کد خبر: ۵۲۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
عضو مجلس خبرگان رهبری:

مسئولین در هر مقامی باید در حد توان خود برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنند

به فضل الهی در عصر ما اعضای جامعه مدرسین در مقابل دشمنان، شیطان و شبکه‌های باطل که در مسیر منحرف کردن مردم تلاش می‌کنند، ایستاده‌اند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، مدیر شورای‌عالی حوزه‌ علمیه‌ قم در ششمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه و علمای استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان در شیراز گفت: این اجلاسیه نه تنها برای استان‌های جنوبی بلکه برای جامعه اسلامی مفید است.

آیت‌الله مرتضی مقتدایی تأثیرگذارترین و تنها راه مقابله با جریان‌ها و فعالیت‌های انحرافی را تقویت حوزه‌های علمیه دانست و تأکید کرد: دشمنان از حوزه‌های علمیه می‌ترسند و هرجا حوزه‌های علمیه تقویت شده دشمنان خلع سلاح شده‌اند.

وی با بیان اینکه در استان‌های جنوبی انحرافات و فعالیت‌های خطرناکی دیده می‌شود، افزود: باید همه دست به دست هم دهیم و برای تقویت حوزه‌های علمیه در این سه‌استان (فارس، بوشهر و هرمزگان) به منظور مقابله با انحرافات تلاش کنیم زیرا حوزه‌ها هستند که می‌توانند از تمامیت اسلام دفاع کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه‌‌ قم با تاکید بر اینکه باید با همکاری و همفکری برای مبارزه با فسادها و تقویت حوزه‌های علمیه تلاشی گسترده را سامان دهیم، خاطرنشان کرد: در شیراز با همفکری و همراهی شورای‌عالی جامعه مدرسین، ‌جامعه اساتید تشکیل شده که کار به‌جایی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در طول تاریخ بعد از غیبت امام زمان(عج) تاکنون روحانیون، علما و بزرگان دین سکان داران دین و ارشاد مردم بوده‌اند و مردم را به راه حق و حقیقیت ارشاد کرده و مقابل باطلان، منحرفین و بدخواهان ایستاده‌اند.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به روایاتی از حضرت رسول مکرم اسلام(ص) مبنی بر اینکه در هر زمانی افرادی خداجو هستند که قیام می‌کنند و انحرافات را از اسلام و دین دور می‌کنند؛ برطرف کردن شبهات و سکان‌داری هدایت مردم در عصر حاضر را بردوش روحانیون دانست.

وی با بیان اینکه دشمنان با القای شبهات و طرح‌های مرموزانه در تلاش برای انحراف مردم از اسلام‌ هستند، خاطر نشان کرد: اگر علما نبودند قلوب شیعیان منحرف می‌شد و این علما‌ هستند که مردم را از شبهات نجات می‌دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه‌‌ قم با اشاره به مشکلاتی که در طول تاریخ برای انحراف در اسلام و دین مردم توسط دشمنان ایجاد شده است، گفت: به فضل الهی در عصر ما اعضای جامعه مدرسین در مقابل دشمنان، شیطان و شبکه‌های باطل که در مسیر منحرف کردن مردم تلاش می‌کنند، ایستاده‌اند.

آیت الله مقتدایی با بیان اینکه اجر و پاداش علما در دنیا برتر از مردم و در آخرت نیز جزء شفاعت کنندگان‌ هستند؛ آنان را کشتیبانانی توصیف کرد که مردم را از غرق شدن در منجلاب دنیا نجات می دهند.

وی تصریح کرد: جامعه مدرسین در طول 50 سال اخیر از مبانی دین اسلام دفاع کرده و در مقابل شبهات دینی و تهاجم فرهنگی ایستاده است.

آیت الله مقتدایی منزلت جامعه مدرسین را به دلیل وجود شخصیت‌های بزرگ در این جامعه دانست و گفت‌: جامعه مدرسین به سبب موضع گیری‌های به موقع خود جایگاه خوبی در جامعه دارد.

وی یکی از موضع‌گیری‌های حکمیانه جامعه‌ مدرسین را در زمان دستگیری امام(ره) و تلاش برای محاکمه ایشان دانست و گفت: در زمان دستگیری اول، به‌دنبال محاکمه امام بودند اما جامعه مدرسین قیام کرد و مرجعیت امام را آن موقع اثبات کرد بنابراین با توجه به اینکه مرجع تقلید مصونیت قانونی دارد، ‌با این اطلاعیه جامعه مدرسین امام بعد از چند ماه به قم بازگشتند.

آیت‌الله مقتدایی گفت: جامعه مدرسین نخستین گروهی بودند که اطلاعیه خلع سلطنت محمد‌رضا پهلوی را صادر کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در حاشیه این اجلاسیه در گفتگو با خبرنگار شیرازه، با تاکید بر اینکه در راستای عملیاتی شدن سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری همه مسئولین در هر مقامی باید در حد توان خود تلاش کنند، گفت: از سران قوا می‌خواهیم که به زیرمجموعه‌های خود در کل کشور دستور بدهند که رهنمودهای مقام رهبری را به وجه احسن پیاده کنند.

آیت‌الله مقتدایی در پاسخ به این سوال که چرا حضرت آقا دستور دادند افراد انقلابی برای پیگیری مسائل اقتصادی منصوب شوند، تصریح کرد: به افراد انقلابی اعتماد بیشتری وجود دارد زیرا انقلابیون افرادی هستند که واقعا دلسوز، فداکار و فدایی انقلاب و نظام اسلامی می‌باشند بنابراین مقام معظم رهبری از این ها می‌خواهند پیش‌قدم شوند و دیگران هم از آن‌ها تبعیت کنند تا انشاءالله برخلاف خواست دشمنان این طرح هم به موفقیت و هدف نهایی برسد.

نظرات بینندگان