کد خبر: ۵۲۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۷ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
نماینده مردم شیراز خبر داد:

راه‌اندازی شعب دو پژوهشکده بسیار مهم در شیراز

مسئولان امر سفری نیز به شیراز داشتند و مقرر شد که مقدمات این کار نیز فراهم شود و هرچه زودتر شعبه استانی این مرکز در بخش زراعت و باغبانی فعال شود
به گزارش شیرازه، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از ایجاد شعبه ای از پژوهشگاه رویان در شیراز خبر داد.
جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر توضیح داد: هفته گذشته جمعی از نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی از پژوهشگاه رویان بازدید داشته و ظرفیتهای این پژوهشگاه را مورد بازدید قرار دادند.

وی گفت: در این بازدید قرار بر این شد فضایی با کمک مسئولان محلی و خیران در اختیار این پژوهشگاه قرار بگیرد تا پژوهشکده ای وابسته به پژوهشگاه رویان در شیراز افتتاح شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیرات مثبت ایجاد این پژوهشکده در شیراز افزود: رویان ظرفیتهای بسیار خوبی در حوزه درمان بیماریها با استفاده از سلولهای بنیادین و سایر سلولها دارد و حضور یک شعبه از این پژوهشگاه در شیراز می تواند هم در تسریع در تحقق اهداف تحقیقاتی این پژوهشگاه کمک کند و هم اینکه مشکلات استان فارس و جنوب کشور در این حوزه تخصصی راحت تر رفع خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد که در هفته آینده شیراز میزبان جمعی از مسئولان این پژوهشگاه باشد و مسئولان محلی نیز در تامین حداقل نیازهای ایجاد این پژوهشکده در بخش امکانات و تجهیزات کمک کنند.

ایجاد شعبه استانی پژوهشکده وابسته به مرکز بیوتکنولوژی وزارت کشاورزی

قادری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوب شدن ایجاد یک پژوهشکده دیگر در شیراز نیز بیان کرد: طی چند روز گذشته مقرر شد پژوهشکده ای وابسته به مرکز بیوتکنولوژی وزارت جهاد کشاورزی در شیراز که از مصوبات سفر نیز هست ایجاد شود.

وی ادامه داد: مسئولان امر سفری نیز به شیراز داشتند و مقرر شد که مقدمات این کار نیز فراهم شود و هرچه زودتر شعبه استانی این مرکز در بخش زراعت و باغبانی فعال شود.

این نماینده مجلس گفت: با این مرکز ، ظرفیتهای پژوهشی استان فارس بیشتر تقویت خواهد شد.


نظرات بینندگان