کد خبر: ۵۲۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۸ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۲
رئیس دفتر مقام معظم رهبری:

منشأ طرح اقتصاد مقاومتی تفکرات ناب مقام معظم رهبری است/ برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید نگاه به درون داشت

برخی از روسای همسایگان ایران افراد ذلیلی هستند و در سازمان ملل در راهرو می‌ایستند تا رئیس جمهور آمریکا عبور کند و سر تعظیم فرود آورند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، حجت‌الاسلام محمد محمدی‌گلپایگانی در دومین روز از اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به فسادهای دوران پهلوی گفت: حکومت ملعون پهلوی تمام تلاش خود را برای ترویج فساد و به سخره گرفتن اعتقادات مردم به کار برد اما امام با حرکت انقلابی خود این مردم و کشور را آزاد کرد و عزت از دست رفته را به مردم بازگرداند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه رضاخان از پول بی‌حساب نفت اسلحه‌های فراوانی خریداری کرد و ساواک را تشکیل داد، افزود: در آن زمان وضعیت خفقان به گونه‌ای بود که طلبه‌ها در قم روزها به بیرون شهر می رفتند و شب‌ها برمی‌گشتند.

وی با اشاره به تلاش‌های حکومت پهلوی برای به فساد کشاندن شیراز، گفت: شرم دارم که بگویم آن زن بی‌آبرو در ماه مبارک رمضان چه برنامه ننگینی را در خیابان زند شیراز به نام هنر اجرا کرد.

محمدی‌گلپایگانی با تصریح اینکه رضاخان در ابتدا تظاهر به دینداری می‌کرد، خاطرنشان کرد: هدف حکومت پهلوی برچیدن مظاهر عاشورا و فرهنگ حسینی بود به همین دلیل روزه‌خوانی و تعزیه را ممنوع کرده و در روز عاشورا حرمت‌شکنی می‌کرد، این وضعیت به گونه‌ای بود که مرحوم صدوقی روزه خوانی خود را قبل از طلوع فجر شروع می‌کرد و هنگام اذان صبح به آن خاتمه می‌داد.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل ایشان امام خمینی(ره) در عزت بخشی به روحانیت گفت: امام راحل هویت از دست رفته روحانیت را احیا کرد به گونه‌ای که اکنون فرماندهی بیش از یک میلیون نیروی مسلح را یک روحانی، مجتهد مرجع تقلید و فرزند پیامبر بر عهده دارد که این چیز کمی نیست.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با یادآوری اینکه شیخ محمد بافقی یزدی وقتی زن و فرزندان رضاخان بی‌حجاب به حرم حضرت معصومه(س) آمدند به آن‌ها اعتراض کرد، خاطرنشان کرد: به دلیل این اعتراض رضاخان از تهران آمد با چکمه وارد حرم شد و این شیخ بزرگوار را در مقابل حرم حضرت معصومه(س) آنچنان مضروب کرد که در اثر کسالتی که حادث شد از دنیا رفت.

محمدی گلپایگانی خاطرنشان کرد: آن ذلت‌ها را ما در آن زمان دیدیم و با تمام وجود لمس کردیم؛ احترامی برای مردم نبود و همه جا از جمله مراکز آموزشی، تفریحی و دانشگاه غرق در فساد بود.

وی ابراز داشت: نمی‌گوییم شرایط کشور اکنون مدینه فاضله شده اما بزرگان و مسئولان حکومت تلاش و کار می‌کنند و هرچند هنوز به آرمان‌های امام راحل نرسیده‌ایم اما مسیر و روش درست است و برای آن که مفاسد باقی مانده از گذشته اصلاح شود زمان نیاز است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری به رفتار امام علی(ع) با یکی از مسلمانان که در ماه مبارک رمضان شراب‌خواری کرده بود اشاره کرد و گفت: فساد به این سادگی ریشه‌کن نمی‌شود اما مهم حرکت در مسیر درست است.

وی با بیان اینکه امروز آمریکا التماس می‌کند که به نوعی با ما ارتباط برقرار کند، تصریح کرد: قدرتی که امروز کشور ما دارد را مقایسه کنید با برخی از روسای همسایگان ایران که افراد پست و ذلیلی هستند و در سازمان ملل در راهرو می‌ایستند تا رئیس جمهور آمریکا عبور کند و سر تعظیم فرود آورند.

حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی به نقش بی بدیل مقام معظم رهبری در تداوم انقلاب اشاره و اظهار کرد: رهبر بیدار و عظیم‌الشان ما که یک سر و گردن از تمام دولتمردان جهان بالاتر است؛ جلوتر از حوادث حرکت می‌کند و همیشه نقشه و توطئه دشمنان را با یک سخنرانی، یک کلام یا یک بیانیه باطل می‌کند و این نعمتی برای انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره ابلاغیه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، منشأ طرح اقتصاد مقاومتی را تفکرات ناب مقام معظم رهبری دانست و گفت: در جلسه سران قوا با رهبر معظم انقلاب، مقام معظم رهبری فرمودند اگر می‌خواهید از گردنه‌های اقتصادی به سلامت بگذرید، نگاهتان به خارج نباشد چراکه آن‌ها کارشان دشمنی است و باید به خودتان، نیروی بومی و منابع خود متکی باشید.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه یکی از سردمداران حکومت آمریکا علنی گفت آن ایرانی خوب است که مرده باشد، بیان کرد: این اروپاییان که مدعی هستند و قدرت‌نمایی می‌کنند در مذاکرات عبد ذلیل آمریکا هستند و یک خانم کریه‌المنظر که بیشتر به اسکلت شبیه است در حالی مدام دم از راستی‌آزمایی می‌زند که خودشان کذاب هستند و به عهد و قرارداد خود پایبند نیستند.

محمدی‌گلپایگانی ادامه داد: این‌ها جهان‌خواران و حیواناتی هستند که با کراوات و لباس اتو کرده جهان را چپاول می‌کنند چنانکه در اوکراین می‌بینید چه خبر است و از چند هزار کیلومتر آن‌طرف‌تر در تظاهرات اوکراین شرکت کرده و آن را به آشوب می‌کشانند.

به گفته وی در سوریه و افغانستان نیز وضع این‌گونه است و اکنون دارند قراردادی مانند کاپیتولاسیون را بر مردم افغانستان تحمیل می‌کنند که اگر دولت افغانستان آن را امضاء کنند ذلت ابدی را برای خود خریده‌اند.

وی در ادامه گفت: گاهی می‌بینید که در افغانستان مردم مجلس عروسی دارند و شادی می‌کنند اما هواپیمای بدون سرنشین آمریکا می‌آید و همگی را قتل عام می‌کند و سوال این است که آیا این‌ها می‌خواهند حقوق بشر را اجرا کنند که سرزمین خود را با قتل عام سرخپوستان و بومیان آن به دست آورده‌اند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با تاکید بر قدرت و عزت جمهوری اسلامی ایران، ادامه داد: ما امروز در دنیا از نظر آمار، بالاترین ذخیره‌های نفتی و گازی را داریم که چیز کمی نیست و آینده بشریت به انرژی بستگی دارد.

وی افزود: هر کشوری که نفت و گاز دارد ثروتمند است و امید داریم روسای سه قوه طبق دستورالعمل مقام معظم رهبری حرکت کنند تا از این مرحله به سلامتی عبور کنیم.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اختصاص عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) برای شیراز تصریح کرد: استان فارس میزبان بیش از 800 امامزاده است که گل سرسبد آن ها وجود مبارک احمد‌بن‌موسی(ع) است.

وی با اشاره به شخصیت والای احمدبن‌موسی(ع) اظهار کرد: ولایت‌پذیری ایشان از امام رضا(ع) بارزترین ویژگی ایشان است و حرم ایشان در شهر شیراز سبب خیر و برکت برای مردم این شهر و استان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی در پایان سلام مقام معظم رهبری را به علمای حاضر در این اجلاسیه ابلاغ کرد و گفت: اجازه می‌خواهم تا سلام شما را نیز به ایشان برسانم.

نظرات بینندگان