کد خبر: ۵۲۱۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۲ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
امام جمعه شیراز:

کمبود فرهنگ‌سرا و دارالقرآن در شیراز موجب فاصله مردم از قرآن شده است

آن‌چه امروز شاهد آن در جامعه نسبت به مسائل اخلاقی و اجتماعی هستیم نتیجه دور شدن از قرآن است.

به گزارش شیرازه، نماینده ولی فقیه در فارس با بیان این مطلب در مراسم تجلیل از حافظان قران کریم در فرهنگسرهای شهرداری شیراز گفت: این تعداد فرهنگ‌سرا و دارالقرآن پاسخگوی جمعیت شیراز نیست و موجب شده تا مردم ما از قرآن فاصله بگیرند.

آیت‌الله اسدالله ایمانی اظهار داشت: هر کار خدماتی باید با فرهنگ و معنویت همراه باشد و اگر کار عمرانی را از مسائل فرهنگی جدا سازیم فضا برای فعالیت دشمن آماده می‌شود.

وی افزود: در دوران حکومت طاغوت امکانات مملکت به کار گرفته شد و راه‌آهن شمال به جنوب کشور را راه‌اندازی کردند که وسیله‌ای شد برای نابودی کشور و ملت و این مسیر به دست اشغال‌گران افتاد که در آن زمان بیش از یک‌سوم مردم کشورمان در آن مسیر جان خود را از دست دادند چراکه هر کار عمرانی و خدماتی در جامعه اگر پیوست فرهنگی مناسبی نداشته باشد بی‌شک فضا را برای دیگران آماده می‌کند.

امام جمعه شیراز ابراز داشت: با اشاره به این‌که در گذشته قرآن و محافل قرآنی در فارس بسیار بوده بیان کرد: این تعداد فرهنگ‌سرا و دارالقرآن پاسخگوی جمعیت شیراز نیست و مردم ما از قرآن فاصله گرفته‌اند و آن‌چه امروز شاهد آن در جامعه نسبت به مسائل اخلاقی و اجتماعی هستیم نتیجه دور شدن از قرآن است.

وی تصریح کرد: امروز باید بر تمام مهدکودک‌ها و دبستان‌های ما تفکر قرآنی حاکم باشد و رسیدن به این فضا مقدماتی نیاز دارد که تلاش بسیار لازم دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس اضافه کرد: باید از کودکی فرزندان خود را با قرآن آشنا کنیم و سهولت دسترسی به مراکز فراگیری و آموزش‌های قرآنی با کیفیت مناسب در اولویت برنامه‌های مسئولان باشد.

وی خاطرنشان کرد: فهمیدن محتوای قرآن اصل مهمی است که در این راستا تربیت مربیان بسیار اهمیت دارد چراکه تمام این مسائل در کنار یکدیگر فرهنگ استان را می‌سازد.

ایمانی گفت: قرآن باید اولویت زندگی همگی ما باشد و در حال حاضر ابتدای راه هستیم و احتیاج به برنامه، سرمایه و کار داریم و تنها یک راه باید پیش روی ما باشد و آن نیز راه قرآن است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
رضا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
0
جالبه آقایان از فعالیت های قرآنی مردم حمایت نمیکنند بعدش میفرمایند فضا کم داریم!!!