کد خبر: ۵۲۵۳۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
شهردار شیراز:

بریز و بپاش در شهرداری کاهش یافته/ سازمان پسماند هفته‌ای یک و نیم میلیارد تومان پول می‌گیرد

پاک فطرت گفته: در سازمان‌های شهرداری نسبت به سه سال قبل بریز و بپاش‌ها به شدت کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، در سی و پنجمین جلسه علنی شورای شهر شیراز بودجه پیشنهادی سال 93 سازمان‌های تابعه شهرداری شیراز مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت تصویب شد.

همچنین متمم بودجه پیشنهادی سال 92شهرداری شیراز و سازمان‌های تابعه به جز سازمان آتش‌نشانی و سازمان فرهنگی شهرداری که تاکنون متمم بودجه را ارئه نداده‌اند، بررسی و تصویب شد.

عضو شورای شهر درخصوص متمم بودجه پیشنهادی سال92 شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: وقتی شورا بودجه را مصوب می‌کند، انتظار دارد که طبق مصوبه اقدام شود نه اینکه در پایان سال با ارائه متمم بودجه، در برخی پروژه‌ها جابه‌جایی 233درصدی را شاهد باشد.

غلامعلی ترابی در سی و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز اعلام کرد: در موارد زیادی از پروژه‌ها طبق برنامه عمل نشده و بودجه‌ها کاهش یا افزایش یافته است. همچنین بودجه برخی پروژه‌ها نظیر بوستان تاریخ ایران، باغ بانوان و تملک و احداث زائرسرا در بافت قدیم هم حذف شده است.

معاون مالی و اداری شهرداری شیراز هم با تصریح اینکه پروژه جدیدی در متمم بودجه تعریف نشده است، گفت: پروژه موضوعات فرهنگی و اجرایی مثل باغ بانوان و زائرسرا را به دلیل بحث تملک به قسمت تملک انتقال دادیم.

محمد حسن اسدی با بیان اینکه افزایش بودجه برخی پروژه‌ها به منظور بهره‌برداری سریع‌تر آن‌ها تا پایان سال است، تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و تورمی که در بازار وجود دارد، قانونگذار بحث متمم بودجه را در نظر گرفته تا بتوان در بودجه افزایش یا کاهش اعمال کرد.

شهردار شیراز هم ضمن تاکید بر اینکه سازمان‌های شهرداری باید در هزینه‌های جاری خود بیشتر دقت کنند، اظهار کرد: در سازمان‌های شهرداری نسبت به سه سال قبل بریز و بپاش‌ها به شدت کاهش یافته است.

علیرضا پاک‌فطرت با اذعان به اینکه سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری شیراز حدود 30 الی 40میلیارد تومان کارهای عمرانی از قبیل ایجاد شبکه فیبر نوری انجام داده است، گفت: بودجه یک میلیارد و 300 میلیون تومانی این سازمان تنها صرف هزینه‌های جاری و حقوق کارمندان سازمان می‌شود.

وی با بیان اینکه ممکن است سیستم‌های شهرداری برای دریافت عوارض به دلایل مختلف قطع شود، افزود: هر شخصی که برای پرداخت عوارض به شهرداری مراجعه کند حتی اگر سیستم قطع باشد، باید عوارض وی محاسبه و دریافت شود.

پاک‌فطرت با بیان اینکه شورای شهر تکلیفی بر عهده شهرداری گذاشته است مبنی بر اینکه سازمان‌های شهرداری شیراز تا سال 95 به خودکفایی برسند، ادامه داد: خودکفایی سازمان‌ها پیشنهاد خوبی است اما امیدوارم عملیاتی هم شود چراکه با توجه به هزینه‌های آن‌ها خودکفا شدنشان سخت است.

وی با تصریح اینکه سازمان پسماند هفته‌ای یک ونیم میلیارد تومان از شهرداری پول می‌گیرد، گفت: نمی‌دانم به چه روشی این سازمان خودکفا می‌شود. هرچند بودجه‌ریزی عملیاتی هم انجام شده اما شورا باید مصوب کند که هزینه جمع‌آوری پسماندها را چگونه تامین و طلای کثیف را تبدیل به احسن کرد.

شهردار شیراز با اشاره به هزینه بیش از یک میلیارد تومانی سازمان فضای سبز در یک هفته اظهار کرد: باید از چمن‌کاری که هزینه زیاد اما نفع کم دارد، پرهیز کنیم.

وی با اعتقاد بر اینکه ادغام سازمان موتوری با سازمان عمرانی موجب افزایش راندمان و کاهش هزینه‌ها می‌شود،

گفت: اگر مدیریت سازمان‌های پایانه‌ها، تاکسی‌رانی و اتوبوس‌رانی هم یکی شود، هماهنگی‌ها و بهره‌وری افزایش می‌یابد.

نقیب‌زاده، عضو شورای شهر هم خواستار توجه به فضای سبز شهر شد و اظهار کرد: با توجه به نزدیک بودن ایام عید و ورود گردشگران به شیراز باید به وضعیت فضای سبز مناطقی که چمن آن‌ها خشک شده است، رسیدگی کرد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
1
هفته قبل استاد قرائتي در بحث آيات و روايات مربوط به مهندسي و شهرسازي تاكيد داشت براي استفاده بهينه از امكانات بجاي درختان بي حاصل درخت بكارند و بجاي چمن هم سبزي بكارند تا هم از منابع آب و خاك مصرف بهينه گردد هم چند فقير و نيازمند و حتي مسافر گرسنه بهره لازم از ثمرات آن ببرند.
ناشناس
خب بعد میشه بفرمایید وقتی سبزی ها رو مردم کندن، دیگه چه زیبایی به جا می مونه؟!
هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد...