدرسین به مقام معظم رهبری پیشنهاد می شود، افزود: مصوباتی که به نهادهای فرهنگی و تبلیغی مرتبط است به واسطه ارتباطات و نفوذ جامعه مدرسین، زمینه اجرایی شدن آن فراهم می‌شود.

معاون معاونت حوزه‌های علمیه و روحانیت نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس اظهار کرد: مصوبات زمینه عملیاتی شدن بالایی دارد و بعد از اجلاسیه کمیته ای برای پیگیری مصوبات تشکیل خواهد شد.

رصاف با بیان این که این اجلاسیه تنها جنبه گردهمایی ندارد، تصریح کرد: از چند ماه پیش تاکنون شاهد ارتباط گرم علمای سه استان بودیم و بسیاری از این افراد در تدوین مصوبات مشارکت کردند.

وی یادآور شد: در این اجلاسیه 26 نفر از علمای جامعه مدرسین شرکت می‌کنند که نسبت به سایر اجلاسیه‌ها در سایر استان‌ها این تعداد افزایش قابل توجهی داشته است.

به گفته رصاف، در کنار این اجلاسیه 16 عنوان برنامه جنبی برای نهادهایی مانند دانشگاه، سپاه، نهادهای دولتی و ... با حضور علمای جامعه مدرسین برگزار می‌شود.

وی افزود: در کنار این اجلاسیه، معاونان مرکز مدیریت خواهران و برادران حوزه علمیه قم از حوزه‌های فارس بازدید کرده و مشکلات را به طور دقیق پیگیری می‌کنند.

معاون معاونت حوزه‌های علمیه و روحانیت نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس اضافه کرد: در کمیسیون‌ها علاوه بر ظرفیت‌های این سه استان، بحث آسیب‌شناسی نیز در دستور کار قرار گرفته و پیشنهادهایی توسط کمیسیون‌ها آماده شده است.

رصاف در پایان گفت: حدود 750 نفر از سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان در این اجلاسیه حضور می‌یابند که بخش قابل توجهی از مدعوین در استان حضور دارند و بخشی نیز علمای سه استان هستند که در قم سکونت دارند.

معاون معاونت حوزه‌های علمیه و روحانیت نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه تصریح کرد: جامعه مدرسین فقط نقش سیاسی ندارد بلکه نقش حوزوی و فرهنگی هم دارد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
0
مردم و دانشجویان نیز می توانند در این برنامه شرکت کنند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
0
با توجه به اینکه اجلاسیه سراسری میباشد فقط مدعوین میتوانند شرکت داشته باشند تمام این برنامه از طریق رسانه ها گزارش خواهد شد .