کد خبر: ۵۲۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۲
جعفر قادری با انتقاد از عملکرد دولت:

دلیلی ندارد قانونی تصویب شود ولی آیین نامه های آن اجرا نشود

در شرایط حاضر به هم ریختگی که در قوانین ما وجود دارد که باعث می شود کسی جرأت سرمایه گذاری در کشور را نداشته باشد.
به گزارش شیرازه به نقل از دانا، جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر بنده در زمینه تحقق شعار حماسه اقتصادی، دولت و مجلس کار آنچنانی انجام نداده اند.مقام معظم رهبری سال ای مختلف را نامگذاری می کنند. سال حماسه اقتصادی، سال حمایت از تولید ملی و...  اما ما چقدر متناسب با این نام گذاری ها عمل کرده ایم؟چقدر در بحث قانون گذاری ها به این نامگذاری ها دقت شده است؟ در بحث اجرایی کشور دولت  چقدر به این نامگذاری ها دقت کرده است؟واقعیت این است که متأسفانه با این نامگذاری ها کار جدی انجام نشده است.

وی با اشاره به قانون حمایت از تولید ملی اظهار داشت: ما سال گذشته قانون حمایت از تولید ملی را آوردیم ولی به علت برخورد بدی که دولت گذشته انجام داد متأسفانه باعث شد ذهنیت بدی در مجلس صورت بگیرد و کلیت آن در مجلس رد شود و متأسفانه بعد از آن تلاش شد تا اصلاحات روی آن صورت بگیرد واین اقدامات هم انجام شد تا دوباره این مهم را به مجلس برگردانده شود ولی به نظر می رسد کارهای جدی تری باید در مجلس و دولت انجام گیرد. راجع به این موضوع دولت باید لایحه به مجلس بیاورد.

قادری افزود: در شرایط حاضر به هم ریختگی که در قوانین ما وجود دارد که باعث می شود کسی جرأت سرمایه گذاری در کشور را نداشته باشد. با این قوانین هیچ مدیر دولتی جرأت ریسک کردن ندارد. باید این مشکل به هم ریختگی قوانین حل شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت:  دولت آیین نامه های لازم را هنوز تهیه نکرده است. در بحث قانون اصلاح الگوی مصرف چند آیین نامه وجود دارد. دولت کدام یک از این آیین نامه ها را اجرا کرده است؟

قادری در خصوص وظیفه نظارتی مجلس تشریح کرد: به نظر می رسد مجلس در بحث نظارت باید جدی تر از این عمل کند و باطرح سوال و فشار آوردن به وزارتخانه ها  و وزرای مربوطه در راستای تحقق شعار سال و اجرای قوانین بکوشد. دلیل ندارد قانون ها تصویب شود ولی آیین نامه های آن اجرا نشود. و در بخش اجرا تحرکی وجود نداشته باشد.

نمایند مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رویکرد برون گرای اقتصادی دولت بیان داشت: بنده خیلی امیدوار نیستم با ابلاغیه اقتصاد مقاومتی که عمدتا نگاه درون گرا به اقتصاد دارد در این رویکرد دولت تغیر محسوسی اتفاق بیفتد. دولت می باید نگاه خودش را به اقتصاد اصلاح کند.

وی افزود: اگر تحریم ها به اقتصاد فشار می آورد و مشکل ساز است قطعاً زمینه سازی های داخلی این اثر گذاری تحریم ها را در اقصاد کشور کاهش خواهد داد. اگر در کشور سیستم اقصاد مقاومی داشته باشیم اقتصادی که در بحث های زیر ساخت های صنعتی و تولیدی توانایی بالایی داشته باشد طبیعی است که دیگر نمی توانند از این مسیرها به ما فشار بیاورند و مشکلات را سبب شوند.اینها همه به مشکلات داخلی برمی‌گردد که در درجه اول این نگاه‌ها باید اصلاح شود.


نظرات بینندگان