کد خبر: ۵۲۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۲

موزه قرآن و تفاسير قرآني در شيراز افتتاح شد

موزه قرآن و تفاسير قرآني با حضور نماينده ولي فقيه در فارس و امام جمعه شيراز، در پايگاه استنادي علوم جهان اسلام شيراز، راه‌اندازي شد.

به گزارش شیرازه به نقل از ایسناف موزه قرآن و تفاسير قرآني با استفاده از يك هزار و 700 نمونه قرآني و تفسير قرآني، در محل پايگاه استنادي علوم جهان اسلام، راه‌اندازي شد.

نماينده ولي فقيه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز در این مراسم به خبرنگاران گفت: هر آنچه در خدمت قرآن قرار گیرد ارزشمند است و در پیشگاه خداوند یزدان مورد اجر قرار می‌گیرد.

آیت‌الله اسدالله ایمانی با تصريح اينكه قرار گرفتن این مجموعه در مرکز علم و دانش را بسيار مهم دانست و خاطرنشان كرد: همین که این موزه در مرکز مقالات و علوم كشورهاي اسلامي قرار دارد، نشان‌دهنده‌ي ارزشمند بودن آن است.

وي با بيان اينكه قرار گرفتن اين موزه در مكان‌هاي ديگر معنا پيدا نمي‌كرد، تنوع آثار و نمونه‌های ارایه شده در این موزه را ستودنی ارزيابي كرد.

رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام نيز در جمع خبرنگاران، گفت: آثار به نمايش در آمده در اين موزه شامل قرآن‌های نفیس و تفاسیر ارزشمندي است که توسط داریوش نویدگویی، اهدا شده است.

جعفر مهراد گفت: كتاب‌هاي قرآن گردآوري و نمايش داده شده در اين موزه مربوط به قرون، اعصار و ادوار تاریخی مختلف كه بعضا بي‌نظير بوده و به مناسبت‌هايي در كشورهاي مختلف منتشر شده است و به لحاظ خطاطی، تذهیب، تجلید و دوره‌های تاریخی انتشار، متفاوت هستند.

مهراد يادآور شد كه اساتيد دانشگاه شيراز مي‌توانند براي انجام مطالعات خود از اين مجموعه استفاده كنند.

وي مساحت اين موزه را كه در طبقات هشتم و نهم ساختمان پايگاه استنادي جهان اسلام قراردارد، 1500 متر مربع اعلام و اضافه كرد: قرآنی منسوب به حضرت علی(ع) نیز در این موزه قرار دارد.

مهراد با بيان اينكه حدود 80 درصد آثار این موزه اهدا شده است، از مجموعه‌داران آثار نفیس قرآنی علاقه‌مند دعوت كرد تا در گسترش اين موزه همراهي و همكاري كنند.


انتهاي پیام
نظرات بینندگان